Sportage ni svež zgolj zaradi imena opreme, temveč predvsem zaradi nedavne prenove.
Kia Sportage je eden najuspešnejših in najbolj uveljavljenih križancev v Evropi, zato je bilo jasno, da velikih sprememb v tej fazi prenove še ne bo. V skladu s tem so se v Kijinem oblikovalskem oddelku odločili za manjše kozmetične popravke, in sicer so novincu namenili nov prednji in zadnji odbijač, nove žaromete ter osveženo ponudbo 16-, 17- in 18-palčnih platišč.
Bolj kot temu so se posvetili osvežitvi ponudbe pri pogonski tehniki in asistenčnih sistemov. Na največjo novost, torej na blagega hibrida v kombinaciji z novim dvolitrskim turbodizlom, bomo morali še malce počakati, toda tudi 1,6-litrski turbodizel v testirancu je novost v ponudbi. Zamenjal je dozdajšnjega 1,7-litrskega CRDi-ja, na voljo pa je v dveh jakostnih izvedbah, z močjo 84 in 100 kilovatov. Razlik pri sami zmogljivosti v primerjavi s predhodnikom ni opaziti, so pa mu izboljšave prinesle precej bolj miren in tih tek ter nekoliko boljšo odzivnost v spodnjem območju motornih vrtljajev. S šeststopenjskim ročnim menjalnikom se lepo dopolnjujeta, prestavna razmerja so pametno izračunana, tako da sta prvi dve prestavi malce poskočnejši, šesta pa varčno dolga.
Za dodatnih 1.800 evrov dobite odličen sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki prinese več udobja no, tega je že tako dovolj, saj je Sportage v osnovi dobro založen z opremo. Tu mislimo predvsem na nekatere bombončke, kot so tempomat, infozabavni vmesnik s sedempalčnim zaslonom, samodejna klimatska naprava, tipalo za dež, kamera za vzvratno vožnjo in tako dalje.
Tudi pogled v notranjost razkriva prepoznavno Kijino okolje. Malce so spremenili volan, merilnike in stikala klimatske naprave, a vse skupaj tako, da bo tistim, ki so Kij vajeni, vse takoj jasno. Ergonomija, uporabnost kabine in lahkotnost upravljanja so atributi, ki so bili v ospredju že pri predhodniku in tudi tokrat ni nič drugače. Sedi se visoko, vstop in izstop iz vozila pa je zaradi visoko nasajene karoserije olajšan. Prednja sedeža sta mehka in udobna, na zadnjih pa je z lahkim dostopom do pritrdišč ISOFIX dobro poskrbljeno za starše, ki bodo tja nameščali otroške sedeže. Prtljažnik je s 480 litri nekje v povprečju razreda, se ga pa da povečati na 1.469 litrov.
Oprema Fresh je tretji od štirih nivojev opreme pri Kii Sportage, zajema pa dejansko vse, kar potrebujete pri takem avtomobilu. Z močnejšim, 1,6-litrskim turbodizlom in ročnim menjalnikom vam ga bodo prodali za nekaj manj kot 20 tisočakov. Če pa potrebujete malce več udobja, razmislite predvsem o nakupu samodejnega menjalnika.
Cena testnega modela: | 32.190 EUR € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 25.790 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 29.790 EUR € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | n.p. s |
Največja hitrost: | 180 km/h km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,9 l/100 kml/100km |
Obvezno zavarovanje: | 445 EUR € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.222 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000–2.250/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 V (Kumho Solus KH 25) |
Mase: | prazno vozilo 1.579 kg – dovoljena skupna masa 2.120 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.480 mm – širina 1.855 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.670 mm – posoda za gorivo 62 l |
Prtljažnik: | 480–1.469 l |
T = 23 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.523 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,6s ( 130km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,7 (IV. prestava)s (12,3 (V. prestava)) |
Prožnost 80-120km/h: | 13,0 (V. prestava)s (22,1 (VI. prestava)) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,3m |
AM meja: | 40,0m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
-
Tudi po prenovi Sportage ostaja avto z vsemi atributi, ki jih potencialni kupci tega razreda iščejo: uporaben, enostaven in z opremo dobro založen paket za razumen denar.