Limuzinske kombije, ki so seveda bolj znani pod izrazom enoprostorci, vedno bolj izpodrivajo križanci takšne ali drugačne vrste. Med častnimi izjemami za zdaj ostaja Citroën Grand C4 Picasso, ki je lansko pomlad doživel manjšo prenovo.
Spremembe zunanjosti so bile res subtilne in pridejo do izraza predvsem na sprednjem delu, kjer so spremenili masko hladilnika, sicer pa je Grand C4 Picasso ostal bolj ali manj takšen kot pred osvežitvijo, se pravi, da predvsem oglat in podrejen čim večji prostornosti potniške kabine.
Prostora je res veliko, zato se lahko v avtomobilu brez posebnih težav in udobno pelje do sedem potnikov. Če so vsi sedeži zasedeni, se je v drugi in tretji vrsti sedežev sicer mogoče povsem udobno peljati, a je prostornosti na vzdolžno pomični drugi klopi precej manj kot takrat, ko je tretja sedežna vrsta zložena v ravno dno prtljažnika, in je lahko potisnjena povsem nazaj. Prostora za noge potnikov je dovolj, vstop pa olajšajo tudi vrata, ki se odprejo zelo na široko.
Voznik in sovoznik se na sprednjih sedežih lahko res udobno počutita. Testni Grand C4 Picasso je bil namreč opremljen tudi z masažnimi naslonjali, sovoznik pa je bil še na boljšem, saj je lahko noge naslonil na zelo udobno oporo, ki se ob neuporabi poklopi pod sedež, da ni v napoto. Voznikov delovni prostor je ostal bolj ali manj takšen kot prej, kar predvsem pomeni čedalje več upravljanja z dotiki in čedalje manj gumbov. Takšno upravljanje se je v štirih letih po predstavitvi sedanje generacije Citroëna C4 Picassa sicer precej udomačilo tudi v drugih avtomobilih, a kljub temu potrebuje precej privajanja, ki gre nekaterim bolje, drugim pa ne tako dobro.
Udobju je podrejeno tudi podvozje. Nagibanja v ovinkih je kar precej, volan pa je lahko nekoliko nekomunikativen, zato pa toliko bolje blaži morebitne neravnine na podlagi. Veliko bolje se avtomobil znajde na ravnih avtocestah, ko pride do izraza tudi močan turbodizelski štirivaljnik, ki s 150 'konji' in 370 njutonmetri poskrbi za dobre pospeške in največjo hitrost 210 kilometrov na uro, ki je na naših cestah sicer ne smemo doseči, a je zato pri dovoljenih 130 kilometrih na uro motor precej tih in uglajen. Tudi poraba je temu primerno ugodna, saj je na testu znašala 6,3 litra, na normnem krogu pa celo 5,4 litra na sto kilometrov.
Citroën Grand C4 Picasso tudi ob vse bolj preteči grožnji križancev in športnih terencev, ki prihajajo tudi iz lastne hiše, ostaja pravi klasični limuzinski kombi, ki ponuja veliko prostora in udobja, ki pride do izraza predvsem na daljših poteh.
besedilo: Matija Janežič · foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 28.380 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 34.200 € |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.237 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 370 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 18 V (Dunlop SP Winter Sport). |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 111 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.602 mm – širina 1.826 mm – višina 1.644 mm – medosna razdalja 2.840 mm – prtljažnik 645 l – posoda za gorivo 55 l. |
Okoliščine meritev: T = -4 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / stanje kilometrskega števca: 9.584 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 131km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,2/17,8 ss (V./VI) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,2/13,4s (V.) |
poraba na testu: | 6,3 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 46,7m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Citroën Grand C4 Picasso je klasični limuzinski kombi, ki ponuja veliko udobnega prostora, izdatne opreme, v primeru testnega avtomobila pa mu ne manjka niti moči.