Kratki test: Peugeot 308 1.2 e-THP 130 Allure

23. 6. 2015
Deli

Pravkar se je končalo Peugeotovo leto. Po dolgih sušnih letih je namreč ta francoska znamka z modelom 308 osvojila naslov evropskega avta leta.

Za osvežitev vtisov smo še enkrat dobili na preizkus model, opremljen z novim 1,2-litrskim bencinskim trivaljnikom. Puhalo in neposredni vbrizg kot dodatek sta zdaj sicer nekaj, kar je že precej razvito v avtomobilski gradnji motorjev, ne pa še pri bencinskih motorjih. Tak motor je PSA z znamkami Citroën, DS in Peugeot začel serijsko izdelovati pred dobrim letom in zlagoma se širi v njihovo ponudbo. Za zdaj sta na voljo dve različici, ki se ločita le po moči. Na voljo sta izbiri moči s 110 in 130 'konji'. Manjšo bo še treba preizkusiti, močnejša pa je tokrat prestala preizkus v nekoliko spremenjenih razmerah kot naš prvi 308 z enakim motorjem. Zdaj je bil ta namreč opremljen z zimskimi gumami.

Posledično se je izkazalo, da se je tudi rezultat merjenja porabe na testu nekoliko spremenil. Ne za veliko, a nižja temperatura ozračja in zimske gume so v povprečju dodale za 0,3 do 0,5 litra večjo porabo goriva – v obeh meritvah, pri prevoženem testnem krogu Avto magazina ter v celotnem testu. Dobra stran Peugeotovega turbotrivaljnika je v tem, da je največji navor na voljo že pri nekaj več kot 1.500 vrtljajih, dobro pa 'vleče' vse do visokih vrtljajev. Pri zmerni vožnji in majhni hitrosti se motor še veliko bolje izkaže in se lahko približamo znamki zgolj okoli petih litrov porabe, ta pa se poveča pri večji hitrosti.

Vtis je, da so pri Peugeotu izbrali prestavna razmerja višjih prestav tako, da tedaj ni več tako varčen – da bi se bolje odrezal v zmogljivostnem ocenjevanju. Oprema Allure je pri Peugeotu oznaka za precej bogato opremo, pa tudi dodatna je bila izborna. Vtis o udobju so dopolnili dodatki, kot so temna stekla zadaj, nastavitev voznikovega sedeža v ledvenem delu, navigacijska naprava, boljši zvočniki (Denon), naprava City park z dodatkom za nadzor mrtvega kota pri vožnji in kamera, dinamični tempomat, alarmna naprava, paket sport z odklepanjem in zagonom brez ključa, kovinsko barvo in notranjimi prevlekami alcantara.

Pa še nekaj: 308 se za udobnejšo vož­njo bolje podajo zimske gume. Kaj od dodatkov je res treba imeti, bo najbrž moral presoditi vsak sam. Če se kupec zadovolji zgolj s serijsko opremo Allure, ki je pravzaprav dovolj bogata, se to pozna pri nižjem računu – za nekaj več kot šest tisoč evrov. V takšnem primeru je potem 308 že kar ugoden nakup! Podpisani pa še dodaja, da ga v nasprotju z nekaterimi ne moti namestitev in velikost volanskega obroča v Peugeotu 308.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.990 €
Cena testnega modela: 25.685 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 549 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.192 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Fulda Kristall Control HP).
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 5,8/3,9/4,6 l/100 km, izpust CO2 107 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.190 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.253 mm – širina 1.804 mm – višina 1.457 mm – medosna razdalja 2.620 mm – prtljažnik 420–1.300 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.061 mbar / rel. vl. = 62 % / stanje kilometrskega števca: 9.250 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,3s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/13,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,1/14,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 201km/h (VI.)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če izberete primerno opremo, je lahko Peugeot 308 solidna izbira, tudi zaradi motorja in uporabnosti.

Hvalimo in grajamo
položaj za volanom
prostornost za voznika in prednjega potnika
vodljivost in lega na cesti
dovolj zmogljiv motor
obnašanje podvozja na kratkih neravninah
neintuitivnost izbirnikov pri upravljanju na dotik
slaba osvetlitev gumbov upravljanja ob sredinskem zaslonu in na volanskem obroču
prostor na zadnji klopi