Kratek test: Volkswagen white up! 1.0 (55 kW)

S Volkswagnovim Up!-om je prišlo precej svežine na naše ceste. Lepo je pogledati avto, ki se prikupi že s svojo pojavo na cesti.

Prenesi PDF testa
Kratek test: Volkswagen white up! 1.0 (55 kW) (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
9. 9. 2012

Hecno, kako lahko številke na papirju vzbudijo dvom. Je 75 'konjev' sploh dovolj, da se avto spodobno premakne z mesta? Ali je 242 centimetrov dolgo medosje dovolj, da se v tak avto stlači povprečen odrasel voznik z denimo tam okoli 180 centimetri višine? Kaj šele prtljažnik, ki meri vsega 251 litrov?

To so povsem upravičena vprašanja ali celo dvomi, saj avto ne nazadnje je majhen, in tanka je tista meje, ko lahko postane premajhen.

No, po nekaj dneh uporabe je postalo jasno, da ima avto neverjetno dobro odmerjen prostor v notranjosti in tudi v majhen prtljažnik je zavoljo dvojnega dna mogoče spraviti marsikaj.

Za ta razred je udobje naravnost vrhunsko, za volan se brez težav lahko usede tudi voznik s 190 centimetri višine. Pravzaprav je nekako tako, kot da bi pri Volks­wagnu vzeli nekatere notranje mere pri večjem Polu ali celo Golfu. Nastavljivi sedeži ponujajo športni oprijem, ob tem da niso športno trdi in so ob premišljeno nameščenem volanu ena najsvetlejših plati tega malčka. Torej vsi, ki iščete majhen, vendar prostoren avto za redno prevažanje voznika in sovoznika, lahko mirno vzamete Up!-a v ožji izbor.

V notranjosti najdemo tudi dovolj prostorčkov za odlaganje drobnarij, kar bo brez dvoma všeč ženskam, ki morda tako lastnost cenijo še nekoliko bolj kot moški. Oprema notranjosti je zanimiva kombinacija špartanskosti in mladostne igrivosti, in čeprav se ne bohoti z dolgim seznamom te ali one dodatne opreme, nas prepriča prav svežina in prijeten potniški prostor. Manj, če je seveda odmerjeno s pravo mero, je lahko več, kajti končni vtis in uporaba sta tista, ki res štejeta. Kljub špartanskosti Up! premore navigacijo oziroma za dotik občutljiv večpredstavnostni zaslonček, ki jim najmlajši rečejo kar televizija. To daje notranjosti avtomobila tisti občutek, da kljub odsotnosti plastičnih ali tekstilnih oblog ne sedite v cenenem dostavniku. Veliko pri tem ima tudi prava izbira barv na kovinskih in plastičnih delih, ki je znotraj enaka kot zunaj.

Volkswagen Up! preseneča tudi na področju voznih lastnosti. Kljub skromnemu motorju se avtu pozna, da je lahek. Trivaljnik nekaj več kot 850 kilogramov teže lepo požene po cesti, pri tem pa mu zelo pomaga tudi natančni menjalnik. Res pa je, da ko v njem sedijo štirje odrasli (tista zadaj bosta sedela bolj za silo), motor to precej občuti. Ampak, denimo, da bodo takšne vožnje najverjetneje izjema, in za take izjeme je avto še vedno povsem korekten. Ne nazadnje Up! je zasnovan kot mestni avto za udoben prevoz voznika in sovoznika.

Obremenitev se pokaže tudi pri porabi goriva, naša najnižja je bila 5,5 litra, a tista realna z veliko mestne vožnje je nanesla skupno testno povprečje 6,7 litra bencina na 100 kilometrov.

Finančno je avto ekonomičen, saj za nekaj več kot 11 tisočakov prinese lepo mero udobja, dobre volje ob pogledu nanj in predvsem veliko varnosti za ta razred. Poleg odlične lege na cesti in zato dobrega občutka za volanom se lahko pohvali s serijskim sistemom city-safety, ki omogoča samodejno zaustavljanje, če prepozna nevarnost trka med vožnjo v mestu.

Lahko mu rečemo majhen po zunanjih merah, toda velik po opremi, varnosti in udobju. Zato če mu rečete malček, bo morda kar malo užaljen.

Bese­di­lo: Slavko Petrovčič, foto: Saša Kapetanović

Volkswagen white up! 1.0 (55 kW)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 10,964 €
Cena testnega modela: 11,354 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 6.200/min – največji navor 95 Nm pri 3.000–4.300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/50 R 16 T (Continental ContiPremiumContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,2 s – poraba goriva (ECE) 5,9/4,0/4,7 l/100 km, izpust CO2 108 g/km.
Mase: prazno vozilo 854 kg – dovoljena skupna masa 1.290 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.540 mm – širina 1.641 mm – višina 1.910 mm – medosna razdalja 2.420 mm –prtljažnik 251–951 l – posoda za gorivo 35 l.

Naše meritve

T = 13 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 53 % / stanje kilometrskega števca: 2.497 km
Pospešek 0-100km: 13,9s
402m z mesta: 18,7s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,5s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 18,4s (V.)
Največja hitrost: 171km/h (V.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 43m
Ocena
  • Vse, kar je namenjeno vozniku, deluje odlično, in to nas je navdušilo. Čeprav majhen navzven, je znotraj povsem odrasel, in dokler vam bosta dovolj voznikov in sovoznikov sedež, zagotavlja presenetljivo veliko udobja in povsem dovolj zmogljivosti za mestni avto.

Hvalimo in grajamo
varnost glede na avtomobilski razred
udobni sedeži
lepo odmerjen prostor tudi za visoke voznike in sovoznike
videz, simpatična pojava na cesti
cena
nekoliko glasen motor pri priganjanju
prtljažnik je vseeno majhen, čeprav velik za ta razred

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri