Kratek test: Volkswagen Sharan 2.0 TDI Bluemotion Technology 4Motion

29. 3. 2012
Deli

Kakšen je dober štirikolesni pogon? Takšen, ki je neopazen, bi lahko zapisali.

Štirikolesni pogon, na katerega voznik lahko pozabi, dokler ...

Zgoraj zapisanega ne vzemite povsem dobesedno, če bi bil namreč štirikolesni pogon tako neopazen, da bi se v snegu še vedno vkopali na mestu, seveda ne bi bilo dobro. Pomembno je, da je neopazen tako, da deluje, le da voznik ne opazi, da je deloval. Avtomobil preprosto gre, ne glede na razmere, kamor hoče voznik. V mehaniki se medtem dogajajo takšne in drugačne 'čarovnije', a o tem voznik ne ve nič. Avtomobilu se lega ne cesti ne spremeni opazno, vrtenja koles v prazno ni, med merilniki ni 'light showa'. Preprosto gre.

Štirikolesno gnani Sharan (to namreč pomeni oznaka 4Motion) s 140-'konjskim' dizlom je tipičen primerek takega avtomobila. Če oznake 4Motion ne bi bilo, se vozniku niti sanjalo ne bi, da ima avtomobil štirikolesni pogon. Le na zasneženi (ali blatni recimo) cesti bi opazil, da avto kar gre. In gre. In gre ... In na mokrem, spolzkem asfaltu se lučka sistema ESP pri speljevanju ne prižiga, tudi pri zavijanju ne. Spet: neopazno.

Sklopka Haldex, ki je bistvo tega pogona, pač naredi svoje in del navora pravočasno prenese k zadnjim kolesom. Da ne bo pomote: tule štirikolesni pogon ni namenjen ne športnosti ne terenskim zmogljivostim. Zraven je 'za vsak primer', zato da vam ni treba skrbeti, ali je zadnji kilometer (ali deset) do smučišča zasnežen ali ne, ali boste k tašči na hrib prišli z avtomobilom ali peš ... In v takšni vlogi se znajde odlično.

Sharan kot Sharan: družinsko uporaben

Pa ostanek Sharana? Popolnoma nič naključij ni v njem. To, da je mogoče zunanja sedeža v srednji vrsti (ja, testni Sharan je bil sedemsedežnik) z dvigom sedalnega dela (nastaviti se da tudi bočni opori na njem) in dveh oblazinjenih 'rogov', ki zamenjata klasične vzglavnike, spremeniti v otroška sedeža za otroke (namesto klasičnih sedežev skupine 2 in 3), bo zmanjšalo stroške nakupa otroških sedežev, električno odpiranje bočnih drsnih vrat ter prtljažnih vrat je še kako dobrodošlo, ko so roke zasedene, zlaganje oziroma raztegovanje tretje vrste sedežev je enoročno opravilo (hkrati pa pod njima, tudi ko sta zložena, ostane malenkost prostora za (recimo) tanko torbo s prenosnikom, parkirni sistem pa zna meriti ne le preostali prostor pred Sharanom in za njim, temveč tudi ob njem. In klimatizacija je, ker gre vendarle za avtomobil, v katerem je ob vozniku lahko še šest sopotnikov, tripodročna.

Če želite 4Motion, pozabite na DSG

Dvolitrski turbodizel s 103 kilovati oziroma 140 'konji' je star znanec. Za uporabo v Sharanu si prisluži oznako 'ravno še dovolj', saj je na avtocesti bolj kot ne na meji tistega, kar lahko označimo za še sprejemljivo. Skoraj dve toni mase (z voznikom vred) in velika čelna površina pač naredita svoje, dodaten upor, ki ga v mehaniki povzroča štirikolesni pogon, pa se pozna tako pri zmogljivostih kot pri porabi goriva, ki se je na testu ustavila pri slabih osmih litrih.

Oznaka 4motion ima poleg malenkost večje porabe le še eno slabost: ob štirikolesnem pogonu si ne morete omisliti dvosklopčnega menjalnika DSG. Škoda, z njim bi bil tak Sharan skoraj popoln.

Bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 32.317 €
Cena testnega modela: 35.911 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/60 R 16 H (Continental ContiWinterContact TS830).
Zmogljivost: največja hitrost 169 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 7,4/5,2/6,0 l/100 km, izpust CO2 158 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.891 kg – dovoljena skupna masa 2.530 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.854 mm – širina 1.904 mm – višina 1.720 mm – medosna razdalja 2.919 mm –prtljažnik 300–2.297 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
T = 0 °C / p = 1.005 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 1.075 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 13,7s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,3/13,7s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,7/18,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 191km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Tako motoriziran in gnan Sharan seveda ni dirkalnik, je pa avtomobil, pri katerem ste lahko prepričani, da vas bo z zmerno porabo pripeljal dlje kot večina enoprostorcev – tudi, ko bodo vozne razmere izdajalsko spolzke.

Hvalimo in grajamo
poraba
doseg
ergonomija
sistem za pomoč pri parkiranju
vgrajeni otroški sedeži
ni možnosti doplačila DSG
zmogljivosti pri avtocestnih hitrostih