Lani poleti prenovljeni Tiguan je še vedno to, kar je bil – odlična izbira, zaradi znamke in avtomobilskih lastnosti.
Nekoliko manj zmogljiv dvolitrski TDI (103 kW) smo v prenovljeni izvedbi že preizkusili lani (AM 18-2011), tokrat je bil na testu močnejši (125 kW), z ročnim menjalnikom in enako opremo (Sport&Style). Slednje je namreč oznaka za različico, ki je namenjena manj zahtevni terenski vožnji, s sprednjim odbijačem, ki seže daleč navzdol. Zanimiv pa se zdi podatek, da ima tokratni Tiguan skoraj popolnoma enako nabavno ceno, kot jo je imel naš prejšnji (z 'manjšim' motorjem in dvosklopčnim menjalnikom).
Tiguan sledi volkswagnovskim oblikovalskim smernicam
Tiguanov videz je pravzaprav povsem volkswagnovski. Brez posebnosti, a dovolj izrazit, da ga ne moremo zamenjati za nič drugega. Podobno je tudi z notranjostjo. Prijetna sestava umetne snovi kakovostnega videza ter vložkov alkantare na običajnih tekstilnih sedežnih prevlekah poskrbi za dobro počutje, a tudi tu nič ni vpadljivo, vse pa je odlično uporabno. To velja tudi za upravljavske gumbe na volanskem obroču in celo za tiste okoli nadzornega zaslona, kamor se stekajo številne informacije.
Malo je nagajal le sistem prostoročnega telefoniranja, ki se je včasih s telefonom brez težav povezal, drugič spet tega nikakor ni bil zmožen narediti. Radio s CD-predvajalnikom na šest zgoščenk je prav prijetna osvežitev, moti pa možnost povezave z zunanjimi predvajalniki zgolj prek izhoda/vhoda AUX. Tu se zdi Volkswagnova filozofija malo za časom, navsezadnje je uporaba zgoščenk že krepko v zatonu.
Najmočnejši turbodizel - uspešno Volkswagnovo dopolnilo
Čeprav je imel naš Tiguan ročni menjalnik, pretikanje prestav ni povzročalo prav nobenih težav, odlično se je ujemal s Tiguanovim najmočnejšim turbodizlom. Prav ta motor se zdi zelo uspešno dopolnilo v Volkswagnovem prodajnem programu, saj imamo z njim možnost izrabe vseh njegovih zmogljivosti (in povečane povprečne porabe goriva na okroglih 10 litrov na 100 kilometrov) ali pa bolj zmerne vožnje, kjer pa se motor izkaže za slabega 'pivca', saj je bilo z njim mogoče v mešani mestni in zunajmestni vožnji doseči celo povprečje 6,7 litra na 100 kilometrov.
Če se navadimo električne ročne zavore, nam tudi sistem električne ročne zavore ne dela preglavic, kot jih je podpisanemu: z vključenim 'avto stopom' se namreč ob vsakem postanku vključi električna zavora, ko speljujemo, pa ne smemo biti preveč nestrpni, ampak je treba ob speljevanju počakati, da se zavora samodejno izklopi.
Kako prostoren je mali 'Tuareg'?
Razprava o Tiguanovi prostornosti je lahko zelo zanimiva tema, kar so lahko bralci izvedeli že iz Dušanovega besedila o preizkusu v AM 21/2011. Za družine je prtljažnik morebiti res malenkost premajhen, a za nekoliko starejšo generacijo kupcev (ki je je pri Tiguanu kar veliko) takšen zmerno velik prtljažnik na račun primerne zunanje dolžine ni največja hiba. Pa saj sta tudi način vstopa v avtomobil in visoko nameščen sedež nekaj, kar ugaja večini kupcev prav zaradi priročnosti!
Besedilo: Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 33.224 € |
Cena testnega modela: | 36.440 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.200 /min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/55 R 17 W (Continental CrossContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 201 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 7,4/5,1/6,0 l/100 km, izpust CO2 158 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.695 kg – dovoljena skupna masa 2.240 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.426 mm – širina 1.809 mm – višina 1.703 mm – medosna razdalja 2.604 mm – prtljažnik 470–1.510 l – posoda za gorivo 64 l. |
T = 14 °C / p = 985 mbar / rel. vl. = 55 % / Stanje kilometrskega števca: 7.187 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,9s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 134km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,9/13,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,2/15,1s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 201km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,5m |
AM meja: | 40m |
-
Volkswagen je s Tiguanom pripravil enega najpopolnejših srednjih terencev, ki ga tekmeci v celoti ne dosežejo, čeprav je marsikateri v enem od ocenjevalnih kriterijev lahko celo boljši.