Kratki test: Mercedes-Benz CLA 200 CDI Shooting Brake AMG Line

Če vam je Mercedesov CLS Shooting Brake prevelik, imate možnost poseči po manjšem modelu z imenom CLA Shooting Brake. Bistvo je še vedno zanimiv zadek, ki pritegne poglede in deli mnenja.

Kratki test: Mercedes-Benz CLA 200 CDI Shooting Brake AMG Line (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
6. 1. 2016

Nihče od opazovalcev ni ohranil mnenja zase. Nekateri ga naravnost obožujejo, drugi pravijo, da so jim klasični Mercedesovi avtomobili ljubši. Shooting Brake ne glede na velikost in oznako pritegne pozornost, obenem pa se o njem tudi krešejo mnenja. Mercedes-Benz CLA Shooting Brake je poseben, vendar ne samo v smislu oblike karoserije. Nastal je na platformi, ki si jo deli z razredom A, B, CLA in GLA, kar pomeni prednji pogon in manj prostornosti. Prtljažnik je s skoraj 500 litri primerno velik, vendar je treba ob tem upoštevati, da padajoč zaključek vzame nekaj davka pri uporabnosti. Drugače pa brez bojazni, še vedno je pravi Mercedes.

Na kaj namigujemo? To pomeni, da je opreme še vedno veliko, da si ga ne more privoščiti vsak, da je položaj za volanom odličen in materiali vrhunski. Čeprav prostora v notranjosti ni veliko in se na volanskem obroču čuti, da ni rešen okovov pogona, je občutek v grobem še vedno tak, kot bi sedeli v večji limuzini iz nemškega Stuttgarta. Zanimivo, tudi na zadnjih sedežih ni tako malo prostora, kot bi dejali na prvi pogled. Toda udobje ni samoumevno, saj smo s paketom AMG dobili tudi trše podvozje, turbodizelski motor z zanimivo prostornino (2.143 cm3) pa je bil malce preglasen. Še najbolj so bili hrup in tresljaji opazni pri zagonu motorja po kratkotrajnih postankih, ko je malce stresel živo vsebino in slušno opozoril na svoje poslanstvo.

Na konci si zmeden: zakaj bi kupil osnovni turbodizel, nato pa avtomobil okrasil s paketom AMG? Nekako ne gre skupaj, čeprav je treba dodati, da štirivaljnik odlično sodeluje s samodejnim menjalnikom 7G-DCT. Spet drobni tisk pravi, da je treba zanj odšteti kar 2.439 evrov, in skupaj z drugo dodatno opremo se cena s 33.180 povzpne kar na 44.792 evrov. Velik znak na maski, polni 'diamantov', in učinkoviti ksenonski žarometi poskrbijo, da se prehitevalni pas na avtocesti prej izprazni, vrata brez okvirjev pa dajo karoseriji še dodaten ščepec popra. Saj veste, nekateri poper obožujejo, drugi ga ne marajo. Instrumentna plošča je pregledna, na prestavno ročico ob volanu se je treba navaditi, na pametni ključ, ki ukazuje zgolj motorju, ne pa tudi osrednji ključavnici, pa se nismo mogli. Ali ni bistvo pametnih ključev, da jih imamo neprenehoma v žepu? S takim sistemom, kot ga je imel testni CLA Shooting Brake, voznika samo zmedeš.

Zgolj 100-kilovatni motor ni ravno mišičnjak, se pa lahko pohvali s kar 300 njutonmetri največjega navora med 1.400 in 3.000 vrtljaji. Seveda je treba ob tem še dodati, da motor ustreza okoljski normi Euro 6, zato tudi ni presenet­ljiva razmeroma nizka poraba goriva in izpust CO2. Kljub zmedi s paketom AMG, pretrdim podvozjem in povprečno močnim dizlom, ko testni CLA Shooting Brake ni bil ne udoben ne uživaški pri dinamični vožnji, smo radi sedli vanj. Zadek je kljub nenavadni obliki, ki jo nima vsak rad, precej uporaben. Poskrbi pa za razburjenje – sploh med kolegi in prijatelji ter še najraje za šankom.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

CLA 200 CDI Shooting Brake AMG Line (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Autocommerce d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.260 €
Cena testnega modela: 44.792 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 549 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.735 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 3.200–4.000/min – največji navor 300 Nm pri 1.400–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/40 R 18 Y (Dunlop Sport Maxx).
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 4,9/3,7/4,2 l/100 km, izpust CO2 111 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.555 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.630 mm – širina 1.777 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.699 mm – prtljažnik 495–1.354 l – posoda za gorivo 50 l.

Naše meritve

T = 29 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 74 % / stanje kilometrskega števca: 2.879 km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 17,2s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 215km/h (VII.)
poraba na testu: 6,4 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Oblika gor ali dol, CLA je kljub skromnejši prostornosti in prednjemu pogonu še vedno pravi Mercedes-Benz. Tudi s ceno.

Hvalimo in grajamo
opremljenost (z dodatno opremo)
samodejni menjalnik 7G-DCT
pregledna instrumentna plošča
poraba goriva
paket AMG
pametni ključ le za zagon motorja, ne pa za osrednjo ključavnico
pretrdo podvozje
cena
moteč zagon motorja po kratkotrajnih postankih