Če statistika ne laže, je Ford Transit eden od najbolj pogostih avtomobilov, ki ga tatovi uporabijo za pobeg z mesta zločina. Če bi sodili po Tourneu Custom, ki smo ga imeli na testu, bi to vsekakor lahko potrdili.
Velik kombi za do osem potnikov sicer na prvi pogled ne vzbuja vtisa dinamike, ki meji na športnost, ampak bi prej rekli, da je zasnovan predvsem za razmeroma udobna potovanja večjih skupin. Slednje sicer velja, saj je tako na dveh posameznih sprednjih sedežih kot tudi na dveh klopeh za njima, ki so vsi oblečeni v usnje, prostora več kot dovolj. Potniki zadaj si lahko med drugim celo po svoje nastavijo klimatsko napravo.
A ko prevzamete krmilo in speljete, kmalu spoznate, da je Tourneo Custom precej bolj dinamičen avtomobil, kot je videti. Z voznimi lastnostmi presega to, čemur je namenjen, in suvereno premaguje tudi najbolj ostre ovinke, če cesta le ni preveč ozka, ob tem pa podvozje dobro opravi tudi z neravninami na cesti.
K dobremu občutku med vožnjo Tournea Custom močno pripomore tudi motor, 2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je v najmočnejši različici, s katero je bil opremljen testni avtomobil, razvijal moč 170 'konjev', več kot dovolj, da smo ga na meritvah z mesta do 100 kilometrov na uro pognali v solidnih 12,3 sekunde. Solidna glede na velikost in težo avtomobila je bila tudi prožnost motorja, kljub precej neprizanesljivi rabi pa se je za razmeroma ugodno izkazala tudi poraba goriva.
Bi torej Ford Tourneo Custom lahko upravičil sloves prednikov kot avtomobilov za pobeg? V takšni konfiguraciji, kot je prišel na test, bi bilo to prav mogoče.
besedilo: Matija Janežič · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Ford Tourneo Custom L2 H1 2.2 TDCi (114 kW) Limited
Ford Tourneo Courier 1.0 Ecoboost (74 kW) Titanium
Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi (85 kW) Titanium
Cena osnovnega modela: | 35.270 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 39.990 € |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.528 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.500/min – največji navor 385 Nm pri 1.600/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 16 C (Continental Vanco 2). |
Zmogljivost: | največja hitrost n.p. – pospešek 0–100 km/h n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,4 l/100 km, izpust CO2 166 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 2.204 kg – dovoljena skupna masa 3.140 kg. |
Notranje mere: | dolžina 4.972 mm – širina 1.986 mm – višina 1.977 mm – medosna razdalja 2.933 mm – prtljažnik n.p. – posoda za gorivo 70 l. |
Okoliščine meritev: T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 22.739 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,3s |
---|---|
402m z mesta: | 18,6s ( 122km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,6/20,6s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 16,8/22,2s (V./VI.) |
poraba na testu: | 8,3 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 62dB |
-
Ford Tourneo Custom je v zelo dobro opremljeni različici, ki smo jo vozili na testu, precej udoben avtomobil, ki pa vzbuja tudi precej športne občutke in željo, da se z njim kljub njegovi furgonski naravi veliko vozite.