O Oplovi Corsi smo v začetku leta v našem velikem testu med drugim zapisali, da 1,4-litrski turbomotor ne sodi med najvarčnejše. Je njegov litrski brat boljši?
Preden se lotimo motorja, besedo ali dve o 'ostanku' te Corse: dolgočasne oblike ji ne moremo očitati. Čeprav se bo komu z boka zdela kar malo preveč podobna predhodnici, pa pogled na nos ali zadek da jasno vedeti, da gre za zadnjo, peto generacijo in da so se Oplovi oblikovalci tudi pri njej držali osnovnih oblikovalskih smernic hiše. Zato so usta precej na široko odprta, ne manjka ostrejših potez, vse skupaj pa je dopadljivo športno – zlasti če je Corsa živo rdeče barve. Kaj pa notranjost: sedi se na ravni povprečja razreda, malce pa smo postrani pogledali nekatere oblikovalske poteze, predvsem dele plastike, saj so ti (na primer obvolanske ročice) preblizu tistemu, česar smo bili vajeni v stari Corsi.
Podobno velja za merilnike in monokromatski zaslon med njimi, pa tudi sistem Intellilink (s sicer dobrim barvnim LCD-zaslonom, občutljivim za dotik) ni ravno vzor intuitivnega upravljanja – je pa res, da svoje delo opravlja dobro. Prostora zadaj je glede na to, v kateri avtomobilski razred sodi Corsa, dovolj, enako velja za prtljažnik in enako za počutje v avtu v celoti. A bistvo te Corse je počivalo pod motornim pokrovom. Tam se je skrival trivaljni turbobencinec, ki s svojimi 85 kilovati oziroma 115 'konji' krepko prekaša 1,4-litrskega brata. Osnovna vodila, ki so jih Oplovi inženirji imeli pri snovanju litrskega turbinskega trivaljnika, so bili čim manj hrupa, čim bolj uglajen tek in seveda čim manjša poraba in izpusti.
Trivaljnik se ob pospeševanju pri višjih vrtljajih sicer res oglasi, a s prijetnim hripavim in rahlo športnim zvokom. Ko pa voznik križari v višjih prestavah novega šeststopenjskega ročnega menjalnik in z vrtljaji nekje med tisočakom in dvema in pol, pa je motor skoraj neslišen – je pa zanimivo, da je (vsaj po subjektivnem občutku) nekoliko glasnejši od 90-'konjske' različice v Adamu Rocks. A kljub temu: s tem motorjem je Corsa ne le živahno, ampak tudi uglajeno motoriziran avto – ob tem se je poraba na normnem krogu ustavila pri povsem enaki številki, kot pri 1,4-litrskem motorju, testna pa je bila opazno nižja. Napredek tehnike je tukaj torej lepo očiten in da, ta motor je za Corso odlična izbira.
besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 10.440 € |
Cena testnega modela: | 17.050 € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,3 s |
Največja hitrost: | 195 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,9l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 501 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.009 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.000–6.000/min – največji navor 170 Nm pri 1.800–4.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 H (Goodyear UltraGrip 8). |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – poraba goriva (ECE) 6,0/4,2/4,9 l/100 km, izpust CO2 114 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.163 kg – dovoljena skupna masa 1.665 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.021 mm – širina 1.775 mm – višina 1.485 mm – medosna razdalja 2.510 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 45 l. |
Prtljažnik: | 285–1.120 l. |
T = 2 °C / p = 1.042 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 1.753 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,4s ( 127km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,5/12,2s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 13,5/17,0s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 195km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,8m |
AM meja: | 40m |
-
Corsa morda ni najbolj revolucionarna ne glede na predhodnico ne glede na konkurenco, je pa s tem motorjem zelo prijeten in dovolj dinamičen predstavnik razreda, v katerega sodi.