Kratek test: Volkswagen Passat Variant TDI 2,0Že (ne)videno

Nekoč so bili kozmetični popravki vodilo za modelske prenove. Danes je to tehnologija.

Že (ne)videno (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
18. 2. 2020

Razvoj komponent, ki vplivajo na varnost in udobje ter posledično vozniku in potnikom olajšujejo premagovanje razdalj v avtomobilih, še nikoli ni bil tako hiter. Varnostno-asistenčni sistemi so postali pobudniki za to, da proizvajalci še bolj redno osvežujejo svoje modele. Morda celo tako hitro, da jim oblikovalcem ne uspe slediti, zato je ob pogledu na nov avto logično tisto vprašanje – kaj novega je sploh na njem? Bok ob boku, novega in odhajajočega Passata bi težko ločili. Natančen pogled v drobovje žarometov razkrije, da so te v celoti opremljeni s tehniko LED in kot taki so na voljo že pri vstopnem nivoju opreme. No, passatofili bodo zaznali tudi spremembe na odbijačih in režah hladilnika, a recimo, da so te minimalne.

Po podobnem principu je osvežena tudi notranjost, a bo tule lažje zaznati spremembe. Vozniki, vajeni Passatov, bodo na armaturni plošči pogrešali analogno uro, namesto katere je tam emblem, ki vas spomni, v katerem avtu sedite. Nov je tudi volanski obroč, ki z nekaterimi novimi stikali olajša intuicijo uporabe zabavno-informacijskega vmesnika, z vgrajenimi tipali v obroču pa omogoči boljšo izkušnjo pri uporabi nekaterih asistenčnih sistemov. Tu mislimo predvsem na modernizirano različico sistema Travel Assist, ki omogoča asistirano vožnjo pri hitrostih od nič do 210 kilometrov na uro. Ta deluje dobro, radarski tempomat lepo sledi prometu, sistem za ohranjanje vozila v pasu pa lepo, brez odvečnega 'odbijanja' vzdržuje smer vožnje.

Tudi ko se posvetite podrobnostim, vidite, da so pri Volkswagnu razmišljali o napredku: klasičnih vtičnic USB ni več, so pa tu že novi, USB-C priključki (kakšnega starega bi vseeno lahko še pustili). No, priključki po novem niso več potrebni za vzpostavitev povezave Apple CarPlay, saj ta deluje brezžično, tako kot je lahko brezžično tudi polnjenje prek indukcijskih odlagališč. Testiranec pa ni bil v celoti založen z dodatno opremo, sicer bi videli tudi nove digitalne merilnike s prenovljeno grafiko.

Tudi motor ni predstavljal vrha Passatove ponudbe, kar pa še ne pomeni, da kot tak svojega dela ne opravlja dobro. Štirivaljni, 150-'konjski' turbodizel je dobil popolnoma nov sistem čiščenja izpušnih plinov z dvema SCR-katalizatorjema in dvojnim vbrizgom sečnine za nižanje izpustov. Skupaj z dvosklopčnim robotiziranim menjalnikom tvorita ultimativni tandem, na katerega prisegata skoraj dve tretjini vseh kupcev. Tako motoriziran Passat pri sami vožnji ne bo zagotavljal posebnih užitkov ali hitrostnih presežkov, a bo svoje delo opravljal korektno in zadovoljivo. Podvozje in volanski mehanizem sta naravnana na udobno vožnjo in nezahtevno manevriranje, zato ne pričakujte, da bo med ovinki izvabljal nasmehe. Bo pa poraba tista, ki bo zadovoljila varčneže: na našem normnem krogu je Passat porabil zgolj 5,2 litra goriva na 100 kilometrov.

Delavec, ki svoje poslanstvo večinoma opravlja v poslovnih flotah, je dobil osvežitev, katere bodo večinoma veseli vozniki, ki za volanom preživijo veliko časa. Torej, na kratko: boljši izkoristek pogonske tehnike, boljše delovanje asistenčnih sistemov in boljša podpora mobilnikom. Vse skupaj pa podkrepljeno z majhnimi vizualnimi spremembami.

Passatovo poslanstvo je prevažati. In to počne dobro.
VW Passat Variant 2.0 TDI Elegance (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 38.169 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 35.327 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 38.169 EUR €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s/100 km/h s
Največja hitrost: 210 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,1 l/100 kml/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 472 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.302 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 360 Nm pri 1.600–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG.
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.590 kg – dovoljena skupna masa 2.170 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.773 mm – širina 1.832 mm – višina 1.516 mm – medosna razdalja 2.786 mm – posoda za gorivo 66 l.
Prtljažnik: 650–1.780 l
Hvalimo in grajamo
poraba goriva
delovanje asistenčnih sistemov
pogonska tehnika
oblikovno neizrazita prenova
ni klasičnih USB-priključkov

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri