Peugeot se z novimi modeli poskuša vrniti na pota stare slave. A že dolgo je znano, da oblika ni dovolj. Za marsikoga je še pomembnejši motor.
Tu so Francozi naredili velik in pomemben korak naprej. Naredili so tisto, kar so številne znamke že pred leti - kupcem so ponudile nov turbobencinski motor s karseda majhno delovno prostornino. A če nisi prvi, se lahko od tistih, ki so, marsikaj naučiš. Tudi to, da se z glavo skozi zid ne izplača iti (to Slovenci že dolgo vemo, ali pač ne!) in da se pretiravati ne sme. Zmanjševanje prostornin je sicer še vedno v modi, a zdi se, da so vsaj pri nekaterih znamkah ugotovili, da ima tudi to svojo mejo. V povprečju so za majhne avtomobile še znosni litrski motorji, manjši so sicer lahko konkurenčni pri moči, vendar jih pokoplje (pre)velika poraba goriva.
Če je motor še malenkostno večji, pa se lahko kosa tudi s porabo goriva. Zato se zdi, da je Peugeotov 1.199 kubičnih centimetrov velik turbobencinski motor, ki je luč sveta ugledal lani v novem 308 (zdaj pa se seli še v druge modele), zadetek v polno. Kar pomeni, da se pri Peugeotu niso podali v boj, kdo bo imel najmanjšega, ampak so imeli v mislih predvsem njegovo delovanje in uporabnost. Več kot očitno jim je to tudi uspelo, saj je že prepričal tudi mednarodno žirijo (vključno z našim žirantom Tomažem Porekarjem), ki izbira motor leta, saj so ga letos izbrali za motor leta, seveda v svoji kategoriji. Pa izbiri sploh ni oporekati.
Motor predvsem ne moti z značilnim zvokom trivaljnega motorja. Trivaljnik s puhalom in neposrednim vbrizgom bencina deluje gladko in tiho, ne trese in je seveda s svojimi 130 'konji' dovolj močan, da premika tudi ne najmanjši Peugeotov model 3008. Ta je bil in še vedno je za številne eden boljših Peugeotov zadnjega časa. Je križanec v pravem pomenu besede, saj ni ne osebni avto, ne karavan in seveda ne terenec. A kombinacija se zdi dobra za tiste, ki jim je osebni avto premajhen, terenec prevelik ali prerobat in si nazadnje želijo višjega sedenja. V kombinaciji z omenjenim motorjem je 3008 spodobno živahen avtomobil, pri čemer velja izpostaviti kar 199 kilometrov na uro največje hitrosti! Za tako majhen motorček kapo dol.
Priganjanje se seveda pozna pri porabi goriva, in ker smo večino testnih kilometrov opravili po mestu, ne bomo preveč gledali na testno porabo bencina, ki seveda ni najmanjša, predvsem pa je treba upoštevati, da tudi Peugeot 3008 s svojimi 1.475 kilogrami ni najlažji avtomobil. Bolj znosna je normna poraba goriva, je pa seveda res, da tudi 5,6 litra na 100 kilometrov ni občudovanja vreden podatek. Je pa seveda pomemben tudi celoten paket. Tudi 3008 je z zadnjo kozmetično prenovo dobil številne hišne novosti, od dnevnih LED-luči do novih asistenčnih in varnostnih sistemov, med katerimi velja izpostaviti nekakšen hibridni projicirni zaslon (v barvah!), velik in zložljiv zaslon na vrhu armaturne plošče, ki pri parkiranju prikaže tudi sliko s kamere na zadku, ter ne nazadnje tudi sistem za merjenje razdalje do vozila spredaj. Tudi zaradi vsega naštetega in morda za marsikoga predvsem zaradi zajetnega popusta je 3008 še vedno odlična izbira med Peugeotovimi modeli.
besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.060 € |
Cena testnega modela: | 22.438** EUR ** Cena velja ob nakupu s Peugeot Financiranjem. € |
Moč: | 96kW (130 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,8 s |
Največja hitrost: | 199 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Goodyear Efficient Grip). |
Zmogljivost: | največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 123 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.475 kg – dovoljena skupna masa 2.020 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.365 mm – širina 1.837 mm – višina 1.639 mm – medosna razdalja 2.613 mm – prtljažnik 512–1.604 l – posoda za gorivo 60 l. |
T = 27 °C / p = 1.034 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 4.369 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 130km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,5/16,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 16,2/20,8s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 199km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,9m |
AM meja: | 40m |
-
Peugeot 3008 je križanec v pravem pomenu besede. Ni limuzina, ni karavan, ne terenec, a ponuja vsakega malo. In kdor ne mara dizelskih motorjev, bo (z zmernimi in realnimi pričakovanji) zadovoljen tudi s 1,2-litrskim motor(čkom).