Kratki test: Peugeot 5008 HDi 160 Allure

9. 4. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Peugeot je pravkar prenovil svojega enoprostorca 5008. Prenova je najbolj opazna po drugačni maski in lučeh.

Poleg videza pa je nekaj novosti tudi pod motornim pokrovom, a mi smo za prvi poskus dobili z najbogatejšo opremo in najmočnejšim motorjem opremljenega 5008, ki je zdaj po uradnem ceniku nekoliko cenejši, kot je bil neprenovljeni. Še z nekaj dodatne opreme oplemeniteni 5008 je dajal dober vtis, kot avtomobil premijsko veliko bolj uglednih znamk. A pri Peugeotu so že pred časom ugotovili, da si kupci želijo več opreme in so za to tudi pripravljeni seči globlje v žep. Najbrž je pri tej francoski znamki cilj prav v oplemenitenju ponudbe. To se navsezadnje zdi tudi, ko primerjamo sicer ne tako nizko ceno s tem, kar dobimo v 'paketu', ki mu pravijo Peugeot 5008 HDi 160 Allure.

Začnimo pri motorju in menjalniku. Zadnji je samodejni, dvolitrski turbodizelski motor pa zmore kar 125 kilovatov (ali po starem 163 'konjev'). Oboje se izkaže kot zelo dobra in uporabna kombinacija, za običajno uporabo je moči vedno dovolj, prepriča pa tudi samodejni menjalnik, ki se sproti prilagaja načinu vožnje. Navzven sicer naš preizkusni avtomobil ni bil najbolj opazen, je pa zato notranjost, obložena s črnim usnjem, naredila dober vtis. Podobno velja za drugo opremo, med katero je treba omeniti projekcijski zaslon na armaturni plošči (pri Peugeotu mu pravijo VTH), ki dokaže, da imajo pri tej znamki še boljšo rešitev, kot je tista pri 208 in 308 z više postavljenimi običajnimi merilniki. Na projekcijski zaslon, na katerem si lahko sami prilagodimo izbiro podatkov, je zares mogoče pogledati, ne da bi odvrnili pogled s ceste, tako da je voznik z najpomembnejšimi zadevami ves čas na tekočem.

Prepričajo tudi elektrificiran voznikov sedež (tudi z gretjem), navigacijski sistem in dodatek h kakovostni avdionapravi, zvočniki JBL. Za boljši pogled v temo poskrbijo ksenonski žarometi, za pregled pri manevriranju pa še vzvratna kamera (kot dodatek k parkirnim tipalom).

Takšen 5008 se zdi res primeren družinski avtomobil, saj je prostora na zadnjih klopeh in za nekaj več prtljage v prtljažniku dovolj, da tudi daljše počitnice štirim potnikom ne bi smele delati prevelikih težav. Če želimo uporabiti še dva bolj ali manj zasilna sedeža v tretji vrsti, pa se bo pojavila težava, kam spraviti prtljago.

Seveda je tudi nekaj stvari, ki nam niso bile najbolj všeč. Podvozje ne ublaži sunkov s slabših cestnih površin, kar je še zlasti opazno na kratkih grbinah.

Kupec, ki se bo odločil za nakup, bo najbrž imel največ težav pri izbiri dodatne opreme, ker ni najbolj pregledno, kaj gre s katero opremo in koliko je za to zares treba plačati. Pa še to: uradna cena avtomobila ni nujno tudi najnižja.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.211 €
Cena testnega modela: 34.668 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/50 R 17 W (Sava Eskimo HP).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – poraba goriva (ECE) 7,8/5,5/6,3 l/100 km, izpust CO2 164 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.664 kg – dovoljena skupna masa 2.125 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.529 mm – širina 1.837 mm – višina 1.639 mm – medosna razdalja 2.727 mm –prtljažnik 823–2.506 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = -1 °C / p = 1.022 mbar / rel. vl. = 85 % / stanje kilometrskega števca: 1.634 km
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,4s ( 130km/h)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Najbolje opremljeni Peugeot 5008 je sicer prepričljiv, a zdi se, da lahko kupec, ki se pametno odloči, kaj od opreme zares potrebuje in česa ne, prihrani kar nekaj tisočakov.

Hvalimo in grajamo
bogata oprema
udobje sedežev
projekcijski zaslon nad volanskim obročem
odziven samodejni menjalnik
veliko prostora za odlaganje drobnarij
nepreglednost in ne ravno zgledna ergonomska postavitev različnih upravljavskih gumbov (levo pod volanskim obročem, na sedežu)
vzmetenje na slabih cestah
brez nadomestnega kolesa
cena sicer bogato opremljenega avtomobila