Kratki test: Mercedes-Benz E 220 CDI

5. 9. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Ne glede na prepotrebne oblikovne spremembe ostaja razred E prava klasika. In to pozdravljamo.

Mogoče smo premladi, premalo uspešni ali pa popoldan ne 'fušamo' kot taksisti, da bi nam bil razred E všeč (ali potreben), vendar ti udobje tega avtomobila zleze pod kožo. Spremembe zadnjega, predvsem pa prednjega dela so dobrodošle, saj so dinamično oblikovana svetila v LED-tehnologiji dala tisti ščepec atraktivnosti, ki je razredu E prejšnje generacije manjkal. In da pri opremi Avantgarde dvojne LED-diode kažejo točno proti veliki zvezdi na maski, tudi nekaj pove o samozavesti.

Zadnja leta so se Mercedesi tako spremenili in dopolnili prodajno paleto z novimi modeli, da jim še novinarji težko sledimo. V želji pridobivanja novih kupcev pa so malce pozabili na zaprisežene ljubitelje, ki sta jim mercedesovsko udobje in prestiž všeč že dlje časa. Zato pozdravljamo, da je razred E v osnovi ostal enak, da ga bodo še vedno imeli radi taksisti (mimogrede, med testom so me kar dvakrat ustavili in vprašali za mnenje o novincu), po drugi strani pa je veliko bolj podoben novemu, prestižnejšemu razredu S. To pa po svoje ni slabo.

Poleg družinskih potez je od razreda S dobil tudi nekaj sistemov, zaradi česar je vožnja lažja ali varnejša. Prvi je sistem proti naletu, poimenovan Collision Attention Assist. Ta spada med serijsko opremo in deluje s pomočjo radarja, hkrati pa tudi pomaga pri zaviranju v sili. Vsekakor dobrodošla pomoč pri aktivni varnosti se na naših cestah ni najbolj izkazala, saj je sistem večkrat opozarjal tudi pred ostrimi ovinki. Mogoče pa smo pri Avto magazinu zanj prehitri, čeprav se nam ni zdelo, da bi divjali? Drugi sistem je Attention Assist, ki nadzoruje utrujenost voznika in mu svetuje počitek. Uff, prav imate, mercedesovci, res bi se mi prilegla kava ...

Malce brskanja po izbirnikih razkrije, da je imel testni avtomobil še pomoč pri prepoznavanju prometnih znakov, pomoč pri zaznavi ovir v mrtvem kotu, pomoč pri vožnji po voznem pasu, inteligentni sistem luči itd. Uff, veliko aktivne varnosti ... Ob tem seveda velja omeniti še sistem Pre-Safe, ki voznika pred neizbežnim trkom dodatno zavaruje z zategovanjem varnostnega pasu, kar lahko občutite vsakič, ko se pripnete. Skratka, z devetimi varnostnimi blazinami (tudi kolensko za voznika!) in serijskim sistemom ESP se za varnost res ni treba bati, čeprav je preventiva (aktivna varnost) veliko boljša kot kurativa (pasivna varnost), kajne?

Tudi armaturna plošča in sredinska konzola sta malce predelani, prestavna ročica pa je v duhu sodobnih Mercedesov romala ob bok volanskemu obroču, čeprav imate pri samodejnem menjalniku možnost prestavljanja tudi prek obvolanskih ušes. Kar sedemstopenjski menjalnik res dobro deluje in se odlično ujame s 125-kilovatnim štirivaljnim turbodizlom. Srednja možnost od treh CDI-jev je povsem dovolj, da bo razred E povsem dorasel tudi polni obremenitvi (pet potnikov, v prtljažni prostor pa gre kljub neravnemu dnu zaradi zadnjega diferenciala kar 540 litrov prtljage), na bencinski črpalki pa se je poraba ustavila pri okroglih osmih litrih. Za dvotonsko vozilo ni slabo ...

Na koncu naj povemo, da v tej klasiki (če predpostavljamo, da razred S vselej uveljavlja nove tehnologije, razred A pa po temeljiti spremembi še išče svoj prostor) nikoli nismo pogledovali proti všečni analogni uri, nameščeni med zračniki in preglednim zaslonom, saj se v razredu E čas upočasni, skoraj ustavi. In spominja na dobo, po kateri se marsikomu toži, ko smo si vsi želeli avtomobile z zvezdami nemških turistov.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 44.720 €
Cena testnega modela: 62.210 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s
Največja hitrost: 227 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.000–4200/min – največji navor 400 Nm pri 1.400–2.800/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 245/40 R 18 Y, gume zadaj 265/35 R 18 Y (Pirelli PZero).
Zmogljivost: največja hitrost 227 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,4/5,1 l/100 km, izpust CO2 133 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.735 kg – dovoljena skupna masa 2.300 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.880 mm – širina 1.855 mm – višina 1.475 mm – medosna razdalja 2.875 mm –prtljažnik 540 l – posoda za gorivo 59 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.200 mbar / rel. vl. = 30 % / stanje kilometrskega števca: 10.345 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 16,7s ( 136km/h)
Največja hitrost: 227km/h (VI.)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,3m
AM meja: 39m
Ocena
  • Končno je razred E dobil oblikovalske poteze, ki ga bodo malce bolj približale tudi mlajšim. Čeprav bodo kupci zelo verjetno znova sivolasi poslovneži in taksisti, ki cenijo predvsem udobje.

Hvalimo in grajamo
videz (prednjega dela)
udobje
motor
sedemstopenjski samodejni menjalnik
opremljenost
analogna ura
pritrdišča Isofix
delovanje opozorila pred naletom
cena
funkcija ECO (pri ugašanju motor zatrese avtomobil)
volan se nerad vrača v prvotno lego