Vam je znano vprašanje črpalkarja, ko mu na blagajni pod nos porinete le sendvič in kokakolo? S takim Passatom ga boste slišali velikokrat.
Passat ima ob vsakem vstopu na trg veliko prednost pred tekmeci. Pa ne zaradi tega, ker bi v vseh pogledih izstopal, temveč zaradi vseh nabranih predsodkov iz časov, ko je bila konkurenca res slabotna. Tudi tokratni testirani primerek je bil neke vrste šablona za izris idealne poslovne limuzine. Po novem precej bolj resna, zašiljena, uglajena zunanjost s kopico lepotnih, kromiranih dodatkov in LED-diod za prepoznavnost. Pika na i celoviti podobi so tudi velika 18-palčna platišča s širokimi gumami, ki precej podirajo ideologijo Bluemotion (skupek rešitev za zmanjšano porabo goriva).
Notranjost kot celota je doživela manj sprememb v primerjavi s predhodnikom. Aluminijaste obrobe, analogna ura in mehkejša plastika so tu, da se zunanja podoba resne limuzine prenese na občutke v notranjosti. Ergonomiji in sedenju je težko kaj očitati, ostaja le neprijeten občutek pri prestavljanju, saj je za popolnoma stisnjeno sklopko treba stopalko poriniti vse tja do prednjega kolesa. Da pa bi Passata lahko brez debate postavili pred vso konkurenco, je treba pogledati na seznam opreme za doplačilo. Tu najdemo nekatere tehnološke rešitve, ki so ali novost na trgu ali pa jih pri konkurenci preprosto ne ponujajo. Tako je bil testni Passat opremljen z različnimi pomagali, kot so sistem za samodejno zaviranje v kritičnih razmerah, aktivni tempomat, pomagalo za ohranjanje smeri v voznem pasu, sistem za pomoč pri parkiranju ... Skratka skupek tehnološko naprednih rešitev, ki delujejo v dobro počutja in varnosti na cesti. A prav tu so pri Volkswagnu malce zaspali in pozabili vgraditi povezavo bluetooth, ki je po našem mnenju po uporabnosti in vplivu na varnost v prometu pred vsemi omenjenimi visokotehnološkimi pomagali. Čeprav smo tako mi kot vsi drugi novinarski kolegi že neštetokrat opozorili na to pomanjkljivost, bluetooth še danes ni del serijske opreme (tudi pri paketu Highline ne).
Turbodizel z močjo 103 kW je preverjen stroj, o katerem je res nepotrebno izgubljati besede. Tudi izboljšave, ki pripomorejo k zmanjšani porabi goriva, pod skupnim imenom Bluemotion Technology niso ravno novost na trgu. Če ste kot direktor podjetja svojemu trgovskemu potniku namenili tako motoriziranega Passata, vam zagotovo ne bo imel kaj očitati. Če pa ga želite nagraditi ali dodatno motivirati, mu privoščite 125-kilovatni stroj v kombinaciji z DSG-menjalnikom.
Je torej tak Passat Bluemotion modra izbira? Vsekakor. Kot celoti mu je težko kaj očitati. Treba je le smotrno izbrati opremo, ki bo zadovoljila posameznika. Vsekakor je vredno razmisliti o dokupu nekaterih dodatkov, ki Passata postavljajo pred konkurenco. A za začetek mu privoščite tisto, kar vsa konkurenca že ima. Recimo bluetooth.
Besedilo in foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 27.502 € |
Cena testnega modela: | 32.531 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/45 R 18 W (Michelin Pilot Alpin M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 5,6/4,0/4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.560 kg – dovoljena skupna masa 2.130 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.769 mm – širina 1.820 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.712 mm –prtljažnik 565 l – posoda za gorivo 70 l. |
T = 4 °C / p = 994 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 5.117 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 132km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,3/12,2s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,3/14,1s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 211km/h (VI.) |
poraba na testu: | 5,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,8m |
AM meja: | 40m |
-
Ofenziva Bluemotion se je razširila na vsa Volkswagnova vozila. A prav pri Passatu je ta ideologija najopaznejša, saj je pravi 'dolgoprogaš'.