Kia Cee'd SW ali s polnim imenom Sportwagon je šolski primer dobrega družinskega avtomobila, pa če so vam Kie všeč ali ne.
Najprej boste opazili delo Petra Schreyerja. Nemec je s svojo ekipo oblikovalcev v Kijinem oblikovalskem centru v Frankfurtu dobro opravil svojo nalogo, saj je novi Cee'd tudi v kombijevski obliki všeč večini. In če vemo, da je predhodnik (ki je bil sicer krajši za 35, nižji za pet in ožji za 10 milimetrov) dobro sprejet pri kupcih, ima novinec dovolj adutov v rokavu, da se mu tudi v negotovih časih ni treba bati. Dnevnih luči v LED-tehnologiji ne morete spregledati (pri testnem avtomobilu samo spredaj, za boljšo osvetlitev zadaj morate doplačati 300 evrov), prav tako ne izvrstnih luči za osvetljevanje ovinkov, zmotilo pa nas je, da so zasenčene in dolge luči malce prenizko svetile. Bi pomagal že kratek postanek pri serviserju?
Serviserja pa zagotovo ne potrebujete zaradi kakovosti izdelave, saj v slovaški tovarni očitno ne poznajo ponedeljkovega dne. Saj veste, to je pregovorno tisti dan, ko delavci po zahtevnem koncu tedna še niso v pravi formi in dele le zmečejo skupaj, namesto da bi jih filigransko sestavljali. Korejski nadzor očitno deluje, zato bi na prvi pogled zlahka dejali, da je Cee'd narejen v Nemčiji ali na Japonskem.
S ključem v roki ne glede na velikost zadnjice ali dolžino nog takoj zaznate dober položaj za volanom. Volanski obroč je nastavljiv v vseh smereh, v primerjavi s petvratno različico je prostora nad glavami več za 21 milimetrov. V usnje odeti volanski obroč, prestavna ročica in ročica ročne zavore dodajo ščepec prestiža, asistenčni sistemi bluetooth, tempomat in omejevalnik hitrosti pa so tako preprosti za uporabo, da tudi starejšim novopečenim lastnikom ne bo treba preučiti navodil. Pri Kii so bili celo tako prijazni, da so pod streho zagotovili prostor za voznikova očala, v senčniku pa namestili režo, v katero lahko zataknemo parkirni ali avtocesti listek.
Če k opremi prištejemo še radio s CD-predvajalnikom (in vmesnikom za MP3) ter dvokanalno samodejno klimatsko napravo, ji skoraj nič ne manjka. Nooo, tekmeci se že kitijo z velikimi zasloni, občutljivimi za dotik, ki je pri Cee'du Sportwagonu na voljo le pri najbogatejši opremi EX Maxx. In zanimivo, pravzaprav prej čudno, najmočnejšega turbodizla 1.6 CRDi s 94 kilovati oziroma 128 'konji' sploh ne dobite z opremo EX Maxx, ampak si lahko omislite zgolj predzadnjo opremo z imenom EX Style. Če torej hočete najmočnejšega turbodizla in večji zaslon z navigacijo in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, boste morali pokukati med dodatno opremo. Da, prav tam, kjer piše tisoč evrov.
Pogled proti zadnji klopi razkrije, da je prostora tudi za večje otroke povsem dovolj, sprijazniti se boste morali le z ročnim pomikom stranskih šip. Prtljažnik je prilagojen družinskim potrebam: s 528 litri in tremi prekati (osnovni, prva klet za drobnarije in druga klet za nekaj malenkosti, ki bodo delale družbo 'kitu' za popravilo preluknjane gume) zadovolji tudi partnerje, ki imajo navado odpeljati s seboj na vsako pot veliko krame, zaradi po tretjini deljive zadnje klopi pa lahko gosti tudi večji otroški voziček ali manjši poganjalnik. S prevrnjeno zadnjo klopjo dobimo pa kar 1.642 litrov, kar je, milo rečeno, ogromno.
Ker je Kia Cee'd Sportwagon prilagojen družinski tlaki, moramo seveda športni program pri servovolanu vzeti zelo za rezervo. Verjetno bo večkrat uporabljen tisti za udobno vožnjo, sicer pa je v vseh treh načinih (poleg omenjenih še normalni, seveda) precej posreden, zato se ne more kosati s tistim v Focusu ali Golfu. Nikar ne razumite narobe: udobje je v takem avtomobilu nekaj, kar seveda pričakuješ, vendar je odveč zavajanje s športnostjo, saj je ne zagotavljajo niti športni program servovolana, niti udobnejše podvozje, še manj pa varčne gume.
Motorček je skupaj z natančnim delovanjem sklopke in plina (vpet pri peti!) prej primeren za malce bolj nerodne voznike, saj pri nenatančnem speljevanju ne poskakuje ali moteče zatrese, temveč pogumno prenese vse trpinčenje manj občutljivega voznika. Razlog za to je v dejstvu, da motor zvezno vleče že od 1.500 vrtljajev in se ne ustavi do 4.500 vrtljajev, ko nastopi rdeče polje. Toda priganjanje ni potrebno, saj najlepše deluje od 2.000 do 3.000 vrtljajev. Zanimivo, ko smo se vozili po našem normnem krogu po hitrostnih omejitvah in le redko presegli številko 2.000 vrtljajev na preglednem merilniku, smo porabili zgolj 4,2 litra na 100 kilometrov.
Ali imajo pri tem največ besede tudi sistem ISG (Idle Stop and Go), ko zagotavlja ugašanje motorja pri kratkotrajnih postankih, gume z manjšim kotalnim uporom, inteligentni alternator AMS ali aktivni sistem za uravnavanje delovanja kompresorja za klimatsko napravo glede na trenutne razmere, niti ni pomembno. Kia Cee'd Sportwagon, sploh z napisom EcoDynamic, je varčen avtomobil, če je pod motornim pokrovom turbodizel (s posebno krmilno elektroniko motorja) in če voznik prilagodi način vožnje.
Tudi zvočna izolacija je odlična, vsaj za ta avtomobilski razred, saj ima novinec za 14 odstotkov debelejša prednja vratna stekla, zunanji ogledali z manjšim zračnim uporom, novo vpetje motorjev z izrazitejšim dušenjem tresljajev in penastim polnilom v stebričkih in drugih votlih delih, votli polgredi, akustični motorni pokrov ter zadnja dvoslojna plinska blažilnika.
Kia Cee'd Sportwagon seveda ni popoln avtomobil, je pa skupaj s tehnično podobnim Hyundaiem i30 Wagon šolski primer avtomobila, s katerim bo družina povsem zadovoljna. Brez drobnega tiska. Jokerji pri popustih in sedemletna garancija (prenosljiva, torej nevezana na prvega lastnika, vendar z omejitvijo kilometrov!) so le še bonus.
Besedilo Aljoša Mrak, foto Saša Katetanovič
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.990 € |
Cena testnega modela: | 20.120 € | Pospešek (0-100 km/h): | 11,8 s |
Največja hitrost: | 193 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.582 cm3 – največja moč 94 kW (128 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.900–2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Hankook Ventus Prime 2). |
Zmogljivost: | največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 5,0/3,8/4,2 l/100 km, izpust CO2 110 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.465 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.505 mm – širina 1.780 mm – višina 1.485 mm – medosna razdalja 2.650 mm –prtljažnik 528–1.642 l – posoda za gorivo 53 l. |
T = 9 °C / p = 1.000 mbar / rel. vl. = 92 % / stanje kilometrskega števca: 1.292 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 125km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,4/14,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,4/16,3s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 193km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,9m |
AM meja: | 40m |
-
Ni tako športen kot Focus niti tako dolgočasno popoln kot Golf. Toda zapomnite si, Korejci v avtomobilski industriji nič več ne sledijo, ampak že postavljajo merila – predvsem tekmecem.