Kratek test: Toyota Yaris Van 1.0 VVT-i

24. 8. 2011 | Matevž Hribar
Deli

Za razvoz pic je Yaris predrag – tam kraljujejo Renaultove Petke in podobni poceni avtomobili, od novejših se v voznem parku znajde kvečjemu Kia Picanto.

Zato smo se med lahkotnim vijugan­jem po mestnih ulicah spraševali, zakaj neki bi človek (podjetje, pravzaprav) nabavil mali dostavnik za 11.050 evrov. Prej omenjeni raznašalci pic so precej cenejši, celo cene novih malih mestnih dostavnikov se začnejo pod desetimi tisočaki.

Da je Yaris dober malček, vemo, in enako velja za zadnje klopi in oken oskub­ljeno različico: je dobro narejen in očem prijeten avtomobil s spodobnimi voz­nimi lastnostmi in prijetno mehkim volanom, čeprav se mu (oblikovno) že pozna, da se življenjska doba aktualnega Yarisa izteka.

V notranjosti je veliko predalov in odlagalnih mest, materiali so (sploh če gledamo na avtomobil kot delovno kljuse) kakovostni, sicer majhni sedeži dovolj čvrsti, edini 'kiks' pa je namestitev gumba za upravljanje potovalnega računalnika: ta je našel svoje mesto pri merilnikih, zato je spreminjanje prikaza med vožnjo nevarno početje.

Motor v testnem je imel liter prostornine (na voljo je tudi 1,3-litrski s 100 'konji'), in ker prav veliko več kot sto kilogramov tovora nikoli nismo prevažali, je bilo 51 kilovatov največje moči dovolj. Potegne do 170 kilometrov na uro, a se že pri številki 150 na digitalnih merilnikih 'dere' skoraj s 5.000 vrtljaji, pa tudi po mestu ga je za hitro dostavo treba zavrteti vsaj čez tri tisoč vrtljajev.

Ker ima motor le tri valje, v prostem teku oddaja malenkost več tresljajev, a sploh ne deluje robato ali ceneno. Poraba na testu je narasla do skoraj osmih litrov, ko se je mudilo, in padla na šest litrov na sto kilometrov, ko smo bili s pritiskan­jem na plin zmerni. Pohvaliti moramo ­menjalnik, dorasel avtomobilom raz­red višje.

Namesto zadnje klopi je v prtljaž­nem delu trdo, ravno dno, oblečeno v tkanino, ki je že kazala znake cefran­ja. Zaradi dovolj velike prtljažne odprtine boste v Vana spravili več, kot bi si mislili, le tovor naj ne bo preveč težak: če se boste stegovali daleč v notranjost, bo trpel hrbet.

Odgovor na vprašanje iz prvega ­odstavka: z Yarisom je lastnik na ­boljšem na dveh področjih, in sicer pri kakovosti in pri imidžu. Kar pa pri dostavi eko pomaranč tudi nekaj šteje.

Matevž Hribar, foto: Matevž Hribar

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.050 €
Cena testnega modela: 11.400 €
Moč: 51kW (69 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,7 s
Največja hitrost: 155 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 51 kW (69 KM) pri 5.000/min – največji navor 93 Nm pri 3.600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 165/70 R 14 T (Bridgestone Blizzak LM–20).
Zmogljivost: največja hitrost 155 km/h – pospešek 0–100 km/h 15,7 s – poraba goriva (ECE) 6,0/4,5/5,0 l/100 km, izpust CO2 118 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.060 kg – dovoljena skupna masa 1.440 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.785mm – širina 1.695 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.460 mm – prtljažnik.
Notranje mere: posoda za gorivo 42 l
Prtljažnik: 1.158 l
Naše meritve
T = 9°C / p = 990 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 16.357 km
Pospešek 0-100km: 14,9s
402m z mesta: 19,5s ( 113km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,2s
Prožnost 80-120km/h: 22,0s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,7m
AM meja: 42m
Ocena
  • Iz naših ust: Yaris Van je dober mali dostavnik. Ali je primeren za vašo dejavnost in ali ste pripravljeni plačati dobrih 11 tisočakov – tega pa ne vemo.

Hvalimo in grajamo
kakovostna izdelava
okretnost
prijetne vozne lastnosti, občutek za volanom
menjalnik
prostornost glede na velikost
namestitev gumbov za potovalni računalnik in dnevni števec kilometrov
cefranje podlage v tovornem prostoru
ni USB-vhoda
glasno piskanje v notranjosti med vzvratno vožnjo