Strupen je, to je dejstvo. Če mu črna iz prejšnjega članka pristoji, mu je rdeča pisana na kožo. Poudari njegov živahen karakter, njegovo »prikupnost«, poudari to, kar 500X zadnjih devet let je. Najbolj trendovski, športni križanec. Ampak ni samo rdeč, je predvsem (RED).
Rdeči barvi in njenemu glavnemu namenu se bom posvetil pozneje. Tudi če dam omenjeno na stran, je tale 500X med najbolj posebnimi, predvsem zaradi velike odprtine nad glavami potnikov. Premajhna je, da bi mu lahko rekli kabriolet, in prevelika, da bi šlo enostavno za sončno streho.
Je nekje vmes. To, da jo prekriva platno, pa je še toliko bolj posebno in nehote me spomni na prvo generacijo Twinga. Avtomobila si niso drznili poimenovati kabriolet, kot so pri manjši 500 naredili s subtilnim »c« na koncu številke, pač pa so se odločili za italijansko spevno ime Dolcevita (sladko življenje).
Dolcevita pa ni edina posebnost tega 500X. (RED) v tem primeru ni samo »še en« paket opreme. Je dobrodelen projekt osveščanja in zbiranja sredstev za boj proti pandemijam, pod katerega se je podpisal pevec skupine U2 Bono.
Del prihodkov od prodaje gre namreč prav tej organizaciji, v zameno pa dobite najbrž najbolj atraktivno 500X. In tudi močan pljusk rdeče barve na armaturno ploščo. Del paketa so še 18-palčna platišča, sivi dodatki na zunanjosti in LED-žarometi. Seznam je še precej daljši, kar je ob dobrih 3000 evrih doplačila že kar nujno.
Kombinacija dovolj zmogljivega 1,5-litrskega turbobencinskega motorja in sedemstopenjskega samodejnega menjalnika je največ, kar lahko v 500X dobite, in avtu je pisana na kožo. Morda se 96 kilovatov moči (130 KM) na papirju ne zdi dosti, a v kombinaciji z odličnim menjalnikom uspešno premaguje vse voznikove ukaze in želje.
Deloma temu pripomore tudi blago hibridizirana 48-voltna tehnologija. Elektromotor sam zmore 15 kilovatov in pomaga predvsem pri pospeševanju ter zmanjševanju porabe. Sistem omogoča tudi zgolj električno vožnjo, a na to preveč ne gre računati, saj je obseg električne avtonomije zelo omejen (denimo na premikanje po podzemni garaži). Kljub temu pa si pogonski sklop zasluži pohvalo, saj je vožnja z njim precej nezahtevna.
Odprta streha, lepe, tekoče, neprometne ceste in kar naenkrat je življenje res sladko. Odzivnost motorja je dobra, menjalnika praktično ni opaziti, le vožnja je, predvsem po zaslugi nizkopresečnih pnevmatik, mestoma kar malo neudobna, platnena streha pa tudi ne ponuja kaj dosti zvočne izolacije. A kdo bi v takem avtu sploh želel imeti zaprto streho?
Za takšno kombinacijo zagotovo potrebuješ nekaj poguma. Sploh ker se avto s tem postavi na skrajni konec cenika in ga le nekaj malega loči (s popustom seveda) do tridesetih tisočakov, kar je za avto, ki je že malo v letih, precej denarja. A s tem si kupite veliko več. Kupite si svobodo in vsakokraten nasmeh na obrazu, ko se v meglenem ljubljanskem jutru približate avtu. In verjemite, to rdečo boste tudi skozi gosto meglo zlahka opazili.
Preberite še: Kratki test: Fiat 500X Sport - V kakšni formi je Fiatov prikupni križanec?
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 35.738 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 19.990 € |
Cena testnega modela s popusti: | 35.738 € |
Moč: | 96kW (131 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,4 s |
Največja hitrost: | 194 km/h |
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): | 5,7l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna pro- stornina 1.496 cm3 – največja moč 96 kW (131 KM) pri 5.250 vrt./min – največji navor 240 Nm pri 1.500 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,7l/100 km, izpust CO2 129g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.405 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.264 mm – širina 1.796 mm – višina 1.595 mm – medosna razdalja 2.570 mm. |
Prtljažnik: | 350–1.000 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,8 l/100km |
---|