Ljudje včasih preveč podležemo vtisu večinskega mnenja, ki se ga nato držimo kot pijanec plota. A vmes se lahko stvari obrnejo, tudi na bolje!
Nekaj podobnega seveda velja tudi za avtomobile. V Sloveniji (no, pa seveda tudi drugod po Evropi in svetu) je Golf zakon. S tem seveda ni nič narobe, predvsem, ker je avtomobil res dober. A če gremo v drugo skrajnost, so znamke, ki včasih niso imele uspešnih modelov, zdaj pa lahko imajo odlične, ljudje pa se še vedno spominjajo neslavnega slovesa. Citroën bi težko uvrstili v posebej odstopajočo kategorijo, res pa velja splošno prepričanje, da je Citroënov avtomobil pač 'francoz'. Kar seveda ni nič slabega za tiste voznike, ki ljubijo udobje in mehko vožnjo, a nesprejemljivo za tiste, ki so navajeni 'nemcev' in športne vožnje. Pa je še vedno tako?
V zadnjih letih se je v avtomobilski industriji marsikaj spremenilo. Nastajajo novi razredi, avtomobilske znamke izdelujejo vedno več modelov. Citroën z enoprostorci nima težav. Splošno slovensko prepričanje pravi, da je najboljša družinska izbira Berlingo, včasih je bila Xsara Picasso, torej Citroënov začetnik družinskih enoprostorcev. Zdaj Citroën ponuja C4 Picassa, novodobno izpeljanko Xsare Picasso.
Je Citroën in je 'francoz', pa vendarle je testna različica prijetno presenetila, čeprav smo v redakciji preizkusili že kar nekaj različic novega Citroëna C4 Picasso. Takoj je seveda treba izpostaviti glavni razlog - testni avtomobil je bil opremljen skoraj z vsem, kar si je v tem razredu sploh mogoče zaželeti. Tako serijske kot dodatne opreme je bilo ogromno, seveda se to po drugi strani kaže tudi pri ceni avtomobila, ki bi z osnovno opremo stal 32.670 evrov, testna različica pa je dražja za dobrih pet evrskih tisočakov. S tako veliko opreme (za katero je premalo prostora, da bi jo vso sploh našteli) bi bil še kakšen veliko slabši avtomobil zelo spodoben, C4 Picasso pa je sploh prepričal. Seveda, prvi in zelo velik plus je že beseda Grand v imenu.
Skoraj 17-centimetrskega prirastka ni nujno treba zapolniti s tretjo vrsto sedežev, kupec lahko izbere zgolj pet sedežev in večji prtljažnik. Pohvalno. Posledično je več prostora v notranjosti pa seveda tudi v drugi vrsti, kjer so trije samostojni sedeži. O francoski mehkobi že dolgo ni več ne duha ne sluha, sedeži so trdi ravno toliko, kot je treba, da odlično opravljajo svoje poslanstvo. Voznikov prostor ponuja veliko, morda za kakšnega tehnično neizobraženega voznika celo preveč. Klasičnih gumbov in stikal skoraj ni več, pred nami je doba navideznih stikal oziroma stikal, občutljivih za dotik, pa naj bo to na velikih zaslonih ali ob njih. Na tovrstno notranjost se je seveda treba navaditi, ko jo osvojiš, pa z njo ni težav. Pa se bodo vsi?
O motorju ne gre izgubljati besed. Ni največji ne najmanjši, enako je z močjo. A 150 'konjev' svoje delo opravlja več kot zadovoljivo, navduši tudi 370 Nm navora, s čimer ste lahko s skoraj tono in pol težkim avtomobilom tudi zelo hitri, seveda če to želite. Pospešek do 100 km/h traja sicer nekaj več kot 10 sekund, a znaša največja hitrost kar 207 km/h. Torej ustvarjen za potovanja? Točno tako.
Testni Grand C4 Picasso je navdušil prav pri tovrstni vožnji, saj je tudi pri večjih hitrostih lepo vodljiv in zanesljiv. Pri tem mu je v pomoč tudi menjalnik. Včasih je veljalo, da je menjalnik v Citroënih šibki člen Citroëna ali kar celotnega koncerna PSA. Sploh če je bil samodejni, še slabše, če je bil robotiziran. Neveščemu vozniku je avtomobil cukal, prestavljanje ni bilo časovno usklajeno z voznikovimi željami, skratka vse je bilo narobe. S samodejnim menjalnikom v testnem vozilu tovrstnih težav ni bilo. Pravzaprav zelo presenetljivo je bilo prestavljanje elegantno in nestresno, morda bi kdaj lahko menjalnik prestavil prej v višjo prestavo, a splošni vtis je bil več kot dober.
Tako se je končala še ena zgodba o neprijetnem menjalniku in njegovem prestavljanju. Je pa seveda potrebno nekaj prilagajanja in predvsem pazljivosti. Prestavna ročica je postavljena desno zgoraj za volanskim obročem, kar je do roke prijazen položaj, vendar je prestavna ročica zelo tanka in preblizu ročice za vklop brisalnikov. Pri hitrem poskusu parkiranja lahko mimogrede zadenemo v nepravo ročico, posledično pa parkiramo z vključenimi brisalniki. In ko smo že pri parkiranju: ne smemo pozabiti pohvaliti Citroënovega parkirnega sistema, ki delo opravi hitro in natančno in je lahko voznikom, neveščim parkiranja, zgolj za vzor in dober učitelj.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Citroën Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.720 € |
Cena testnega modela: | 34.180 € | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s |
Največja hitrost: | 207 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 370 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Michelin Primacy HP). |
Zmogljivost: | največja hitrost 207 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,1/4,5 l/100 km, izpust CO2 117 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.476 kg – dovoljena skupna masa 2.250 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.597 mm – širina 1.826 mm – višina 1.634 mm – medosna razdalja 2.840 mm –prtljažnik 170–1.843 l – posoda za gorivo 55 l. |
T = 12 °C / p = 1.040 mbar / rel. vl. = 77 % / stanje kilometrskega števca: 1.586 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,2s ( 131km/h) |
Največja hitrost: | 207km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,0m |
AM meja: | 40m |
-
Težko bi zapisal, da me je testni Citroën Grand C4 Picasso spreobrnil, sploh ker nisem ljubitelj enoprostorcev, a zagotovo to ni več Citroën, kakršni so bili včasih. Še več, če nameravate z njim večkrat prevoziti daljše poti, ga priporočam. Le na tempomat ne pozabite, pri čemer je klasični že več kot dovolj – radarski so včasih lahko muhasti in se brez pravega razloga odločijo, da ne bodo delovali.