Kratki test: Peugeot 3008 1.6 HDi Style

16. 7. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Srednja leta niso tako napačna. Divjo mladost sicer zamenjaš za varnost in udobje, saj družinski izleti potisnejo študentske žure v kot zgodovine, zato pa uživaš vsak trenutek v odraščanju svojih potomcev.

In za potomce je dobro le najboljše. Hočeš nočeš je užitek v vožnji podrejen uporabnosti avtomobila, saj je treba imeti dovolj prostora za otroški voziček, otroško kolo, morda poganjalec ali skiro in seveda potovalko, kjer kraljujejo plenice. In če je otrok več, avtomobil ni več samo prevozno sredstvo, ampak potujoča hiša. Dobesedno.

Peugeot 3008 je tak avtomobil, nekakšen most med divjo mladostjo in umirjeno starostjo, kjer ti je pri avtomobilu najpomembnejši visok položaj za volanom, da se sploh lahko skobacaš za voznikov delovni prostor brez dodatnih bolečin. Če bi študentu pripisali RCZ-ja (no, ja, imate prav, v teh težkih časih bi bil dober tudi kakšen dobro ohranjeni Peugeot 205), starejšim pa 5008 ali model 807, je 3008 natanko vmes. Ne prevelik in zaradi tega tudi ne predrag, vendar z opremo in uporabnostjo, ki jo zahtevajo sodobne (ne bom napisal razvajene, vendar si bom to mislil) družine.

S prostornino prtljažnika 435 litrov in tremi možnostmi, saj lahko s pomično desko ustvarite skrit kotiček za prevoz manjših predmetov ali dvignete prtljažnik na enako višino, na kateri je preklopljena zadnja klop (in s tem dobite povsem raven prtljažnik), bo 3008 povsem zadovoljil tudi večje družine.

Tudi zadnja klop, ki žal ni vzdolžno pomična, je dovolj prostorna za večje otroke, najbolj utesnjeno pa se boste počutili na prednjih sedežih. Zaradi izdatne sredinske konzole, ki se razbohoti tudi med prednja sedeža, imaš spredaj občutek, da sediš v manjšem avtomobilu. Osebno taki rešitvi ne nasprotujem, saj je podobno priročna kot proti vozniku zamaknjena instrumentna plošča, vendar nekateri ljudje v tem vidijo prej slabost kot pa dodano vrednost. Zato pa je bilo opreme v testnem avtomobilu več kot dovolj.

Štiri varnostne blazine, varnostne bočne zavese za vse potnike, stabilnostni ESP, tempomat in omejevalnik hitrosti, samodejna dvopodročna klimatska naprava, 17-palčna aluminijasta platišča in panoramska steklena streha Cielo so serijski, med dodatno opremo pa so spadali navigacija s sistemom prostoročnega telefoniranja, sistem projiciranja hitrosti na (pravzaprav ob) vetrobransko steklo in sončni rolo na zadnjih stranskih vratih. Pogrešali smo le parkirna tipala spredaj, saj je imel testni avtomobil pomoč pri parkiranju zgolj na zadnjem delu.

Sodobni 1,6-litrski turbodizel s 115 'konji' je tiste vrste, ki zadovoljuje osnovne potrebe, ob sapo pa je na daljših klancih ob polno naloženem avtomobilu. Če pa skrbno upravljate šeststopenjski ročni menjalnik in primerno hitro prestavljate, vas bo motorček zadovoljil z majhno povprečno porabo goriva. Na testu smo mu izmerili le 6,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je dober podatek za tako veliko novodobno kočijo.

Zato nikakor ne objokujte mladosti in RCZ-ja (verjetno prej predelanega 206): tudi srednja leta imajo svoj šarm. Niso sicer tako divja niti tako nepredvidljiva, toda z mlado družinico je življenje prav prijetno. In uporaben avtomobil ima pri tem kar veliko vlogo.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.230 €
Cena testnega modela: 28.280 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,8 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 4.000/min – največji navor 240–260 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,2/4,8 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.425 kg – dovoljena skupna masa 2.020 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.365 mm – širina 1.837 mm – višina 1.639 mm – medosna razdalja 2.613 mm –prtljažnik 432–1.245 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.100 mbar / rel. vl. = 35 % / stanje kilometrskega števca: 1.210 km
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 18,8s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,2/15,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,1/15,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 180km/h (VI.)
poraba na testu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40m
AM meja: 40m
Ocena
  • S srednjimi leti in Peugeotom 3008 ni nič narobe. Spremeniti je treba le miselnost: medtem ko ste prej s športnim avtomobilom preganjali študentke, je treba zdaj poskrbeti za ženo in otroke … Zato se užitek v vožnji postavi v kot, v ospredje pa prideta udobje in možnost prevoza vozička ali otroškega kolesa.

Hvalimo in grajamo
opremljenost
šeststopenjski ročni menjalnik
položaj za volanom
uglajenost motorja
uporabnost
parkirna tipala le zadaj
utesnjenost na prednjih sedežih (sredinski greben)
zmogljivosti motorja pri polni obtežitvi avtomobila
zadnja klop ni vzdolžno nastavljiva