Peugeot 3008 je v sedanji generaciji na trgu že dobri dve leti in v tem času smo ga že dodobra preizkusili, a očitno pri Peugeotu menijo, da je vedno pravi čas za novosti. Tokrat te prihajajo v obliki novega turbodizelskega motorja in samodejnega menjalnika.
Peugeot je namreč z letošnjim letom v ponudbo Peugeota 3008 – in seveda tudi drugih njegovih modelov – uvrstil nov 1,5-litrski turbodizelski motor Blue HDi 130 S&S, ki – kot pove tudi njegova oznaka – v primerjavi s 120-'konjskim' predhodnikom razvija za dobrih deset 'konjev' več moči, ki pride do izraza predvsem pri višjih vrtljajih, prav tako pa razvija tudi več navora pri nižjih vrtljajih. Novi motor deluje v kombinaciji s prav tako novim Aisinovim osemstopenjskim menjalnikom s pretvornikom navora, ki je v primerjavi s predhodnikom, prav tako Aisinovim šeststopenjskim menjalnikom, za dobra dva kilograma lažji, predvsem pa omogoča več križarjenja v prostem teku.
Pri Peugeotu pravijo, da je nova kombinacija prispevala predvsem k zmanjšanju porabe, kar je navsezadnje potrdil tudi naš normni krog. Če je Peugeot 3008 s 120-'konjskim' turbodizlom in starejšim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom na normnem testu porabil 5,7 litra goriva na 100 kilometrov, se je poraba na normnem krogu s tokrat testirano kombinacijo 130-'konjskega' motorja in osemstopenjskega menjalnika spustila na 4,9 litra dizla na 100 kilometrov. Nekaj razlike bi sicer lahko pripisali različnim letnim časom, a kljub temu lahko z gotovostjo potrdimo, da je nova kombinacija na tem področju prinesla izboljšanje.
A nova pridobitev ne pomeni le manjše porabe goriva, ampak tudi precej boljše delovanje celotnega pogonskega sklopa. Motor in menjalnik sta namreč odlično usklajena med seboj, kar se kaže tudi v ugodnem prenosu moči na podlago. Menjalnik poleg tega prestavlja gladko in skoraj neobčutno, kazalec na merilniku vrtljajev pa se skoraj ne premika, zato prestavljanje pravzaprav zaznate le s sluhom po nenadni spremembi zvoka motorja. Če vam 'normalno', precej udobju v prid naravnano delovanje pogonskega sklopa ne ustreza, lahko tudi v tem Peugeotu 3008 uporabite gumb SPORT na sredinski konzoli, ki še skrajša prestavne intervale in poveča odzivnost motorja, s spremembo pa uskladi tudi delovanje drugih komponent avtomobila. A Peugeot 3008 s tokratno kombinacijo motorja in menjalnika je dovolj živahen že brez tega, zato boste program SPORT res uporabili le takrat, ko si boste zaželeli malo več športnosti, kar ustreza tudi naravi opreme testnega avtomobila.
Na koncu imena testnega Peugeota 3008 je namreč pisalo GT Line, ki – v nasprotju z GT, ki označuje izrazito športno različico – poudarja športni značaj 'običajnih' različic in avtomobilu marsikaj doda. Seveda je, kot vsi drugi Peugeoti 3008, tudi testni avtomobil opremljen z novo generacijo i-Cockpita z najsodobnejšimi pridobitvami info-zabavne tehnike, od povezljivosti pametnih telefonov do serijske digitalne armaturne plošče z možnostjo prilagoditve prikaza po želji voznika, ki je lahko povsem klasični, seveda s predvajanima klasičnima prikazoma hitrosti in vrtljajev motorja, minimalni, ko na zaslonu vidimo le hitrost vožnje, ali pa takšen, ki prikazuje podatke o avtomobilu. Možen je tudi zelo uporaben prikaz napotkov navigacije vključno z digitalnim zemljevidom, zaradi katerega vozniku ni treba obračati pogleda na osrednji zaslon info-zabavnega sistema na vrhu armaturne plošče. Kot pri vseh Peugeotih novega časa lahko rečemo, da se je na drugačno ureditev armaturne plošče, kjer na merilnike gledamo čez volanski obroč namesto skozenj, treba privaditi, a ko se nanjo enkrat navadite, deluje zelo učinkovito in celo udobno.
Kljub oznaki GT Line je tudi testni Peugeot 3008 namenjen predvsem udobni vožnji po cestah, ko vzmetenje lepo blaži udarce z neravnin. Omogoči tudi krajše izlete na slabše urejene in netlakovane podlage, slabše pa se – prav zaradi mehkemu udobju naravnanega in povišanega podvozja – razume z vožnjo skozi ovinke. A to so lastnosti, ki smo jih ugotavljali že pri vseh Peugeotih 3008, ki so do zdaj prišli na test, in navsezadnje tudi pri marsikaterem drugem športnem terencu.
Na koncu lahko ugotovimo, da je Peugeot 3008 tudi s tokratno pogonsko kombinacijo in opremo predvsem udoben ter uravnotežen avtomobil, ki še naprej potrjuje, da je upravičeno osvojil naslov evropski avto leta.
Preberite še:
Primerjalni test: Peugeot 2008, 3008 in 5008
Podaljšani test: Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT
Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6
Cena testnega modela: | 33.730 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 31.370 € |
Cena testnega modela s popusti: | 30.538 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.259 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3.750/ min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/55 R 18 V (Michelin Saver Green X) |
Zmogljivost: | največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 107 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.505 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.447 mm – širina 1.841 mm – višina 1.624 mm – medosna razdalja 2.675 mm – posoda za gorivo 53 l |
Prtljažnik: | 520–1.482 l |
T = 11 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.322 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,3s ( 123km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,2m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
S kombinacijo solidnega turbodizelskega štirivaljnika, osemstopenjskega samodejnega menjalnika in solidnega podvozja se Peugeot 3008 kaže kot udoben, vsakdanje uporaben avtomobil, ki še naprej upravičuje dober sloves, ki ga je dobil v zadnjih dveh letih