Še nekaj časa bo 308 GT najmočnejša različica modela, s katerim se je Peugeot vrnil v nižji srednji razred.
Razlog, da si upam zapisati, da bo GT še nekaj časa najmočnejši, je preprost. Francozi so namreč že ob predstavitvi novega 308 konec leta 2013 obljubljali, da bo kmalu na voljo tudi, recimo temu strupeni, GTi. A obljube še vedno niso izpolnili, res pa je, da so zdaj GTi spet najavili za pravkar začeto avtomobilsko razstavo v Frankfurtu. To torej pomeni, da se jim ne mudi preveč, da bi še malo oplemenitili izbiro različic. Lahko sicer ugibamo, zakaj, a eden od odgovorov je lahko, da tudi že preizkušena različica GT dovolj zadovolji kupce, ki iščejo več moči. Motor iz kooperacije z BMW povsem zadovoljuje tiste, ki iščejo dovolj zmogljiv pogon, ob tem pa preseneti še s preciznim hodom menjalnika, ki še pred nekaj leti ni bil ravno odlika Peugeotovih avtomobilov. Kar 205 'konj' vas bo redko pustilo na cedilu, če si boste zaželeli poskočnosti.
Tudi prožnost je zgledna. Ob tem pa ima motor tudi dober največji navor, ki ga iz stroja prikličete že pri nekaj več kot prostem teku (1.750 vrtljajih) in ostaja tak v območju delovanja celo do 4.500 vrtljajev. Tako navor pravzaprav 'pokriva' večino delovnega območja Peugeotovega motorja, kar se predvsem dobro izkaže, ko želimo voziti varčno. Tudi to gre. Je pa res, da lahko povprečno porabo goriva kar hitro povečamo, če bolj pritiskamo na plin in izrabljamo prepričljive vozne lastnosti tega GT. Večini je seveda v dveh letih, odkar poznamo videz drugega rodu Peugeota 308 (prvega iz te hiše, ki mu z generacijsko spremembo niso spremenili zadnje številke v oznaki), videz že postal precej domač. Solidna oblika ne izstopa. Pri različici GT je lahko kupec bolj zadovoljen predvsem z okusno opremljeno notranjostjo (kombinacija usnja in alkantare na sedežih).
Sedeži omogočajo dobro sedenje in dobro držijo telo. Ob poročilu o počutju za volanom moram seveda spet zapisati, da sicer položaj meni ustreza in me nastavitev (majhnega) volanskega obroča skoraj v naročju ne moti preveč, a je vendarle pogled na merilnike prek obroča nenavaden. Mogoče so povsem zadovoljni s to rešitvijo tisti, ki sedijo zgolj v 308 in ne poznajo drugačnih, bolj posrečenih rešitev, a večina mojih kolegov, voznikov z našega uredništva, je vsekakor drugačnega mnenja. Še vedno nenavadna se zdi tudi Peugeotova 'inovacija' – merilnik vrtljajev, katerega kazalec ob prikazovanju opiše gib v nasprotni smeri urnega kazalca. Smešno, kako lahko takšna malenkost moti! Ob daljši uporabi bi si zaželel tudi možnost prilagoditve vsebine na prikazovalniku med obema merilnikoma, spet malenkost, a prav te so tiste, ki pri uporabi omogočijo največ zadovoljstva.
Seveda pa ne moremo mimo omembe sredinskega zaslona na dotik na armaturni plošči, prek katerega gre vse upravljanje, saj so oblikovalci siceršnje gumbe za upravljanje pri 308 povsem ukinili. Zgrešenih poskusov uporabe različnih funkcij na zaslonu na dotik je med vožnjo kar precej in voznik se tako navadi, da ga čim manj uporablja, saj včasih še spremembe temperature ni mogoče urediti v prvem poskusu (joj, že spet malenkost!). Da se Peugeot bori za vsakega kupca, pa dokazuje način določanja cene avtomobila. Ta je za tako dobro opremljen avtomobil (tudi s 'konji') kar privlačna, in če se znate pri nakupu prav obrniti (se odločiti za financiranje nakupa), potem vam dodajo še en popust. Malenkost? Niti ne.
besedilo: Tomaž Porekar
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.960 € |
Cena testnega modela: | 24.121* EUR * - Cena velja ob nakupu s Peugeot Financiranjem. € |
Moč: | 151kW (205 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,5 s |
Največja hitrost: | 235 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,6l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 1.004 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.862 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 151 kW (205 KM) pri 6.000/min – največji navor 285 Nm pri 1.750–4.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 W (Michelin Pilot Sport 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,5 s – poraba goriva (ECE) 7,4/4,6/5,6 l/100 km, izpust CO2 130 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.200 kg – dovoljena skupna masa 1.790 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.253 mm – širina 1.804 mm – višina 1.447 mm – medosna razdalja 2.620 mm – prtljažnik 420–1.228 l – posoda za gorivo 53 l. |
T = 26 °C / p = 1.017 mbar / rel. vl. = 58 % / stanje kilometrskega števca: 7.454 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,8s |
---|---|
402m z mesta: | 15,6s ( 148km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,1/8,3s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 7,8/9,4s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 235km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,4m |
AM meja: | 40m |
-
Peugeot 308 GT na videz ne kaže vseh svojih zmogljivosti in za marsikoga je prav to lahko pravi razlog za nakup (ob ceni).