Prenovljena Astra nas je opozorila: toliko časa zadnji rod že vozi naokoli!
Seveda pa je čas relativen pojem, Astrin zadnji rod, ki mu 'poznavalci' dodajo še oznako I, je kupcem na voljo od začetka leta 2010, torej dobra tri leta. Razmeroma malo, a ko sedeš za njen volan in jo poženeš po naših cestah, se začudiš: a šele tri leta je z nami? Na prvi pogled se zdi, da je že pravi staroselec. V marsičem tudi precej samosvoja (upravljalni gumbi infotainmenta na sredinski konzoli na primer), v marsičem preseneti, recimo s povprečno porabo goriva 6,2 litra na 100 kilometrov kljub okroglo dvema stotoma, ki so ju Oplovi inženirji 'pozabili' v konstrukciji pločevinaste karoserije.
Astra je vedno živela v senci dveh na slovenskem trgu uspešnejših tekmecev, Golfa in Mégana. A glede na to, kaj ponuja, ne zaostaja veliko za njima, le da ima Astra druge značilnosti kot Golf (volkswagnovska enostavnost) ali Mégane (francoska nedoslednost). S prednostmi Astre želijo oplovci prepričati predvsem tiste, ki jim nekaj pomeni udobje (sistem prilagajanja blažilnikov zadnje preme oziroma Flexride) in sedežev (prednji sedeži AGR).
Dobra izbira pri nakupu Astre se zdi tudi 1,7-litrski turbodizelski motor. V običajni uporabi sicer v začetku moti turboluknja, saj je za speljevanje treba odločno pritisniti na plin. Sicer pa je delovanje tega stroja pohvalno, morebiti malce prehrupno, a ima v vseh razmerah še dovolj moči, hkrati pa preseneti z zelo solidno povprečno porabo. Tisto, ki smo jo dosegli na našem testu, lahko voznik z nežno nogo še precej izboljša. Ob tem lahko dodam le, da so motorni konstruktorji pri Oplu svojo nalogo bolje opravili kot drugi, saj bi bila Astra brez že prej omenjene prevelike mase glede gospodarnosti najbrž zelo zgleden avtomobil.
Kabina Astre je bolj ali manj narejena le za prednja potnika, z veliko prostora za drobnarije v sredinski konzoli (če se odpovemo hranjenju pločevinke), z dokaj preprosto ergonomijo in edino zamero gumbom sistema upravljanja radia, računalnika in navigacije.
Žal za odličnima sedežema za prednjima potnikoma (z oznako AGR in doplačilom) ne ostane dovolj prostora za kolena zadnjih potnikov ali noge otrok na dodatnih sedežih. Dobro prilagodljiv in dovolj velik se zdi tudi prtljažnik.
Naša preizkusna Astra je bila bogato opremljena in se je zato cenovno povzpela čez 20 tisočakov, a je avtomobil vreden denarja, svoje (popust) pa bo morda dodala pogajalska žilica morebitnih kupcev.
Besedilo: Tomaž Porekar
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 22.000 € |
Cena testnega modela: | 26.858 € | Pospešek (0-100 km/h): | 10,8 s |
Največja hitrost: | 198 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.686 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 300 Nm pri 2.000–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Michelin Alpin M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,9/4,3 l/100 km, izpust CO2 114 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 2.005 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.419 mm – širina 1.814 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.685 mm – prtljažnik 370–1.235 l – posoda za gorivo 55 l. |
T = 1 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 68 % / stanje kilometrskega števca: 7.457 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 126km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,1/13,5s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,2/15,1s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 198km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,5m |
AM meja: | 40m |
-
Astra je tekmec vnižjem srednjem razredu, ki ohranja raven dobre ponudbe in solidnega ugleda.