Marsikatera znamka se odloči iz prodajno uspešnega petvratnega modela narediti tudi limuzino. Te so običajno cenovno ugodne, a prodajno ne preveč uspešne.
Tudi pri Audiju so dolga leta prodajali model A3, najprej celo zgolj s troje vrat, potem so dodali še par in nastal je Sportback. Zdaj je, tudi na račun novih trgov, ki jih pospešeno osvajajo, na voljo še štirivratna limuzina, s katero pri Audiju ne nazadnje vstopajo v razred kompaktnih limuzin, ki tvorijo največji tržni segment na svetu. Lahko bi rekli, da imajo povsem enako strategijo kot omenjene tovarne v uvodu, pa ni tako. Audi A3 Limuzina ni cenejša izvedenka osnovnega modela, ampak je povsem enakovreden model.
Še več, vsaj na prvi pogled se zdi, da je oblikovno celo bolj dinamičen od trivratnega A3 in Sportbacka ter po tej plati celo boljši od večjega in razredno višjega A4. Linije so skladnejše, velikost ravno pravšnja, počutje v avtomobilu pa odlično. Zdi se, in tega se pri Audiju zavedajo, da je bolj kot A3 konkurenta dobil prav Audi A4. Žal se omenjeno izkaže tudi pri ceni avtomobila. Ta se tako kot pri testnem avtomobilu brez težav približa večjemu (osnovnemu) Audiju A4, vendar bi bil enako opremljen A4 seveda primerno dražji.
Že sama opremljenost limuzinske Trojke je izjemna, z dodatno opremo pa je brez težav avtomobil, v katerem voznik (in sopotniki) ne pogrešajo prav ničesar. Tako se med drugim v osnovni opremi Ambition že bohotijo: 17-palčna aluminijasta platišča (z gumami velikosti 225/45), športno podvozje, športna prednja sedeža, sistem za uravnavanje podvozja in odzivnosti avtomobila Audi drive select, tempomat in sistem start-stop.
Dodatno je bil testni A3 Limuzina opremljen še s športnim trikrakim usnjenim in večfunkcijskim volanom pa s panoramskim strešnim oknom, parkirnimi tipali spredaj in zadaj, žarometi ksenon plus, z boljšim radiem, navigacijo in sistemom Audi Sound ter samozatemnitvenim notranjim vzvratnim ogledalom. Zakaj naštevam vso opremo? Ker je ta dodatna oprema (ki pa sploh še ni vsa) avtomobil podražila za skoraj tretjino oziroma natančno 7.746 evrov. A tako opremljenega Audija A3 lahko brez težav uvrstimo v nadpovprečen premijski avtomobil, tam pa se s svojo ceno nenadoma spet izkaže za več kot ugodnega.
Vsaj tako, kot se izkaže prenovljeni dvolitrski turbodizelski motor. Po novem se pohvali s 150 'konji' in 320 Nm navora. Čeprav je bil motor še povsem nov, z le nekaj 100 prevoženimi kilometri, se je že izkazal z izjemno gospodarnostjo. Normna poraba je znašala vsega 4,8 litra za sto prevoženih kilometrov, povprečje pa celo ni preseglo šestih litrov. Seveda pa je res, da smo bili do avtomobila oziroma motorja zaradi njegove neutečenosti med testom prijazni in ga nismo priganjali do skrajnih meja. Vsaj na začetku ne, po prevoženih 1.000 kilometrih pa smo seveda morali preizkusiti tudi Audi drive select in se z izbranim športnim načinom malce hitreje zapeljati po ovinkasti cesti. Prtljažni dodatek se med vožnjo skoraj ne čuti, lega na cesti je odlična, trakcija prav tako. Čeprav ima motor 150 'konj', se zdi, da je precej manj nemiren in predvsem manj sunkovit kot prejšnje različice, hkrati je njegovo delovanje mirnejše in posledično tišje.
In vse omenjeno se tudi spodobi za limuzino, ki se ne želi umeščati med cenovno ugodne in posledično povprečne. Audi A3 je drugačna limuzina, ki je resda dražja, a tudi neprimerno boljša. In dodatek se plača, v današnjih časih ni nič več zastonj.
Besedilo: Sebatsjan Plevnjak
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.640 € |
Cena testnega modela: | 38.045 € | Pospešek (0-100 km/h): | 9,1 s |
Največja hitrost: | 220 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 H (Semperit Grip2 M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – poraba goriva (ECE) 5,2/3,5/4,1 l/100 km, izpust CO2 107 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.390 kg – dovoljena skupna masa 1.865 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.456 mm – širina 1.796 mm – višina 1.416 mm – medosna razdalja 2.637 mm –prtljažnik 425 l – posoda za gorivo 50 l. |
T = 9 °C / p = 1.025 mbar / rel. vl. = 79 % / stanje kilometrskega števca: 1.200 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,1s |
---|---|
402m z mesta: | 16,7s ( 139km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,9/17,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,0/15,1s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 220km/h (VI.) |
poraba na testu: | 5,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,4m |
AM meja: | 40m |
-
Audi A3 Limuzina je značajsko povsem drugačen, kot sta osnovni A3 in Sportback. Dinamično, celo športno naravnan avtomobil zahteva tudi takšnega voznika, in šele ko ga dobi, je kombinacija popolna. Upravičen je namen avtomobila, zadovoljen in poln užitkov pa je tudi voznik. Iz prve roke!