Kratki test: Dacia Duster 1.5 dCi Extreme

3. 2. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Ko smo preizkušali Dusterja Extrema, so se nekje drugje že pridno vozili z močno posodobljenim Dusterjem. Tako je to le pogled nazaj, ki govori o Dusterjevi prepričljivosti.

Duster pa prepričljiv? se bo mogoče marsikdo vprašal. Pa saj to je Dacia, znamka, ki nam jo je Renault poskušal podtakniti opremljeno z zastarelo tehnologijo! A ni povsem tako, prav Duster dokazuje, da starejša avtomobilska tehnika, povezana s primernimi novostmi, lahko da odličen rezultat. Če seveda upoštevamo še ceno. Duster pa se v različici, kjer turbodizelski motor poganja vsa štiri kolesa, uvršča ob bok klasični Ladi Nivi.

Duster Extreme je malce bolje opremljen primerek kot Duster 4x4, ki smo ga pri nas že preizkusili. Ekstreme je pravzaprav skrajnost, vprašanje pa je, na kaj so s takšno oznako pri Renaultu (pardon, Dacii) merili. Prihaja le v dveh barvah, izbirate lahko med belo (ledeniško) ali črno (biserno), črno obarvani so maska ter zunanji vzvratni ogledali. Nekaterim je morebiti všeč celo grafika na obeh bokih avtomobila. Najbolj pa ga seveda spremenita dva žarometa, nameščena na prečni prtljažni letvi na strehi avtomobila. Gorita le, ko prižgemo dolge žaromete, in moj vtis je, da pomagata samo, kadar se na avtocesti po prehitevalnem pasu približujete kakšnemu zaspancu, saj ga z njimi hitro 'pometete' na desno.

V notranjosti je vse dokaj skromno, če govorimo o videzu, a premajhne prostornosti mu ne moremo očitati. Nekaj truda so oblikovalci vložili tudi v oblikovanje drugačnega videza v notranjosti modela Extreme – beli vložki na vratnih oblogah so najbrž izposojeni iz kakšnega Renaulta. Nekatere zagotovo motita gumba za dvigovanje in spuščanje stekel prednjih vrat, ki sta nameščena v sredini armature, prav tako ne prepričajo sedeži. Zelo priročen pa je na vrh armature nasajen zaslonček Garminove navigacijske naprave.

Dobre lastnosti štirikolesnega pogona že poznamo, tudi v Extremu prepričajo. Z vrtljivim gumbom izbiramo med tremi možnostmi: dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom ter delno zaporo prenosa moči na oba kolesna para.

Seveda najbolj prepriča cena, za tako malo denarja tako resnega terenca ne dobite nikjer drugje. Tudi to je pravzaprav ekstrem.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.300 €
Cena testnega modela: 18.060 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,4 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 16 H (Continental CrossContact LX).
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,5 s – poraba goriva (ECE) 6,5 /5,3/5,6 l/100 km, izpust CO2 145 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.294 kg – dovoljena skupna masa 1.844 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.316 mm – širina 1.822 mm – višina 1.630 mm – medosna razdalja 2.671 mm –prtljažnik 408 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.013 mbar / rel. vl. = 59 % / stanje kilometrskega števca: 10.152 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,5s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,5/8,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,4/13,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 168km/h (VI.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Duster tudi z oznako Extreme ponuja veliko za primerno ceno.

Hvalimo in grajamo
štirikolesni pogon
dovolj močan motor
prostornost in prilagodljivost
preprosta navezava prek vmesnika bluetooth
skromen videz notranjosti
razmeroma velika poraba goriva
glasen motor (slaba izolacija)
položaj volanskega obroča
zapleteno nastavljanje ure