Ob aktualnejši Mazdi3 so nekateri že pozabili, da je tudi Šestica skoraj povsem nova, šele pred letom dni so k nam prišli prvi primerki tretjega rodu.
Mazda6 je bila še pred desetletjem zelo aktualen avtomobil v ponudbi te japonske znamke (tudi prvi slovenski avtomobil leta kakšnega japonskega izdelovalca). Tedaj je nakup avtomobila višjega srednjega razreda veljal za pametno odločitev, zdaj pa je stvar malce drugačna. Ta razred izgublja privlačnost pri kupcih, kar vedo tudi pri Mazdi. Navsezadnje se jim je posrečil veliki met z CX-5, ki je kar hitro postal najbolj priljubljen model v Mazdini evropski ponudbi.
Mazda6 je v svojem tretjem rodu postala precej večja kot v prvih dveh izdajah, zlasti limuzinska različica, ki so jo namenili predvsem ameriškim kupcem. To je pravzaprav tudi edina slabost, ki jo ob preizkusu limuzine z običajnim bencinskim dvolitrskim štirivaljnikom pripišemo temu avtomobilu. S kar 4,86 metra dolžine obeta veliko, a vsaj glede prostornosti pričakovanj ne izpolni povsem. Prostora na prednjih sedežih je seveda več kot dovolj, tudi zadaj se zdi vse v redu, dokler na klop ne posadimo višjeraslega Slovenca – tedaj zmanjka prostora za glave.
To je davek privlačni obliki, Mazdini oblikovalci se namreč prav pri Šestici radi pohvalijo z videzom: čeprav ima tudi ta motor in pogon spredaj, je videti kot primerek veliko bolj premijske zasnove – s pogonom zadaj. Mere so zelo izpiljene, motorni pokrov in prtljažni del že skoraj simetrična, kabina vmes kot pri kakšnem kupeju. Avtomobil skratka odlično deluje na cesti.
Tudi dinamičnost med vožnjo je pohvalna, prav tako udobje. Celo za motor ji namenjamo pohvalo. Sodobni lahki konstrukciji karoserije dovolj zmogljiv motor zagotavlja dovolj poskočnosti ob dokaj gospodarni porabi goriva.
V preizkušeni različici prepriča tudi s številnimi uporabnimi dodatki serijske opreme.
Soliden nakup, ni kaj.
Besedilo: Tomaž Porekar
Prodaja: | MMS d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.290 € |
Cena testnega modela: | 28.790 € | Pospešek (0-100 km/h): | 9,5 s |
Največja hitrost: | 214 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 121 kW (165 KM) pri 6.000/min – največji navor 210 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 19 V (Bridgestone Blizzak LM-25). |
Zmogljivost: | največja hitrost 214 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – poraba goriva (ECE) 7,5/4,9/5,9 l/100 km, izpust CO2 135 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.310 kg – dovoljena skupna masa 1.990 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.805 mm – širina 1.840 mm – višina 1.475 mm – medosna razdalja 2.750 mm –prtljažnik 522–1.648 l – posoda za gorivo 62 l. |
T = 8 °C / p = 1.014 mbar / rel. vl. = 70 % / stanje kilometrskega števca: 6.783 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,5s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 140km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,9/13,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,0/16,7s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 214km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,4m |
AM meja: | 40m |
-
Mazda6 je v limuzinski različici predvsem mišljena za ameriški trg, velikost že prerašča običajno pojmovanje avtomobilov evropskega višjega srednjega razreda. Dvolitrski bencinski motor je dovolj prepričljiv, čeprav nenavaden.