Včasih pri Oplu niso komplicirali – kabriolet srednjega razreda, ki je bil narejen na osnovi Astre, se je preprosto imenoval Astra Cabrio.
Z zadnjo generacijo Oplovega kabrioleta pa se je to in še marsikaj spremenilo. Toda bodimo natančni – že zadnja kabrioletska Astra ni bila le Cabrio, ampak so jo zaradi trde zložljive strehe poimenovali TwinTop. A kakorkoli, bila je Astra. Novi Oplov kabriolet, ki zdaj niti ni več tako nov, je sicer res nastal na enaki platformi kot Astra, a to še zdaleč ne pomeni, da gre za kabrioletsko Astro. V Cascadinem primeru to ne pomeni niti, da se avtomobila vozita v istem razredu, saj je Cascada od Astre občutno večja, in sicer za kar 23 centimetrov.
Zato lahko mirno zapišemo, da je novi Oplov kabriolet povsem upravičen do svojega (ločenega) imena. Pa pri tem ne gre zgolj za prirastek centimetrov. Velikost mu sicer pomaga, a dejstvo je, da gre za velik avtomobil, ki tudi veliko da. Je pa pri tem, ko omenjam velik, treba upoštevati tudi njegovo maso, ki je zavoljo kabrioletovstva bistveno večja, kot bi jo imela enako velika limuzina s klasično trdo streho. No, to pravzaprav ni težava, a le do trenutka, ko je treba izbrati primeren motor. Že pred časom so se pri Oplu (pa ne samo pri njih, ampak domala pri vseh avtomobilskih znamkah) odločili motorjem zmanjšati prostornino (tako imenovani downsizing).
Manjši motor je seveda tudi lažji, zato lahko na avtomobil namestiš manjše zavore, prihraniš pri nekaterih sestavnih elementih in tako naprej. Končni rezultat je seveda kar precejšen prihranek pri skupni masi avtomobila, ki ji je navsezadnje prostorninsko šibkejši motor celo povsem spodobno kos. Zaplete pa se seveda pri kabrioletu. Ta je zaradi karoserijskih ojačitev bistveno težji kot običajen avtomobil in zaradi dodatne teže ima motor toliko več dela. In temu delu so motorji različno kos. Več ko je moči, tem laže jim gre. In tokratni, sicer le 1,6-litrski motor s Cascado ni imel težav.
Predvsem zato ne, ker je na voljo v dveh različicah (170-'konjskega' smo predstavili že pred kake pol leta), močnejša različica 1,6-litrskega turbobencinskega motorja pa se ponaša z 200 'konji', kar bi bilo dovolj, če se malce pošalimo, tudi za tovornjak. No, za Cascado zagotovo je. Z njim pa tale kabriolet dobi tudi športno noto. Zaradi dolge medosne razdalje in premišljeno razporejene mase avtomobila ni težav niti pri hitrejši vožnji po ovinkasti cesti. Svoj izvor Cascada pokaže na slabi podlagi – kabrioletskega zvijanja karoserije se pač povsem ne da izničiti. Je pa tresenje precej sprejemljivo in ga je morda celo manj kot pri kakšnem večjem in predvsem bistveno dražjem kabrioletu.
Vrnimo se še k motorju. Kot rečeno, njegovih 200 'konj' nima težav s Cascadino težo. Slika pa se spremeni pri porabi bencina. Testno povprečje je preseglo deset litrov, je pa zato normna poraba znašala kar spodobnih 7,1 litra na 100 kilometrov. Če primerjamo obe motorni različici, je povprečna poraba bencina malodane enaka, precejšnja razlika pa nastane pri normni, in sicer je pri močnejši različici za okrogel liter nižja. Zakaj? Odgovor je povsem preprost: zajetno maso avtomobila pač precej bolje obvlada 200 kot 170 'konj'. Ker pa gre pri tem za motor nove generacije, seveda ni nujno, da se poraba tudi s športnim priganjanjem temu primerno povečuje. Zato za Cascado in njen 1,6-litrski motor lahko zapišemo tudi, da je več manj!
Nas je pa navdušila tudi Cascadina notranjost. No, nekatere sta že oblika zunanjosti in njena barva, s katero se lepo sklada bordo rdeča platnena streha. Ta je vsekakor eden pomembnejših elementov avtomobila, zato ni odveč, da še enkrat zapišemo, da jo je mogoče pomikati tudi med vožnjo vse do hitrosti 50 kilometrov na uro. Postopek traja 17 sekund, tako da lahko streho brez težav odpremo ali zapremo že pri postanku pri semaforju.
V notranjosti pa navdušujejo usnjeno oblazinjenje, ogrevanje in hlajenje prednjih sedežev, navigacija, kamera za vzvratno vožnjo in še marsikakšen bombonček, ki pa tudi stane. Dodatna oprema je Cascado podražila za dobrih sedem tisoč evrov, pri čemer je treba največ, skoraj tri tisoč evrov, odšteti za usnjeno oblazinjenje. Brez njega bi bila cena precej spodobnejša. Toda kljub temu lahko za Cascado zapišemo, da svojo ceno kar dobro upraviči. Če bi ji namreč z metrom v roki iskali tekmece, bi ti stali kar nekaj evrskih desettisočakov več. Potemtakem tudi usnjena notranjost ne bi smela biti problem.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.360 € |
Cena testnega modela: | 43.970 € | Pospešek (0-100 km/h): | 9,7 s |
Največja hitrost: | 235 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,7l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 5.500/min – največji navor 280 Nm pri 1.650–3.200/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/50 R 18 Y Dunlop Sport Maxx SP). |
Zmogljivost: | največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (ECE) 8,6/5,7/6,7 l/100 km, izpust CO2 158 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.680 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.695 mm – širina 1.840 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.695 mm –prtljažnik 280–750 l – posoda za gorivo 56 l. |
T = 18 °C / p = 1.026 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 9.893 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,7s |
---|---|
402m z mesta: | 16,4s ( 139km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,9/11,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,6/12,7s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 235km/h (VI.) |
poraba na testu: | 10,3 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 7,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,6m |
AM meja: | 40m |
-
S Cascado si pri Oplu ne delajo utvar glede prodajnih rezultatov. A to ne pomeni, da avtomobilu kaj manjka. Se pač vozi v avtomobilskem razredu, ki je krepko odvisen od vremenskih razmer in geografskega položaja. A brez skrbi – tudi Cascada z zaprto streho je več kot spodoben avtomobil!