Avtomobilsko dogajanje je napeto in polno presenečenj. Če gre za znamko Kia, so ta večinoma pozitivna. Ceed ima poleg (turbo)bencinskih tudi turbodizelske motorje. Kljub dvomu, da je to še 'pravi' pogon, se ta v uporabi dobro izkaže.
Tretji rod Ceeda že poznamo, tudi med pet avtomobilov, ki so se potegovali za naziv slovenskega avtomobila leta 2019, se je uvrstil. Po tem, ko smo v prvem testu (v prejšnji številki Avto magazina) ugotovili, da gre v tretje pri Ceedu rado, tudi z bencinskim motorjem, smo lahko preizkusili še dizel. Ta je nov in povsem prilagojen zelo zahtevnim predpisom novega standarda EU 6temp. To pomeni, da ima ob filtru delcev še selektivno katalitično redukcijo (SCR) skupaj z aktivnim sistemom nadzora emisij. Skratka, izloča manj ogljikovega dioksida (po merilnem standardu WLTP 111 g na kilometer, ko gre za naš preizkušani primerek). Pri preizkušenem Ceedu je motor najprepričljivejši del. Preseneti zaradi zmogljivosti, kajti pod motornim pokrovom je bil močnejši primerek, torej tisti s 100 kilovati, oziroma bolj po domače, s 136 'konji'. Dobro gre skupaj z nekoliko prenovljeno konstrukcijo podvozja. Ceed je tako zdaj med vožnjo v skorajda vseh razmerah zelo tih in lepo tekoč avtomobil. Morda uglajeno vožnjo včasih še zmotijo večje neravnine, a tu je opazen kar pomemben napredek v primerjavi s prejšnjim Ceedom. Daje pa tudi občutek boljše stabilnosti in varnejše vodljivosti, tako da mu tudi glede tega nimamo kaj očitati.
Všečni so tudi materiali v notranjosti, to zdaj ni več 'plastika' zelo cenenega videza, celo armaturna plošča in prevleke sedežev spadajo na seznam opaznih izboljšav.
O napredku lahko govorimo tudi pri opremi najrazličnejših elektronskih pomočnikov, čeprav tu, kot je ugotovil že Saša Kapetanovič v našem prvem testu, nikakor ne razumemo konstruktorjev, ki so menili, da je sistem za ohranjanje avtomobila na voznem pasu tako pomembna in za splošno varnost nujna pridobitev, da ga je treba ob vsakem novem zagonu avtomobila vklopiti in tako zbrisati voznikovo voljo, da si ga ne 'privošči'. Prav uporaben je tudi dodatek za samodejno upravljanje zasenčenja Ceedovih žarometov. Z opremo Edition je v Ceedu tudi primerno velik, sedempalčni, sredinski zaslon. Zraven spada kamera za vzvratno vožnjo z razločno sliko tega, kaj se prikazuje za zadkom avtomobila. Infozabavni sistem je sicer povsem običajen, meniji na zaslonu so preprosti, zadovoljiva pa sta tudi avdiodel in povezljivost s telefonom prek bluetootha. Ceed podpira tudi povezavo pametnih telefonov prek CarPlaya ali Andorid Auta. Vsaj za Applove telefone lahko zapišem, da s takšno zvezo voznik dobi vse tisto, kar potrebuje za sodobno navigiranje mimo zastojev.
V nasprotju z vso sodobno elektronsko podprto 'kramo' pa je treba omeniti, da ima Ceed nekaj, kar bo za marsikoga pomemben argument nakupa – ročico običajne ročne zavore. Res je, da ta vzame nekaj prostora v sredini med obema sedežema, a občutek, da je v Ceedu še dovolj 'analognosti', tudi nekaj prinese, omogoča pa tudi uporabo ročne zavora takrat, ko se za to odloči sam voznik, in ne vedno, ko moramo zagnati motor, kot pri nekaterih 'naprednih' avtih …
Zmogljiv motor je sicer lahko vir tega, da se bomo čudili, kako hitro lahko zraste poraba goriva – če imamo pretežko nogo. A rezultat na našem normnem krogu je v primerjavi s tistim, kar 'obljublja' uradni podatek, tudi izdatno višji. Tako se tudi ta Ceed vključuje v siceršnji vtis vseh avtomobilov znamke Kia, za resnično gospodarno vožnjo se je treba močno truditi.
Je pa po drugi strani tudi pri nakupu treba preveriti vse možnosti, ki jih daje slovenski distributer, ceno lahko znižajo njihovi jokerji. Enako kot med vožnjo zato velja tudi pred nakupom: lahko ravnate gospodarno.
Cena testnega modela: | 21.290 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 19.490 € |
Cena testnega modela s popusti: | 18.290 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.051 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.500–3.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Hankook Kinergy ECO2 ) |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h n. p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 111 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.388 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.310 mm – širina 1.800 mm – višina 1.447 mm – medosna razdalja 2.650 mm – posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | 395–1.291 l |
T = 16 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.195 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,9s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 133km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,7/13,2s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,9/14,3s (V./VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,4m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Ceed bo še vedno privlačil zaradi dobre ponudbe opreme in tudi privlačne zunanjosti, tudi glede prostornosti mu ne moremo nič očitati. Dober nakup pač, če iščete povprečje in vam ni najpomembnejši znak na karoseriji