Polemiko o postavitvi in velikosti volanskega obroča Peugeota 308 bomo pri družinski različici začeli z novim vprašanjem.
Poseben v notranjosti, všečen zunaj: tako bi lahko na kratko označili kombijevski Peugeot 308, ki so ga tradicionalno poimenovali SW. Z novo platformo EMP2 (Efficient Modular Platform), ki omogoča več vzdolžne prilagodljivosti, ima SW v primerjavi z limuzino medosno razdaljo daljšo za 11 centimetrov, zaradi izdatnega zadnjega previsa pa imate za 22 centimetrov manj prostora na parkiriščih. Zato pa ga je veliko v notranjosti, saj se večja medosna razdalja pozna predvsem pri radodarnejši prostornini na zadnji klopi. Toda prostornost ni edino presenečenje tega avtomobila.
Najbolj mi je ostal v spominu obisk domačih, ko sem zapeljal mamo do trgovine. »Tega avtomobila pa najbrž ne bi znala niti zagnati, kaj šele naravnati pravo temperaturo v notranjosti,« je dejala sicer že priletna mama, ki se še vedno hvali, da ima v žepu vozniški izpit za kategorijo A. Ja, Vespa je bila nekoč zelo uporabna stvar ... Ker pa ji tehnika očitno ni tako tuja, je kmalu ugotovila, da se zažene z gumbom, ki so ga oblikovalci malce samosvoje postavili na sredinski greben pred prestavno ročico, in da se osrednji (za dotik občutljivi) večopravilni zaslon uporablja lažje kot sto posameznih gumbov. Ko sem ji nato pokazal še masažo in gretje voznikovega sedeža ter sistem polsamodejnega parkiranja, je navdušeno dejala: »To bi še jaz imela!«
308 SW, ki se s 610 litri in zelo uporabno doplačljivo pregradno mrežo v tovornem prostoru (100 evrov) uvršča med radodarnejše kombije tega razreda, je precej samosvoj. Merilnika vrtljajev in temperature hladilne tekočine, ki sta postavljena na desno stran instrumentne plošče, imata skalo od desne proti levi, na kar se morate navaditi. Nekateri se še vedno pritožujejo nad postavitvijo in skromno velikostjo volanskega obroča, vendar lahko še enkrat potrdim, da s svojimi 180 centimetri s pogledom na merilnike v tem avtomobilu nisem imel nobenih težav.
Če menite, da je zaradi skromnejše velikosti vožnja naravnost podobna cikcakanju, saj bi se teoretično skoraj nezaznavni popravki na volanu morali poznati pri vožnji, boste razočarani: s tem ni težav! In da osvetlitev notranjosti v tehnologiji LED odlično dopolnjujejo žarometi, kjer so tako dnevne luči kot tudi zasenčene in dolge v isti tehnologiji, verjetno ni treba poudarjati.
Z že v osnovi bogato opremo Allure bi lahko pri dodatni opremi (električni pomik sedežev z nastavitvijo v ledvenem delu za 300 evrov, navigacijsko napravo s kamero in polsamodejnim parkiranjem za 1.100 evrov, ozvočenje Denon za 550 evrov, aktivni tempomat za 600 evrov, ogromna panoramska streha Cielo površine 1,69 m2 za 500 evrov in usnje v notranjosti za 1700 evrov) kaj tudi privarčevali, toda potem notranjost ne bi bilo več tako prestižna in počutje ne tako vrhunsko.
Testni Peugeot 308 SW je imel pod motornim pokrovom, ki je v prid manjši teži skupaj s prednjima blatnikoma iz aluminija, zgolj 1,6-litrski turbodizelski motor, ki zahteva aktivnega voznika. Če želite izkoristiti vseh 115 'konjev', morate biti pridni pri uporabi šeststopenjskega menjalnika, sicer turbopuhalo ne dela, avtomobil pa začne sopihati. Toda aktivna vožnja se izplača: prvič zato, ker je polno naložen suvereno premagal vrhniški klanec tudi krepko nad hitrostno omejitvijo, in drugič, ker je bila poraba na našem normnem krogu v programu ECO zgolj 4,2 litra. Odlično. Ob tem velja še omeniti, da tresljajev skorajda nismo zaznali in da je tihost delovanja motorja takoj zamenjal hrup iz vrhunskih zvočnikov Denon.
Če smo že začeli s platformo, pa z njo še končajmo. Zaradi uporabe naprednih materialov (predvsem zelo trpežna jekla), novih postopkov gradnje (lasersko varjenje, hidrodinamično oblikovanje) in optimizirane zasnove so samo pri platformi zmanjšali maso za 70 kilogramov. To je tudi eden od razlogov, da so lahko motorji prostorninsko vedno manjši in porabe skromne, hkrati pa ne trpi velikost ali nosilnost avtomobila. To pa se od kombijevske različice tudi pričakuje, kajne? Zdaj vidite, da volanski obroč v tej zgodbi skoraj ni pomemben.
Besedilo: Aljoša Mrak
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.990 € |
Cena testnega modela: | 25.490 € | Pospešek (0-100 km/h): | 12,2 s |
Največja hitrost: | 18,4 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 3,8l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.000/min – največji navor 270 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 V (Michelin Pilot Sport 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 189 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 4,4/3,5/3,8 l/100 km, izpust CO2 100 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.200 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.585 mm – širina 1.804 mm – višina 1.471 mm – medosna razdalja 2.730 mm –prtljažnik 610–1.660 l – posoda za gorivo 53 l. |
T = 27 °C / p = 1.030 mbar / rel. vl. = 71 % / stanje kilometrskega števca: 2.909 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,2s |
---|---|
402m z mesta: | 18,4s ( 123km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,4/19,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 19,5/16,5s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 189km/h (VI.) |
poraba na testu: | 5,4 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 40m |
-
Kombijevska različica 308 in 1,6-litrski turbodizel sta si diametralno nasprotna, vendar se odlično dopolnjujeta: prvi je velik in radodaren, drugi pa majhen in skromen.