Štirica je za trojko, kar je šestica za petico. Govorimo o predalčkanju BMW-jevih avtomobilov po razredih. Razlaga v nadaljevanju ...
Zanimivo je, kako se avtomobilski izdelovalci odločajo poimenovati oziroma razvrščati svoje modele, ko gre za premijski razred. Poznamo zgodbe, ko nastanejo samostojne znamke, kot so Lexus, Infinity, DS ... Kaj pa se zgodi, če znamka že sama po sebi ponuja avtomobile, ki sodijo v visok kakovostni razred, pa bi kljub temu radi izluščili tiste posebne modele? V BMW-ju so v ta namen ustvarili seriji 4 ter 6, ki sta namenjeni tistim posebnim karoserijskim izvedbam sicer sestrskih serij 3 in 5. Tako so tja elegantno pospravili kabriolet, kupe ter štirivratni (oziroma petvratni) kupe, medtem ko so klasični modeli ostali v svojem prvotnem razredu.
In ko je govor o različici Gran Coupe, pri BMW-ju poudarjajo, da je bil njihov cilj združiti atraktiven slog serije 4 s praktičnostjo serije 3. Kar se same oblike tiče, bi težko rekli, da je v tem primeru serija 4 značajno drugačna od serije 3, tako kot se serija 6 popolnoma razlikuje od petice. Kombilimuzinski zadek dodobra popači kupejevsko linijo štirice, zato je v primeru testnega primerka še kako dobrodošel športni paket M (za doplačilo 3.704 evrov), ki lepo poudari oblikovne poteze na avtomobilu.
A v primeru Gran Coupeja kljub temu prednjačita izkoristek razpoložljivega prostora in njegova uporabnost. Jasno, dodan je par zadnjih vrat, ki pa so zaradi lepšega videza brez okvirjev. Prtljažna vrata se odpirajo v celoti skupaj z zadnjim steklom, tako kot smo vajeni pri kombilimuzinah, 480-litrski prtljažnik pa je za 35 litrov večji od tistega v kupeju. Če pa odstranite polico ter podrete zadnjo klop, dobite popolnoma ravno dno prtljažnika in zelo razkošnih 1.200 litrov prtljažnega prostora, kar je le 200 litrov manj od kombijevske različice serije 3. Velja še poudariti, da je električno samodejno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat pri Gran Coupeju del serijske opreme.
Sicer pa ima taka štirica enake zunanje mere kot kupe, razlikujejo se le notranje dimenzije. Predvsem je zaznati prirastek prostora v višino, saj se streha v zadnjem delu avtomobila manj strmo zaključuje v zadek in tako omogoča potnikom zadaj več prostora za glavo. Tudi za kolena potnikov zadaj se ga bo našlo čisto dovolj, dokler spredaj ni nekdo, ki ne more sedeti drugače kot s povsem nazaj pomaknjenim sedežem. Drugače pa v notranjosti težko najdemo podrobnosti, ki bi na prvi pogled ločile Gran Coupeja od drugih sestrskih modelov. Od tehnoloških bombončkov velja izpostaviti sistem iDrive Touch, na dotik s prstom občutljivo ploščico vrtljivega kolesa na sredinski konzoli, prek katere je vnašanje črk in številk (bodisi za navigacijo ali telefonski imenik) sila lahko in posledično med samo vožnjo varnejše opravilo.
Če smo včasih glede na oznako določenega modela precej hitro ugotovili, kakšna je prostornina motorja, je danes vse skupaj malce drugače. Tako denimo druga in tretja številka v oznaki pomenita le stopnjo jakosti določenega motorja. Iz oznake 428i težko razberemo povezavo z dejanskimi številkami, ki so nam jih posredovali pri BMW-ju za ta motor, lahko pa vam povemo, da gre za štirivaljni turbobencinski motor s prostornino 1.997 kubičnih centimetrov in močjo 180 kilovatov.
Povedano drugače: motor skupaj z osemstopenjsko avtomatiko odlično poudarja značaj takega avtomobila. Večinoma se vozi lepo, učinkovito, pod 4.000 motornimi vrtljaji skoraj neslišno, ko pa do konca pohodimo stopalko, se v trenutku odzove z odločnim sunkom. Nad 6.000 vrtljaji postane celo lepo slišen, a ne pričakujte harmonije zvoka, ki smo ga vajeni iz BMW-jevih šestvaljnikov. Še ena oznaka na zadku nam izdaja, da je bil testni primerek opremljen s štirikolesnim pogonom, ki ga pri BMW-ju tržijo pod oznako xDrive. Roko na srce, za popolno izkušnjo s tovrstnim pogonom bi avto morali dobiti kak mesec pozneje, za zdaj pa le zaznamek, da se vozilo v popolnoma vseh elementih vožnje obnaša zelo predvidljivo in nevtralno.
Gran Coupe je v primerjavi z enako motorizirano serijo 3 v povprečju dražji za 7.000 evrov. Lahko bi rekli, da je cena precej visoka glede na ne preveč očitno razliko med avtomobiloma. Po drugi strani pa je 7.000 evrov doplačila pri BMW-ju majhen strošek, ko v roke dobimo seznam možne dodatne opreme. Za lažjo predstavo: testnemu Gran Coupeju je cena na račun doplačil s seznama dodatne opreme s prvotnih 51.450 evrov poskočila na 68.000 evrov.
Besedilo in foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 41.200 € |
Cena testnega modela: | 68.057 € | Pospešek (0-100 km/h): | 6,7 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,9l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 180 kW (245 KM) pri 5.000–6.500/min – največji navor 350 Nm pri 1.250–4.800/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 225/40 R 19 Y, gume zadaj 255/35 R 19 Y (Bridgestone Potenza S001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,8 s – poraba goriva (ECE) 9,2/5,6/6,9 l/100 km, izpust CO2 162 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.385 kg – dovoljena skupna masa 1.910 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.638 mm – širina 1.825 mm – višina 1.404 mm – medosna razdalja 2.810 mm –prtljažnik 480–1.300 l – posoda za gorivo 60 l. |
T = 18 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 85 % / stanje kilometrskega števca: 3.418 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,7s |
---|---|
402m z mesta: | 14,8s ( 155km/h) |
Največja hitrost: | 250km/h (VIII.) |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,8m |
AM meja: | 40m |
-
Za nekoga, ki med avti razreda premium išče praktičnost, ne da bi trpela prvotna oblika, bo ta prava izbira. Manj smiselna je cenovna opredelitev, saj je (ob enaki opremljenosti in motorizaciji) razlika med podobnimi modeli znotraj hiše prevelika.