Mini včasih: majhen, res majhen avtomobilček, namenjen osnovnim prevoznim potrebam, pa čeprav je bil še kako športno zabaven. Mini danes: zbirka še vedno zabavnih, a hkrati odraslih modelov, med katerimi skoraj vsak najde sebi primernega.
In Mini Countryman? Ta največji in najprostornejši med Miniji (pa čeprav se mu je novi petvratni kar lepo približal). Nekakšen maksi med Miniji, torej. In tudi med starejšimi, saj je Countryman star že lepih pet let. Seveda so ga (pred nedavnim) skupaj z bolj 'odbitim', a manj praktičnim Pacemanom tudi prilagodili, a v osnovi ostaja enak. To pomeni, da je precej bolj zanimiv, drugačen, športen, tudi prestižen od bolj plebejskih primerkov tega velikostnega razreda križancev, a hkrati tudi bolj robat in manj udoben kot njegovi premijski tekmeci. Nekaj vmes je, torej.
Prenova za Countrymana ni pomenila velikih tehničnih novosti, šlo je bolj za kozmetične popravke in usklajevanje z modnimi smernicami (z dnevnimi LED-lučmi vred), in tako v Countrymanu še vedno pogrešamo najsodobnejše asistenčne sisteme (takšne, kakršne lahko brez težav dobimo v BMW-jih), pa LED-žaromete in še kaj. A za to bo verjetno treba počakati na novega Countrymana. Ne glede na leta za Countrymana zlahka zapišemo, da gre za športnika med križanci. Ne sicer po motorju, vendarle je v nosu (njegov najzmogljivejši) turbodizel, ne pa kak resnično zmogljiv turbobencinec, ki si ga lahko omislite v nekaterih premijskih konkurentih, a vseeno.
To dokazuje denimo njegov menjalnik, ki ima natančne, pozitivne gibe, predvsem pa to dokazuje njegovo podvozje. To je čvrsto in ravno zato ne najudobnejše (sedenje zadaj je lahko na kratkih neravninah precej neudobno), a ima takšno podvozje tudi svoje prednosti: skupaj z izjemno natančnim (za ta avtomobilski razred, seveda) volanom, ki ponuja veliko povratnih informacij, se tale Mini odlično znajde pri športnejši vožnji. In nobene potrebe ni, da bi ga gnali do meja zmogljivosti: vse svoje čare to podvozje razkrije že pri, recimo ji, umirjeno športni vožnji. In medtem ko je njegov štirikolesni pogon na asfaltu skoraj neopazen, je na spolzkih podlagah zabaven in zna na zadnja kolesa prenesti dovolj navora, da si voznik lahko predstavlja, da drsi po sipinah in makadamskih poteh v slogu zmagovalcev relija Dakar.
Motor? Oznaka SD pomeni 143-'konjski' turbodizel, starega znanca, ki so ga ob prenovi dodelali, predvsem za manj hrupa in nižjo porabo. 5,8-litrski rezultat na našem normnem krogu je glede na velikost, maso in štirikolesni pogon dovolj ugoden rezultat (tudi glede na konkurenco), 8,1-litrska testna poraba pa je bolj posledica tega, da je bil v dneh testa sneg in Countrymanove zabavnosti v teh pogojih. Notranjost je (oblikovno) seveda Minijeva klasika. Spredaj bi lahko (razen višjega sedenja) sedeli v kateremkoli Miniju, tudi zadaj ni hudega, prtljažnik je tudi zaradi štirikolesnega pogona med (glede na zunanje mere avtomobila) manjšimi, a zadostuje za normalne (družinske) potrebe.
Pogled na cenik lahko navdušenje sicer malo ohladi: nekaj več kot 39 tisočakov po ceniku stane takšen Countryman, kot je bil testni. Dobrega tisočaka bi sicer lahko prihranili, če bi se odpovedali paketu Wired (ki vsebuje tudi navigacijsko napravo, ki jo ima vse več uporabnikov na svojem pametnem telefonu) in le dodali nekaj infozabavnih malenkosti, a dejstvo ostaja: Mini tudi zaradi cene ni za vsakogar. Ne nazadnje pa ni s tem prav nič narobe.
besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 23.550 € |
Cena testnega modela: | 39.259 € |
Moč: | 105kW (143 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,4 s |
Največja hitrost: | 195 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,9l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 631 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.584 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 105 kW (143 KM) pri 4.000/min – največji navor 305 Nm pri 1.750–2.700/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 H (Pirelli Sottozero Winter 210). |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 5,3/4,7/4,9 l/100 km, izpust CO2 130 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.109 mm – širina 1.789 mm – višina 1.561 mm – medosna razdalja 2.595 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 47 l. |
Prtljažnik: | 350–1.170 l. |
T = -1 °C / p = 1.074 mbar / rel. vl. = 59 % / stanje kilometrskega števca: 10.855 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,7s |
---|---|
402m z mesta: | 16,9s ( 132km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,0/13,1s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,1/14,7s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 195km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,3m |
AM meja: | 40m |
-
Mini Countryman ni križanec za vsakogar. Ne toliko zaradi cene, bolj zaradi svoje narave. Je preprosto preveč drugačen, brezkompromisen, tudi športen, da bi prijal vsem. A tistim, ki iščejo prav to, bo ponudil veliko.