Kratki test: Renault Captur dCi 90 Dynamique

7. 3. 2014
Deli

Ni naključje, da vsak avtomobilist, ki da nekaj nase, že ima v ponudbi takšen ali drugačen manjši crossover. Ti križanci med terenci in osebnimi avtomobili upravičeno preplavljajo naše ceste, saj so uporabnejši in bolj prilagodljivi ter tako nekakšen odsev časa, v katerem živimo.

 Renault je s Capturjem odlično zapolnil svojo vrzel in naš prvi stik z avtomobilom je bil zelo pozitiven. Spomladi smo preizkusili različico z bencinskim motorjem, TCe 120 EDC, tokrat pa smo poprijeli za volan Capturja z 1,5-litrskim turbodizlom z oznako dCi 90, ki zmore, kot že ime pove, 90 'konjev'.

Torej gre za najbolj 'ljudskega' Capturja na dizelsko gorivo, namenjenega vsem, ki imajo zelo radi dizle zaradi navora ali pa prevozijo veliko kilometrov.

Motor je stari znanec in zdaj lahko tudi rečemo, da je temeljito preizkušen, zato je najbolj razumen nakup. Seveda če vam je avtomobil z 90 'konji' dovolj zmogljiv. Za povprečen par v zrelih letih ali tudi za družino je seveda dovolj zaloge moči in navora, ne pričakujete pa zmogljivosti, ki silijo v razred bolj športnih avtomobilov. Menjalnik, ki solidno natančno pretika pet prestav, se motorju lepo poda v vožnji po mestu in okolici, zelo pa smo pogrešali šesto prestavo za vožnjo po avtocesti. Od tod tudi dizlu kar precej nihanja v izmerjenih porabah.

Ta je namreč znašala od 5,5 do sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov. Večja poraba je bila seveda posledica dejstva, da smo se največ vozili po avtocesti. Skupno povprečje na testu tako znaša 6,4 litra, kar je povprečen rezultat. Zanimiva je bila poraba na našem normnem krogu, na katerem poskušamo avtomobil čim bolj realno postaviti v povprečen vsakodnevni cikel uporabe, saj je znašala spodobnih 4,9 litra. Po vsem tem lahko rečemo, da se ob nekoliko pazljivejši vožnji Capturja s tem motorjem da lepo peljati z dobrimi petimi litri, pri avtocestni vožnji pa bo poraba težko padla pod šest litrov, tudi če boste redno upoštevali vse napotke za varčno vožnjo.

Za ceno, ki za osnovni model s turbodizelskim motorjem znaša nekaj manj kot 14 tisočakov, lahko rečemo, da ni pretirana, v vsakem primeru pa lepo opremljenega Capturja (linija Dynamique), kot je bil testni model, dobite za slabih 18 tisočakov ob upoštevanih popustih.

Gledano s stališča stroškov so sicer atraktivna, 17-palčna kolesa precejšnji nesmisel, a kdor je pripravljen žrtvovati nekaj denarja za dinamičen in športen videz, bo s takšno opremo zagotovo zadel v polno, saj je avtomobil pravi bombonček za oči.

Za pozitivno presenečenje pa so poskrbele tudi vozne lastnosti. Med testom je namreč naneslo tako, da smo se lahko z njim zapeljali v centru varne vožnje na Vranskem, kjer smo z letnimi gumami preizkušali, kako se obnese na simulaciji ledene oziroma zasnežene podlage. Elektronska pomagala in nadzor so poskrbeli, da je avtomobil kljub neprimerni obutvi za tako podlago zdrsnil šele, ko smo izrazito pretiravali s hitrostjo. Torej velik plus za varnost!

Pohvaliti moramo še tri stvari: snemljive in pralne prevleke, kar boste najbolj cenili vsi, ki prevažate naokrog otroke, pomično zadnjo klop, zaradi katere je prtljažnik prilagodljiv in zelo lepo pregleden, ter uporaben multimedijski sistem, ki ima tudi dobro navigacijo.

V modernem jeziku bi lahko rekli, da je to večopravilni avtomobil. Terenec resda ni, a do kakšnega vrta ali zidanice vas bo popeljal brez težav tudi po bolj slabo urejenem kolovozu ali makadamu ali poplavljeni cesti. Takrat pride tistih 20 centimetrov razdalje od tal do trebuha avtomobila še kako prav.

Besedilo: Slavko Petrovčič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.890 €
Cena testnega modela: 17.990 €
Pospešek (0-100 km/h): 13,1 s
Največja hitrost: 171 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min – največji navor 220 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Michelin Primacy 3).
Zmogljivost: največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,1 s – poraba goriva (ECE) 4,2/3,4/3,7 l/100 km, izpust CO2 96 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.170 kg – dovoljena skupna masa 1.729 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.122 mm – širina 1.788 mm – višina 1.566 mm – medosna razdalja 2.606 mm – prtljažnik 377 – 1.235 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 2 °C / p = 1.015 mbar / rel. vl. = 77 % / stanje kilometrskega števca: 16.516 km
Pospešek 0-100km: 13,1s
402m z mesta: 18,7s ( 118km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,4s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 21,7s (V.)
Največja hitrost: 171km/h (V.)
poraba na testu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 41m
Ocena
  • Lahko rečemo, da je to 'ljudski' Captur, saj ga poganja varčen dizelski motor. Všeč bo vsem, ki cenijo dober navor in zmerno porabo. Torej je to Captur za vse, ki prevozijo veliko kilometrov, a le če vam je dovolj 90 'konjev'.

Hvalimo in grajamo
poraba
snemljive prevleke
navigacija
prilagodljiv prtljažnik
položaj za volanom
dobro delovanje ESP
manjka šesta prestava
glasen ventilator sistema za prezračevanje
zadaj nekoliko (pre)trd