Kratki test: Fiat 500L Living 1.3 Multijet 16v Dualogic Lounge

29. 4. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Fiat širi ponudbo svojega 500L, ki prihaja iz vsem nam dobro znanega Kragujevca. Zdaj je na voljo tudi s še več prostora in celo sedmimi sedeži.

Še pred kratkim smo se lahko seznanili z najnovejšo Fiatovo alternativo pri njihovem 500L, z različico Trekking. Ta je v marsičem pozitivno presenetila, čeprav je Fiatov mali enoprostorec na trgu že leto dni. Druga novost kot dodatek ponudbi pa je 500L Living. Pri Fiatu so imeli nekaj težav, da so ob uporabi dodatka L za model 500 (L kot large) dodatno našli oznako za podaljšano karoserijsko različico. Zakaj oznaka Living, tudi Fiatovi tržniki niso mogli utemeljeno razložiti. Bi morda kdo pomislil, da se bolje živi, če imaš več prostora v avtomobilu? Prav lahko!

Osnovna značilnost različice Living je seveda daljši zadek, in sicer je daljši za dobrih 20 centimetrov. A ima ta poseg tudi učinek na videz avtomobila in rekel bi, da je običajen 500L privlačnejši, Livingov zadek pa se zdi dodan malce na silo. Če odmislimo videz, pa je Living kar uporaben, da človek lahko živi z njim. Seveda če potrebuje velik prtljažnik, kajti dodaten izdatek za dva mini sedeža v tretji vrsti je zares vreden razmisleka. Nanju namreč otrok iz druge vrste ne moremo preseliti, ker varnostnih otroških sedežev tam sploh ni mogoče namestiti, prostora za običajne potnike pa je tudi razmeroma malo, pa še to le pod pogojem, da so ti nižjerasli (a seveda ne majhni otroci) in dovolj spretni, da se v zadek sploh spravijo.

Veliko bolj prepriča ogromen prtljažnik, k prilagodljivosti pa prispeva tudi pomična sedežna klop v drugi vrsti.

Povsem sprejemljiva se zdi tudi motorna oprema. 1,3-litrski turbodizel je ravno še dovolj zmogljiv, primerno prožen in tudi varčen. V izrednih zimskih razmerah tudi povprečje na testu 6,7 litra na 100 km ni preveč, naš normni krog pa je v povpreč­ju 500L Living končal s povprečjem 5,4 litra porabljenega dizelskega goriva. Če bi lahko izbiral, pa si prav gotovo ne bi izbral menjalnika z oznako Dualogic. Gre za robotiziran ročni menjalnik, torej za takega, ki mu pri speljevanju in spreminjanju prestavnih razmerij pomaga avtomatizirana sklopka.

Tak menjalnik zagotovo ni za neučakane uporabnike, tiste, ki si želijo hitrega in natančnega upravljanja ročice in primernega občutka pri speljevanju na drseči (predvsem snežni) podlagi. Kadar menjalnik deluje v samodejnem programu, se zdi vprašljiv tudi čas, ki poteče, da spremeni prestavno razmerje, kar traja in traja. A gre bolj za občutek, čeprav je res, da v ročnem programu lahko dosežemo nekaj hitrejši način pretikanja – a potem je tudi res, da samodejnega menjalnika sploh ne bi potrebovali.

Za 500L Living bi lahko napisal, da je kar prijeten in uporaben avtomobil, a le če si ne omislite preveč drugačnosti (ki tudi stane). Bolj uporabnega, torej takšnega brez doplačila za sedem sedežev in menjalnik Dualogic, pa dobite še ceneje!

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.060 €
Cena testnega modela: 23.300 €
Pospešek (0-100 km/h): 17,0 s
Največja hitrost: 164 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 62 kW (85 KM) pri 3.500/min – največji navor 200 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 195/65 R 15 H (Continental WinterContact TS830).
Zmogljivost: največja hitrost 164 km/h – pospešek 0–100 km/h 16,0 s – poraba goriva (ECE) 4,5/3,7/4,0 l/100 km, izpust CO2 105 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.352 mm – širina 1.784 mm – višina 1.667 mm – medosna razdalja 2.612 mm –prtljažnik 560–1.704 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = -1 °C / p = 1.035 mbar / rel. vl. = 87 % / stanje kilometrskega števca: 6.378 km
Pospešek 0-100km: 17,0s
402m z mesta: 20,4s ( 110km/h)
Največja hitrost: 164km/h (V.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Fiat 500L je tudi z manjšim turbodizelskim motorjem prav poskočen in v različici Living še posebej prostoren, le pravo opremo je treba izbrati.

Hvalimo in grajamo
uporabnost in prostornost kabine
zmogljivost motorja in varčnost porabe
udobje med vožnjo
tretja sedežna klop je le pogojno uporabna
menjalnik Dualogic je prepočasen in nenatančen, samo petstopenjski
oblika volanskega obroča
nepregleden merilnik hitrosti