Za nekatere so avtomobili le sredstvo za prevoz od točke A do točke B – nekateri pa radi v vožnji tudi uživajo.
In kaj sploh je užitek v vožnji? Športno podvozje, ki omogoča velike hitrosti v ovinkih? Zmogljiv motor? Zvok, ki naježi dlake? Seveda, v resnici gre za kombinacijo vsega naštetega (in še česa drugega), povsem odvisno od voznika. Nekaterim je za užitek dovolj že športen zvok motorja, drugi nujno potrebujejo veter v laseh.
Za novega Audija A3 Cabrioleta bi lahko zapisali, da je nekakšna vstopnica v svet užitka v vožnji in avtomobilskega vetrnjaštva, seveda pri premijskih znamkah. Novinec je nastal na enaki platformi kot klasični Audi A3, a kot se v teh primerih spodobi, so zgradbo karoserije zasnovali domala na novo, seveda zato, da se A3 Cabriolet na vegasti cesti in v ovinkih ne zvija, kot da bi bil iz gume. Več kot polovica karoserije je izdelane iz posebnega, čvrstejšega jekla, predvsem okvir vetrobranskega stekla, pragovi, dno avtomobila ter okvir med potniško kabino in prtljažnikom. Ojačitve so tudi pod dnom avtomobila (in skrbijo za ojačeno pritrditev pomožnih okvirjev, ki nosijo prednje in zadnje obese). Končni učinek: čeprav se tu in tam da zaznati rahlo tresenje, ki izdaja, da karoserijska togost kabrioleta pač ne more biti tako učinkovita kot pri avtomobilu s streho (seveda z redkimi izjemami, ki pa imajo lepe šestmestne cene), je A3 Cabriolet lahko vzor togosti karoserije – pa čeprav je od predhodnika krepko (za okoli 60 kilogramov) lažji.
To v praksi pomeni, da doplačilno športno podvozje, ki ga je imel testni A3 Cabriolet, svojo nalogo lahko opravlja, kot je treba. Ni pretrdo, tako da je takšen A3 Cabriolet zmožen uživaškega križarjenja tudi, če je cesta slaba, je pa dovolj čvrsto, da se v ovinku avtomobil ne nagiba preveč in da daje tudi zahtevnejšim voznikom zanesljiv občutek. Doplačilo za športno podvozje povrečnim voznikom pogosto odsvetujemo, saj je lahko enostavno pretrdo za vsakdanjo uporabo, a v tem primeru ni tako. Izbira je dobra.
Športna (in doplačilna) sta bila tudi prednja sedeža, oblečena v kombinacijo usnja in alkantare – in tudi tu je treba zapisati, da gre za odlično izbiro. Zaradi takšnih doplačil (poleg podvozja in sedežev je bilo na seznamu še kar nekaj kosov opreme, od tempomata, parkirnega sistema, paketa za prostoročno telefoniranje in boljšega radia, ksenonskih žarometov Plus do dodatne akustične izolacije strehe) je sicer cena testnega A3 Cabrioleta zrasla z osnovnih 32.490 evrov na malenkost pod 40 tisočaki.
Ni malo, a v resnici sta tu zmotili le dve pomanjkljivosti: da je za ta denar klimatizacija še vedno ročna in da je treba doplačati (skoraj 400 evrov) tudi za vetrno zaščito,
ki se jo namesti nad zadnja sedeža.
No, vetrna zaščita se je odlično izkazala, tako dobro, da je v vročih dneh pri počasnejši vožnji včasih kar odveč, saj v kabini piha premalo, da bi voznika in sovoznika dovolj hladilo, klimatizacija pa je ves čas dajala občutek, da je preslabotna pri nižjih stopnjah delovanja ventilatorja.
Mehka streha, ki tehta vsega 50 kilogramov, se zloži v obliki črke K, njen prednji del pa je hkrati tudi pokrov, ki se zlije z obliko avtomobila. Zlaganje (pomagata mu, seveda, elektrika in hidravlika) traja vsega 18 sekund, pomik pa je možen pri hitrosti vse do 50 kilometrov na uro, kar pomeni, da se pred semaforjem sredi zlaganja ali raztegovanja strehe ne boste sramotili, če se bo medtem že prižgala zelena luč. Čeprav je streha iz blaga, je zvočna izolacija odlična. Doplačilna petslojna različica mehke strehe je odlična pri avtocestnih hitrostih je v A3 Cabrioletu le za decibel več hrupa kot v klasičnem A3. Večino zaslug za to imata notranja penasta obloga strehe in debelejše blago, je pa ta streha za okoli 30 odstotkov težja od navadne trislojne. Slabih 300 evrov, kolikor je treba primakniti za takšno streho, le odštejte, ne bo vam žal.
Preostala notranjost je seveda zelo podobna tisti v klasičnem A3. To pomeni dobro sedenje, odlično ergonomijo in dovolj prostora spredaj. Zadaj je (zaradi mehanizma in prostora za streho) kabrioletsko zasilno, prtljažnik pa tudi ob zloženi strehi požre dva kovčka 'letalskih' dimenzij in še nekaj mehkejših torb in aktovk. Na prvi pogled deluje manjši, kot je v resnici, če pa se začasno odpoveste zlaganju strehe, ga seveda lahko še povečate.
Štirivaljnik s prostornino 1,4 litra in močjo 125 'konj' (92 kW) je osnovni bencinski motor A3 Cabrioleta in svoje delo opravlja povsem zadovoljivo. Z njim A3 Cabriolet seveda ni športnik, je pa več kot dovolj hiter (tudi zaradi zadostne prožnosti motorja), da se ni nad čem pritoževati, še posebej, ko se ozremo na porabo: le 5,5 litra na našem normnem krogu (z ves čas, tudi na avtocesti, odprto streho) in 7,5 litra testne porabe je dober rezultat. Ja, z dizelskim motorjem bi bil varčnejši, a tudi precej manj zmogljiv (s 110-'konjskim' 1.6 TDI ali precej dražji z 2.0 TDI). Ne, tale 1.4 TFSI je odlična izbira, če se vam zdi 125 'konjev' premalo, pa sezite po njegovi 150-'konjski' izvedenki.
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 39.733 EUR € |
Cena testnega modela: | 35.760 EUR € |
Moč: | 92kW (125 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,1 s |
Največja hitrost: | 211 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.395 cm3 – največja moč 92 kW (125 KM) pri 5.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.400–4.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45/R17 V (Dunlop Sport Maxx). |
Zmogljivost: | največja hitrost 211 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,2 – poraba goriva (ECE) 6,7/4,5/5,3 l/100 km, izpust CO2 124 g/km. |
Voz in obese: | kabriolet – 3 vrat, 4 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 10,7 m – posoda za gorivo 50 l. Mase: prazno vozilo 1.345 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg. |