Če smo na Oplovega Adama na začetku gledali bolj postrani, je z novimi motorji in karoserijskimi različicami zdaj vse bolj zanimiv in prepričljiv.
Naj spomnimo: ob začetku prodaje je bil Adam na voljo v številnih karoserijskih barvah, na voljo so bili različni karoserijski dodatki in aluminijasta platišča, a zataknilo se je pri motorjih – bili so zgolj trije. No, če bi ti zadovoljevali vse okuse in želje, bi bilo morda čisto okej, a trije bencinski motorji (pa čeprav je dvema pomagalo turbopuhalo) niso ravno prepričali. Predvsem tistih voznikov ne, ki si želijo tudi športne dinamičnosti. Sto 'konj' sicer ni malo, a dobro tono težak avtomobil s športnim videzom izziva ne samo ljudi okoli sebe, ampak tudi voznika. In če je voznikova želja večja, kot so zmožnosti avtomobila, je človek hitro razočaran. Tako kot naš Aljoša, ki se mu je Adam v začetku kar malce preveč zameril. Pa še dobro, da se mu je (in se je verjetno še marsikomu).
Pri Oplu niso oklevali in so ponudili nove motorje in celo karoserijske različice. Izvedenka Rocks se od klasičnega Adama sicer pomembno ne razlikuje, je pa zaradi plastičnih obrob nekoliko daljša, zaradi 15 milimetrov večje oddaljenosti od tal pa navsezadnje tudi višja. Da je zaradi tega sedanje v avto marsikomu lažje, verjetno ni treba poudarjati. A bolj kot sama oblika je Adam oziroma različica Adam Rocks navdušila z novim motorjem. Za litrski trivaljnik pri Oplu trdijo, da je odličen izdelek, in težko bi našli nekoga, ki se s tem ne bi strinjal. V Adamu Rocksu je na voljo v dveh različicah: 90- in 115-'konjski'. In ker sem že v uvodu zapisal, da so se nekateri pritoževali nad pomanjkanjem moči, je jasno, da je bil testni Adam Rocks opremljen z močnejšim motorjem. Kombinacija se zdi odlična.
Všečen avtomobilček in 115 'konjičkov'. Tistim, ki je to še vedno premalo, Opel zdaj ponuja tudi različico S (ki jo že preizkušamo in boste kmalu brali tudi o njej), a ostanimo pri Rocksu. Litrski motorček se z veseljem vrti, pri višjih motornih vrtljajih se oglasi celo z rahlo športnim zvokom, celoten vtis pa je pozitiven, saj je lahko vožnja brez težav tudi nadpovprečno dinamična. A tako kot pri vseh turbomotorjih je v takem primeru dinamična tudi poraba goriva. Zato se Adamu Rocksu bolj poda umirjenost, ki jo lahko popestrimo z odprto serijsko platneno streho. Ne, Adam Rocks ni kabriolet, je pa platno veliko in skoraj nadomesti celotno streho, s čimer pa po kabrioletu vsaj zadiši.
besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 13.320 € |
Cena testnega modela: | 19.614 € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,9 s |
Največja hitrost: | 196 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,1l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 501 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.112 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.200/min – največji navor 170 Nm pri 1.800–4.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/35 R 18 W (Continental ContiSportContact 5). |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 6,3/4,4/5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.086 kg – dovoljena skupna masa 1.455 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.747 mm – širina 1.720 mm – višina 1.493 mm – medosna razdalja 2.311 mm – prtljažnik 170–663 l – posoda za gorivo 35 l. |
T = 15 °C / p = 1.016 mbar / rel. vl. = 93 % / stanje kilometrskega števca: 6.116 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 129km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,0/12,6s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 15,3/16,5s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 196km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,6 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,5m |
AM meja: | 40m |
-
Adam Rocks je prijetna popestritev, pa čeprav se bo morda komu zdela oblikovna različnost v primerjavi z osnovno različico premajhna. A tudi zato Rocks ostaja Adam in to je bil navsezadnje Oplov namen, saj niso želeli pripraviti novega modela, le izboljšati Adama. Z novim litrskim trivaljnikom to zagotovo je.