Za pravi vtis, kakšen je najnovejši Mercedesov razred S, mora za naše razmere poskrbeti 'osnovni' model, torej turbodizelski S 350 z dodatno oznako BlueTEC.
Gre za najmanjšega med za zdaj dvema različicama karoserije, a s kar 511-centimetrsko dolžino karoserije. Za prvo in še kakšno rabo je takšna velika limuzina povsem dovolj, a potrebe in navade ljudi, ki se odločijo za Mercedesovo 'es klaso', se seveda ne morejo enačiti s tistimi navadnih ljudi. Mercedes-Benz tudi ni imel tega namena, saj je navsezadnje prav za novi rod razreda S vpeljal reklo najboljši avtomobil sveta. Ambicije so zares enkratne, ampak če si kdo postavi tako visoke cilje, se mora tudi soočiti z dejstvom, da takšen avtomobil poskušamo primerjati s tistim, kar se zdi najboljše na svetu. Tako je svoj pogled na novi rod razreda S predstavil tudi Dieter Zetsche, veliki šef znamke Mercedes-Benz in prvi človek njenega lastnika Daimlerja: »Naš cilj niso bili varnost ali estetskost, zmogljivost ali učinkovitost, udobje ali dinamika. Naša zahteva je bila, da na vsakem od omenjenih področij dosežemo največ, kar je možno. Povedano drugače – najboljše ali pa nič! Noben drug model pri Mercedesu ne izraža tako povedno celotne znamke kot prav razred S.«
Cilj je torej zares enkraten, pričakovanje pa tudi. Le kaj drugega naj bi bilo torej pod privlačno in dokaj prepričljivo obliko karoserije?
Če ne drugega, o tem, kaj lahko od takšne limuzine pričakujemo, pove tudi pogled na osnovni list papirja, ki ga bo dobil vsakdo ob odločitvi, da si želi tak avtomobil.
Tu se tudi začne vsa zadeva, namreč pri tem, za koliko si bomo privoščili ta Zetchejev 'najboljše ali pa nič'. Po svoje je to zelo dober napotek pri izbiri in nakupu novega razreda S.
Recimo takole:
Ali si bomo res privoščili najboljši motor? Pa smo že v dilemi. Razred S lahko dobite z enim samim turbodizelskim motorjem ali pa enim od treh bencinskih, v S 400 Hybridu je na voljo V6 v kombinaciji z elektromotorjem, v S 500 V8, tisti, ki bi se odločil za V12, pa bo moral še malo počakati, do tedaj pa se lahko ukvarja z dodatno motorno ponudbo uradnega Mercedesovega 'tunerja' AMG.
Ali je najboljše to, da imamo le 5,11 metra dolgo limuzino, ali pa morebiti ustreza podaljšana, ki je za 13 centimetrov daljša?
Ali si bomo s polno žlico privoščili najrazličnejše tehnične, varnostne, podporne ali zgolj premijske dodatke, ki jih je v uradni knjižici, ta na prvi strani nosi naslov Cenik razreda S, mogoče izbirati na okroglih 40 straneh?
Že v serijski opremi boste našli marsikaj, kar zares spada v rubriko Najboljše. Tudi tu se je treba dobro poglobiti, ker seveda serijska oprema pri 'običajnem' S 350 še zdaleč ne vsebuje vsega, kar lahko najdete pri kakšni drugi, logično dražji različici. Zelo modna beseda se zdi konfigurator in nekateri nadomestijo preučevanje takšnih spletnih strani s kakšno bolj ali manj zamudno računalniško igrico.
Če se boste odločili za katerega od bolj nenavadnih dodatkov, zagotovo tudi tehnološko zelo naprednih, bo možnost, da ga preizkusite v živo, premosorazmerna z njegovo ceno. Zanemarimo neverjetno veliko možnosti izbire barvnih odtenkov lošča, sedežnih prevlek ali notranjosti (samo pri lesenih furnirjih lahko izbirate med štirimi). Vzemimo na primer raje pripomoček za boljši pogled pri nočni vožnji ali pa paket z dodatno pomočjo za vožnjo (Asistent Plus), ki omogoča nastavitev stalne hitrosti in prilagajanje varnostne razdalje pred avtomobilom, ki vozi pred nami (Distronic Plus), pomaga mu samodejni volanski mehanizem, ki popravlja smer vožnje, vključuje pa še samodejni zavorni mehanizem za zaščito pešcev PreSafe in dodatek BasPlus, ki zazna prečno vozeča vozila. Izbrati je mogoče tudi Magic Body Control (a le za različice z osemvaljnim motorjem), kjer poseben sistem, dodan zračnemu vzmetenju, opazuje (skenira) cesto pred avtomobilom in že vnaprej zagotavlja prilagajanje vzmetenja nanjo.
Realnost pa je seveda povezana s stroški. Pri našem na kratko preizkušenem S 350 je že nekaj dodatkov osnovo ceno 92.900 evrov povišalo na 120.477 evrov. Pa vsega prej omenjenega v preizkušenem avtomobilu sploh nismo našli.
Ja, razred S je zares lahko tak, kot ga je zahteva šef Zetche – torej najboljši avtomobil na svetu.
Pa da ne pozabim: razred S je, po Mercedesovem zagotovilu, prvi avtomobil, v katerem ne boste več našli običajnih žarnic. Tako bo pozabljeno tudi njihovo menjavanje, Nemci pa trdijo, da je osvetlitev s svetlečimi diodami tudi trpežnejša in trajnejša.
Za konec pa še nekaj, kar vsi vemo: če si pripravljen za svoj najboljši avtomobil na svetu odšteti primerno količino denarja, ga dobiš.
Prodaja: | Avtocenter Špan |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 92.9000 € |
Cena testnega modela: | 120.477 € |
Moč: | 190kW (258 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 6,8 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,3l/100km |
Motor: | V6 – 4-taktni – turbodizelski – gibna prostornina 2.987 cm3 – največja moč 190 kW (258 KM) pri 3.600/min – največji navor 620 Nm pri 1.600 do 2.400/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/55 R 17 (Pirelli SottoZero Winter 240). |
Zmogljivost: | ajvečja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,8 s – poraba goriva (ECE) 7,3/5,1/5,9 l/100 km, izpust CO2 155 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.955 kg – dovoljena skupna masa 2.655 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5.116 mm – širina 1.899 mm – višina 1.496 mm – medosna razdalja 3.035 mm – prtljažnik 510 l – posoda za gorivo 70 l. |