Prenovljeni Fiatov 500X je zanimiv paket razmeroma majhnega mestnega križanca z bogato opremo.
Fiat je skladno z zahtevami spremenjenih homologacijskih predpisov predstavil osvežen 1,3-litrski turbobencinski motor v svojem prenovljene 500X. Pri tem še posebej izstopa zelo bogata oprema, tudi z elektronskimi vozniškimi pomočniki, na primer elektronskim zadrževalnikom na voznem pasu in aktivnim tempomatom. Pri slednjem velja omeniti, da je Fiat eden redkih, ki ponuja izbiro dveh možnosti aktivnega vodenja, ki se prilagaja hitrosti vožnje tistega pred nami, torej z zadrževanjem na primerni varnostni razdalji, ali pa običajnim tempomatom, kjer zgolj izberemo stalno hitrost in nato poljubno reagiramo z zmanjševanjem hitrosti, če to zahtevajo prometne razmere. Tako tudi malo ublaži neprilagojenost, ki se med vožnjo z uporabo aktivnega tempomata dogaja, ko reakcija motorja in samodejnega menjalnika na zmanjšano hitrost ni neposredna in uglajena.
Se pa kombinacija motorja in samodejnega (dvosklopčnega) menjalnika izkaže tedaj, ko želimo voziti malo bolj odločno, tako da se zdi ta 500X zelo poskočen in zmogljiv.
Nekaj manj zadovolji vozno udobje, saj predvsem na luknjastih cestah vzmetenje le delno prepreči poskakovanje po neravninah. Veliko bolje mu gre vožnja v ovinke, torej lega na cesti. Naš preskusni primerek je imel sicer zgolj prednji pogon, a se je vseeno povsem dobro izkazal. Seveda se s tem avtomobilom, ki je nasajen nekoliko više od tal, lahko podamo tudi na manj utrjene ceste in tam tudi pomanjkanje zadnjih gnanih koles ni tako opazna lastnost, tisti, ki pa iščejo avtomobil, primeren za kakšne nesplužene zimske pozi, pa bodo morali izbrati različico s štirikolesnim pogonom.
Seveda je 500X znan že kar nekaj časa, a z zadnjimi osvežitvami mu niso spremenili videza, pač pa dodali vsebinske novosti. Je še vedno v slogu Fiatove linije z oznako 500, kar pomeni bolj 'napihnjene' boke in zaradi tega manjšo preglednost, tudi prek motornega prostora težko ocenimo, koliko še imamo prostora. Za pogled nazaj pa poskrbi dodatek – kamera za vzvratno vožnjo.
Posodobili so tudi info zabavni sistem, zdaj je sredinski zaslon na dotik z diagonalo sedem palcev, radio ima tudi sprejemnik za digitalni radio (DAB) ter navigacijo, ob bluetoothu pa je tudi možnost zrcaljenja telefona za Applove naprave (CarPlay).
Spisek dodatne opreme (paket varnost II, električna panoramska streha, paket za zimo, paket 'full lights' in paket premium I) nudi še številne dodatke, vse skupaj vpliva na končno ceno, ta je s skoraj tremi desettisočaki že kar presenetljivo visoka.
A je seveda končen vtis uporabnosti in udobja zato toliko boljši, med majhnimi mestnimi križanci pa je 500X kar prijetna oblikovna in tudi siceršnja alternativa.
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 31.920 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 27.090 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 29.920 EUR € |
Moč: | 111kW (151 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,1 s |
Največja hitrost: | 196 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,2l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 498 EUR € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.081 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 111 kW (151 KM) pri 5.250/min – največji navor 230 Nm pri 1.850/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 19 V (Hankook Ventus Prime). |
Mase: | prazno vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.269 mm – širina 1.796 mm – višina 1.603 mm – medosna razdalja 2.570 mm – posoda za gorivo 48 l. |
Prtljažnik: | 350–1.000 l |
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.458 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 134km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 7,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,1m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h | 57dB |
-
Pri tem dobro opremljenem 500X smo pogrešali le še štirikolesni pogon.