Fiat je s Tipom ponudil tri karoserijske različice in s tem močno razširil ponudbo v spodnjem srednjem razredu, saj je njegov prednik Bravo imel le kombilimuzinsko, niti njegov predhodnik Stilo pa se ni mogel pohvaliti z limuzinsko karoserijo. Na testu smo preizkusili vse tri različice in prav na koncu se je k nam pripeljal petvratni Tipo, ki se lahko karoserijsko še najbolje kvalificira kot Bravov naslednik.
Seveda gre za precej drugačen avtomobil, ki v nasprotju s predhodnikom deluje veliko bolj vsestransko in nekako ugaja večji in bolj raznovrstni skupini ljudi, kar je bil tudi namen oblikovalcev.
Od karavansk različice Tipo Station Wagon, se petvratni Tipo razlikuje predvsem po prtljažniku. Ta je za dobrih 110 litrov manjši, a s 440 litri še vedno dovolj prostoren za večino dnevnih potreb, če seveda nimate velike družine ali aktivnega življenjskega sloga z velikimi prevozniškimi potrebami. Z zlaganjem zadnje klopi v razmeroma ravno dno ga je mogoče tudi precej uporabno razširiti. Morda zmoti le precej visok nakladalni rob.
Kar se tiče motorja in menjalnika sta ta dva povsem enaka 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 120 'konjev' in šestopenjski ročni menjalnik, kot v vseh Tipih, ki smo jih imeli na testu do zdaj, vključno s kombijevskim. Na meritvah se je kombi izkazal celo nekoliko bolje od kombilimuzine, a so razlike tako majhne, da lahko to bolj pripišemo vremenu kot pa dejanskim razlikam v zmogljivostih. Petvratni Tipo je sicer porabil malo manj goriva od kombija, a je tudi tu razlika zelo majhna in odvisna predvsem od voznega sloga tistih, ki so sedeli za volanom.
Testni Tipo je imel najboljši paket opreme z dodatno opremo in je bil zato precej drag, a lahko še vedno dobro opremljen avtomobil dobite tudi za precej manj denarja, če se lahko sprijaznite, da je na armaturni plošči manjši zaslon, upravljanje klimatske naprave pa ročno ter da ni radarskega tempomata, vzvratne kamere in drugih pripomočkov, ki sicer precej povečajo udobje.
besedilo: Matija Janežič · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet 16v Lounge
Fiat Tipo 4V 1.6 Multijet 16V Lounge - dobra mobilnost za primerno ceno
Fiat Tipo 1.6 Multijet 16v Opening Edition Plus
Cena osnovnega modela: | 19.290 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 21.230 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 916 € |
Motor: | : 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 V (Continental ContiEcoContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,7 l/100 km, izpust CO2 98 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.370 kg – dovoljena skupna masa 1.795 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.368 mm – širina 1.792 mm – višina 1.595 mm – medosna razdalja 2.638 mm – prtljažnik 440 l – posoda za gorivo 50 l. |
Okoliščine meritev: T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.529 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 130km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 5,6/11,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 9,0/11,4s (V./VI.) |
poraba na testu: | 6,5 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Fiat Tipo v petvratni izvedbi sicer ni tako prostoren kot Station Wagon, a je prostora povsem dovolj za vsakdanje potrebe. Vsekakor gre za solidno opremljen in motoriziran avtomobil s solidnimi voznimi lastnostmi.