Kratki test: Peugeot 308 1.2 e-THP 130 Allure

20. 8. 2014
Deli

Peugeot 308 je po mnenju novinarske žirije evropski avtomobil leta 2014. Eden od razlogov za takšno oceno je tudi nov zmogljiv bencinski trivaljnik.

Z njim je bil opremljen naš drugi preizkusni Peugeot 308. Gre za trend novih trivaljnih bencinskih motorjev s puhalom in neposrednim vbrizgom, Peugeotov ima celo nekoliko večjo prostornino kot doslej najbolj s hvalo ovenčani Fordov motor, enolitrski trivaljni. Peugeotov ima poleg malce večje prostornine tudi večjo moč, predvsem pa preseneti z zelo uporabnim velikim navorom – kar 230 njutonmetrov je na voljo že pri le malenkost višjih vrtljajih kot pri prostem teku. Tak motor seveda kliče po podobnem načinu vožnje, kot je pri turbodizlih. Če se takšnega načina, torej izrabe velikega navora pri nizkih vrtljajih držimo, pa dosežemo tisto, za kar so ga inženirji tudi namenili – solidno povprečno porabo. Dodali so mu tudi napravo stop & start, torej za zaustavljanje delovanja motorja pri kratkih postankih. Ta se prav dobro izkaže in njeno delovanje ni moteče zaradi prehitrega ugašanja motorja, kar je sicer opazno pri nekaterih drugih avtomobilih. Doseganje primerno majhne porabe ni tako težavno, le vedno znova moramo pretikati v višjo prestavo tedaj, ko bi pri kakšnem drugem 'bencincu' motor šele začel delovati. Prednost Peugeotovega je sicer v tem, da ga (v primerjavi s kakšnim turbodizlom) zavrtite v precej višje vrtljaje, čez 5.000, kjer ima tudi uradno največjo moč. A tak način lahko opustite, ker ne prinese veliko večje zmogljivosti, le večjo povprečno porabo. Treba pa je priznati, da pravzaprav nekdo, ki je brez podatkov o tem, za kakšen motor gre, zagotovo ne bi temu pripisal ne treh valjev ne zgolj 1,2-litrske prostornine. Izkaže se, da je s sodobnim pristopom lahko tudi manj (valjev in prostornine) več (glede zmogljivosti in gospodarnosti). Glede dosežkov motorne gradnje lahko torej peugeotovce pohvalimo, da so se končno tudi pri bencinskih motorjih priključili sodobnim trendom, saj doslej pri manj zmogljivih motorjih niso bili ravno prepričljivi. In pričakujemo lahko, da bodo z novostjo kmalu opremili številne različne modele (pa še sestrska znamka Citroën bo z njimi pridobila). Pa še to, za tiste, ki jih morebiti zanima še manj zmogljiv motor, Peugeot ima tudi različico z enako prostornino, a manjšo močjo (po logiki stvari najbrž tudi manj stane in manj porabi).

Naš preizkusni primerek Peugeota 308 je bil tudi tokrat z opremo Allure, ki je res bogata. Seznam je dolg in obsega precej stvari, ki uporabnika razveselijo. Preizkusni avtomobil pa so še dodatno 'obremenili' s številnimi dodatki – temnimi stekli zadaj, nastavitvijo voznikovega sedeža v ledvenem delu, navigacijsko napravo, boljšimi zvočniki (Denon), napravo City park z dodatkom za nadzor mrtvega kota pri vožnji in kamero, dinamičnim tempomatom, alarmno napravo, paketom sport, odklepanjem in zagonom brez ključa, 17-palčnimi platišči iz lahke litine in ustreznimi nižjepresečnimi gumami, kovinsko barvo in notranjimi prevlekami iz alkantare. Najvidnejša posledica te bogate opreme se je opazila na računu za nakup avtomobila, višja je bila kar za dobrih šest tisočakov, kot bi bila, če bi se odločili za prav solidno opremljeno različico 308 Allure (brez omenjenih dodatkov), ki bi stala 19.615 evrov. Pohvalimo lahko, da so peugeotovci programsko podporo dinamičnega tempomata že nekoliko prilagodili, saj veliko bolje sledi razmeram v prometu, kot je pri tistem iz prve serije 308 (izpred pol leta). Odlično se obneseta tudi brezročno odpiranje vrat in zagon motorja (s ključem v žepu). Manj prepričljiva je bila alarmna naprava, ki se je brez kakršnegakoli razloga (razen parkiranja na malenkostnem klancu) večkrat aktivirala. Ni sicer bilo mogoče preizkusiti, a zdi se, da bi mu tudi malenkost manj elegantna kolesa (beri 16-palčni kolesni obroči z gumami z višjim presekom) zagotovili lepše odzivanje na luknjastih cestah, kajti udobje je na takšni podlagi že na meji nesprejemljivosti. Seveda o takšnih stvareh kot o kovinski beli barvi z oznako Nacre ter elegantnih sedežnih prevlekah in notranjosti iz umetnega semiša, alkantare, ne moremo razpravljati. Veliko denarja – veliko muzike, bi lahko rekli.

A sporočilo tega je bolj v slogu – povsem prepričljiv in uporaben Peugeot 308 z enako motorizacijo lahko dobite za prav solidno ceno.

bese­di­lo: Tomaž Porekar
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 25.685 €
Cena testnega modela: 25.685 €
Moč: 96kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 V (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,2/4,9 l/100 km, izpust CO2 113 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.190 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.253 mm – širina 1.804 mm – višina 1.457 mm – medosna razdalja 2.620 mm –prtljažnik 420–1.300 l – posoda za gorivo 53 l.
Hvalimo in grajamo
položaj za volanom
prostornost za voznika in prednjega potnika
vodljivost in lega na cesti
dovolj zmogljiv motor, solidna poraba goriva
odzivanje podvozja na kratkih neravninah
neintuitivnost izbirnikov pri upravljanju na dotik
slaba osvetlitev gumbov upravljanja ob sredinskem zaslonu in na volanskem obroču v temi
prostor na zadnji klopi