Kratki test Kia Proceed 1,4 T-GDI GT-LineOblikovni drugačnež

Kia je v zadnjih letih postala znamka s široko domišljijo. Ta se izraža tako v ponudbi številnih zanimivih avtomobilov kot tudi glede všečnosti oblike. Dober primer za to je tudi Proceed.

Oblikovni drugačnež (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
24. 2. 2020

Pri prejšnjem rodu Kijinega Ceeda je bila različica s čudnim imenom Proceed trivratna karoserijska izvedenka. Takšnih zdaj najbrž nihče več ne kupuje, zato so to ime uporabili za povsem drugačen izdelek. Najprej smo Kijino študijo 'shooting braka' na osnovi Ceeda občudovali že na avtomobilski razstavi v Frankfurtu leta 2017. Potem pa je skorajda do detajlov enako oblikovan serijski Proceed letos v začetku leta zapeljal še k trgovcem. Ali pri Kii ob pravem karavanu na osnovi Ceeda zares potrebujejo še takšnole športno-kupejevsko-karavansko novost? Prodajne številke v daljšem obdobju bodo povedale več.

Prvi vtis, ko se podrobneje seznan­jaš s to nenavadno karoserijsko različico, pa pravi, da so pri Kii že spet našli nekaj novega. Predvsem lahko ta novost privabi tiste, ki se nikakor ne morejo sprijazniti s sedanjo manijo mestnih terencev in kakršnih koli križancev podobne vrste. Proceed je opazen, eleganten in drugačen. Tekmecev nima veliko, pravzaprav ji je res podoben en sam, Mercedesov CLA Shooting Brake. No, podoben mu je že, a je Kijin pač lepši! Vsaj za podpisanega, čeprav bi morda s tem malce razočaral slovenskega šefa Mercedesovega oblikovanja Roberta Lešnika. Če bi ta seveda tole bral … Pa saj je Robert del svoje kariere preživel tudi pri Kii, šef oblikovanja Korejcev Peter Schreyer pa je bil navsezadnje tudi pri Volks­wagnu njegov mentor.

Kijin Proceed ponuja torej nekaj posebnega za tiste, ki hočejo nekako poudariti svoj okus. Kaj pa pod pločevino? Lahko bi zapisal, da tu pač ne boste našli nobenega presenečenja. Pa ni res. Sedanje stanje strojne opreme in elektronskih dodatkov je tisto, kar Kio dviguje iz sivine starih predsodkov. Proceed je soliden avtomobil iz množične proizvodnje, morda bi s kakšno drugo nalepko in avtomobilsko značko že konkuriral za bolj premijski vtis. Pri Kii so seveda za to karoserijo pripravili bogatejšo opremo (GT-Line kot naš ali več, za kar je oznaka GT).

Z motorjem, kot je bil v našem preskusnem primerku, je na voljo zgolj GT-Line, ki pa ponuja kar dovolj varnostne opreme – sistem za preprečevanje naleta (City brake), sistem za zadrževanje avtomobila na voznem pasu, samodejno zasenčenje žarometov ter sistem za opozarjanje voznika na zbranost. Del te opreme je sedempalčni zaslon info-zabavnega sistema, treba je zapisati, da tudi ta v vsem zadovolji običajne potrebe. Če vas ne zanima serijska povezljivost s pamet­nim telefonom in preslikava tega prek CarPlaya ali Andorid Auta na velik sredinski zaslon (8-palčni), vam bo dobro služila tudi navigacija (TomTom), pri njej je vključeno tudi posodabljanje (ravno toliko časa kot tudi Kijina garancija, torej sedem let).

Motor smo že večkrat preskusili v drugih primerkih Ceeda, turbobencinec je dovolj zmogljiv, dokaj prepričljiv pri pospeških ali zmerni vožnji, navsezadnje tudi rezultat povprečja porabe z našega normnega kroga govori o dobri gospodarnosti z gorivom. Dobite tudi solidno podvozje, ki je morda sicer malce trše kot običajno, a zanesljivo, pa tudi dovolj vodljiv volan vam bo ugajal.

Proceed je tako dober nakupni nasvet za tiste, ki si želijo nekaj drugačnega, pa za to ne nameravajo nameniti večje vsote denarja, saj je tudi cenovno kar prijazen.

Proceed v marsičem preseneti, vsekakor pa prepriča tako z obliko kot s ceno.
Kia Proceed 1.4 T-GDi GT-Line ISG (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: KMAG d.d.
Cena testnega modela: 29.390 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 26.790 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 26.790 EUR €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s/100 km/h s
Največja hitrost: 210 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9 l/100 kml/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 446 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.106 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.353 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 6.000/min – največji navor 242 Nm pri 1.500–3.200/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 130 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.378 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.605 mm – širina 1.800 mm – višina 1.422 mm – medosna razdalja 2.808 mm – prtljažnik – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 594–1.545 l
Hvalimo in grajamo
poraba goriva 
uporabnost
cena
neodpravljiv 'čriček' iz prtljažnika
slabo blaženje na luknjastih cestnih podlagah

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri