Kratki test: Fiat 500C 1.2 8V Sport

»Cinquecento!!!« sem skočila, ko mi je moj visoki širokopleči šef rekel, da dobim malega Fiata ... ker se sam ne zbaše vanj. Japajade, a Poršejček, s katerim se je vozil zadnje dni, je pa toliko bolj prostoren?!

Kratki test: Fiat 500C 1.2 8V Sport (foto: arhiv AM) arhiv AM
7. 1. 2016

Kakorkoli, na morje grem, in to zgoraj brez, potem pa še v Trst na kavo. Trst je že tradicionalno moj poligon, kjer preizkusim vse jeklene konjičke, ki mi jih s težkim srcem zaupajo avtomagazinovci. Mislim, da je živahno italijansko mesto z gostim prometom, temperamentnimi vozniki, strmimi ulicami in mikro parkirnimi prostori najbolj primeren, če ne kar posvečen kraj za moje služenje Avto magazinu. Fiat 500 seveda ni avto, s katerim bi lahko odprla selitveni servis ali v njem prevažala novofundlandca ter gajbice paradajza – v njem udobno sedita le voznik in sovoznik, slona je lažje pospraviti v hladilnik kot v Cinquecenta, zadaj je treba sedeti pošrek, prečkanje meje v prtljažniku pa v tem primeru definitivno odpade.

Malček pač ni, ni bil in nikoli ne bo gangsterski avto. In ne le to: sumim celo, da bi mi policist pozabil napisati celo kazen, ko bi se z njim spogledala skozi odprto streho. Videz tega avta je namreč otroško nedolžen, kot nalašč za tihotapljenje lizik. Bleščeča zgodovina modrega lepotca se je začela, ko je Mussolini na kavo povabil Giovannija Agnellija, senatorja Kraljevine Italije in šefa torinskega izdelovalca avtomobilov, ter mu naročil, naj izdela avtomobil, ki ne bi stal več kot 500 lir in si ga bodo lahko privoščili tudi delavci. Leta 1936 je tako na ulice Torina zapeljal prvi Topolino, ki so ga izdelovali vse do leta 1955. Hitlerju je bil Miško tako všeč, da je Ferdinandu Porscheju ukazal, naj si izmisli nekaj podobnega, le da malo boljšega.

Danes ne Miško ne Hrošč nista več namenjena delavskemu razredu, a lepoto in lepe občutke, ki pridejo v paketu z modrim dirkačem, je treba doplačati. Toda, v katerem drugem avtu bi se sicer sredi Ljubljane počutila, kot da po francoski rivieri zasledujem Rudolfa Valentina? Najbrž le še v tistem Porscheju, v katerega se je komaj stlačil moj šef. In če tale mašina z oznako Sport na športnika spominja le s športnimi odbijači in velikimi platišči s širokimi pnevmatikami, moram priznati, da v rokah rada držim ta volan in menjalnik. Avto je fajn na otip in pika, sedežne prevleke so čudežno udobne, motor z osemventilsko glavo, 51 kilovati in prostornino 1,2 litra pa prede kot mucek, dokler ga ne prisiliš, da se na avtocesti prilagodi 130 kilometrom na uro ali zagrize v kak klanec. Kar se mene tiče, bi na avtu namesto Sport lahko mirno pisalo Relax. Tisti relaks zgoraj brez, ko te modrček ne žuli in se ne ukvarjaš z gravitacijo, ampak kar malo letiš. In če se že avto sam ne ponaša z visokimi vrtljaji, je zagotovo zvišal obrate mojemu že tako dobremu razpoloženju.

bese­di­lo: Tina Torelli

500C 1.2 8V Sport (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.400 €
Cena testnega modela: 14.790 €
Moč: 51kW (69 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,9 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,0l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 372 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 816 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.242 cm3 – največja moč 51 kW (69 KM) pri 5.500/min – največji navor 102 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/45 R 16 T (Goodyear Efficiency Grip).
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,9 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,3/5,0 l/100 km, izpust CO2 117 g/km.
Mase: prazno vozilo 980 kg – dovoljena skupna masa 1.320 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.585 mm – širina 1.627 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.300 mm – prtljažnik 185–610 l – posoda za gorivo 35 l.

Naše meritve

T = 29 °C / p = 1.031 mbar / rel. vl. = 71 % / stanje kilometrskega števca: 8.738 km
Pospešek 0-100km: 17,1s
402m z mesta: 20,8s ( 111km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,8s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 28,7s (V.)
Največja hitrost: 160km/h (V.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Poraba na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 42m