Peugeotov Partner je skupaj s podobnimi tekmeci še vedno zelo mamljiv za družine (Tepee) kot tudi mojstre za vse, če govorimo o tovorni različici. Torej vedno aktualen, pravzaprav zimzelen.
Malce oblikovnih sprememb, med drugim tudi LED-tehnologija pri dnevni osvetlitvi in Partner je dober še za nekaj let prodaje. Seveda ni tako preprosto, saj avtomobilsko industrijo vedno bolj dušijo (okoljevarstveni) predpisi, toda zdi se, da bodo mali tovornjački (hmm, na vprašanje, ali je bila prej kura ali jajce, je odgovor dostavnik) preživeli še veliko uspešnih let. Zakaj?
Uporabnost bo kar pravi odgovor, sploh če imamo v mislih družine. Dvojna drsna vrata so kot naročena za ozka parkirišča (in nepazljive otroke), trpežni materiali za čiščenje, trije posamični zadnji sedeži za prilagodljivost in mizice za otroške radosti. Sedeži se zlahka odstranijo in prepustijo prostor večjim kosom prtljage, da o številnih odlagalnih prostorčkih (zaprta predalnika pred voznikom in sovoznikom, ogromen predalnik med prednjima sedežema, polička pred sovoznikom, predalnik nad glavama prednjih potnikov in še skriti kotički v tleh avtomobila) sploh ne govorimo. Če temu dodamo še preverjeno obliko instrumentne plošče, kjer kraljujejo veliki okrogli zračniki in dvobarvna podlaga, ter pritaknemo udobne sedeže, potem so karte dobre tudi za kakšno zmagovalno partijo.
Med večje pomanjkljivosti bi ženske uvrstile pretežka vrata prtljažnika, moški pa premalo natančen menjalnik z zgolj petimi stopnjami prenosa. Tudi hrupa je pri avtocestnih omejitvah skoraj preveč, čeprav za to ni kriva zgolj kombinacija turbodizla skromnejše prostornine in menjalnika, ampak tudi oblika karoserije. Motor je primeren za vsakodnevna potepanja, njegova poraba pa je bolj odvisna od trenutnega razpoloženja voznika in ceste kot pa od vremena ali letnega časa. Pri normalni vsakodnevni vožnji smo povprečno porabili 7,7 litra, na avtocesti 6,4 litra, na normnem krogu 5,7 litra. Torej lahko pričakujete povprečno porabo okoli sedem litrov, ki se seveda močno poveča, če je Partner polno naložen. Za družinska potepanja je navora dovolj tudi za malce lenarjenja, če pa vaš s. p. zahteva prevoz težjih stvari, vseeno svetujemo nakup močnejše, 115-'konjske' različice.
Če torej kupujete nov avtomobil, po testni vožnji nikar ne sprašujte otrok za mnenje. Oni se ne bodo ozirali na delovni stroj, ki je osnova za ta avtomobil, ampak bodo zaradi drsnih vrat in dodatnih mizic ter seveda kupov igrač in koles v prtljažniku vedno odgovorili: »Ati, kupi.«
Besedilo: Aljoša Mrak
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 14.558 € |
Cena testnega modela: | 16.490 € | Pospešek (0-100 km/h): | 14,4 s |
Največja hitrost: | 165 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 68 kW (92 KM) pri 4.000/min – največji navor 215 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/65 R 16 W (Michelin Energy Saver). |
Zmogljivost: | največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,3 s – poraba goriva (ECE) 5,5/4,6/4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 2.025 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.380 mm – širina 1.810 mm – višina 1.805 mm – medosna razdalja 2.730 mm –prtljažnik 505–2.800 l – posoda za gorivo 60 l. |
T = 10 °C / p = 1.045 mbar / rel. vl. = 78 % / stanje kilometrskega števca: 7.127 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,4s |
---|---|
402m z mesta: | 18,7s ( 115km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,5s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 17,8s (V.) |
Največja hitrost: | 165km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 41m |
-
Medtem ko smo pri prostornosti in uporabnosti tega avtomobila vselej za, pa smo pri tehniki zadržani. Pristaši, imate prav, načelno ji res nič ne manjka, vendar se bolj nagibamo k tistim, ki pravijo, da dostavnik tudi v drugi obliki ostane dostavnik.