Kratki test: Nissan Juke 1.2 DIG-T Tekna

5. 12. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Z oblikovno osvežitvijo in vpadljivo rumeno barvo (spet!) nagovarja mlade, ki so predhodnika spregledali.

Saj poznate zgodbo: Juka so namenili mladim, kupovali pa so ga starejši. Mogoče je na prvi pogled položaj absurden, vendar ima korenine v višjem položaju za volanom, kar je starejšim pisano na kožo. Če k temu dodamo manjšo uporabnost, saj starejši v nasprotju z mladimi ne potrebujejo toliko prostora, dobre izkušnje s starimi Nissani in ne nazadnje denar, ki ga mladina povečini nima, absurdnost dobi svoj smisel.

Pri Nissanu so seveda tudi s tem zadovoljni, saj pravijo, da je kar nekaj kupcev prišlo v njihove prodajne salone, čeprav prej niso imeli avtomobila njihove znamke. Toda skozi zobe kljub temu čisto tiho priznavajo, da je bil Juke mišljen predvsem za mlade in tiste, ki so mladi po duši. Mogoče pa je več takih?

Oblikovno prenovljeni Juke nadaljuje v smeri, ki bi ji malce v šali lahko rekli – biti viden. Kako bi si sicer razlagali vpadljivo rumeno barvo, kot bumerang oblikovana svetila in pripomočke, ki se jih ne bi sramovali niti prestižnejši avtomobili?

V mislih imamo vrhunsko opremljenost s kamerami (vzvratna vožnja, ptičji pogled), sistem proti mrtvim kotom, pomoč pri vož­nji po prometnem pasu, usnje ... Toda pogovor v uredništvu takoj razkrije tudi njegove šibke lastnosti. Vsi, še posebno višjerasli vozniki, bi takoj zamenjali ptičjo perspektivo za vzdolžno pomičen volanski obroč, sopotniki pa ogromno panoramsko streho za dvodelno samodejno klimatsko napravo, saj je imel le enodelno.

Skupaj s potniki pa so tudi naključni firbci pohvalili rumene dodatke v notranjosti, čeprav ima ta rešitev tudi temno stran: prvič, prednja potnika s koleni drsata ob plastiko pred prestavno ročico, kar je že na novem testnem avtomobilu pustilo posledice, in drugič, rumena se ob sončnih dnevih preveč zrcali na steklih in moti voznika. Lepo pa je, o tem ni dvoma, sploh če dodamo zraven še rumene šive na usnjenem volanskem obroču, v enakem materialu odeti prestavni ročici, sedežih in notranji oblogi vrat.

Notranjost tega avtomobila je sicer bolj utesnjena, so pa pri novincu povečali prtljažnik, ki ima zdaj 354 litrov. S pomično desko (dvojni prostor!) lahko ustvarite tudi povsem ravno dno, kar pride prav takrat, ko je treba prepeljati kakšno škatlo ali dve. Več pa jih ne gre noter ... Podvozje je bilo pretrdo, piš okoli karoserije pa je postal moteč že kmalu po 130 kilometrih na uro. Toda 1,2-litrski turbomotor je res poskočen, zraven pa razvaja še s tistim fffjuu, fffjuuu, ki ljubiteljem športnih avtomobilov dviguje kocine. Žal je njegov domet v najboljšem primeru zgolj okoli 400 kilometrov, saj je bila naša povprečna poraba goriva 8,5 litra, na normnem krogu pa smo jo zmanjšali na še vedno ne najboljših 6,3 litra.

Kje ste torej mladi, se še vedno sprašujejo pri Nissanu. Potem pa pravijo, da mladina kupuje (le) z očmi. Ste prepričani?

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.040 €
Cena testnega modela: 20.480 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.500/min – največji navor 190 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Continental ContiPremiumContact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,9/5,6 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.236 kg – dovoljena skupna masa 1.710 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.135 mm – širina 1.765 mm – višina 1.565 mm – medosna razdalja 2.530 mm –prtljažnik 354–1.189 l – posoda za gorivo 46 l.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 64 % / stanje kilometrskega števca: 2.484 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,0s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,7/16,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 16,3/20,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 178km/h (VI.)
poraba na testu: 8,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Oblika in poskočnost prostorninsko majhnega motorja razvajata, položaj za volanom, poraba goriva in uporabnost avtomobila pa razočarajo. Toda, če kupujemo z očmi …

Hvalimo in grajamo
pojava
poskočnost motorja
opremljenost
poraba goriva, domet
piš vetra okrog karoserije nad 130 km/h
utesnjenost
nima vzdolžnega pomika pri volanu
pretrdo podvozje