Pravijo, da obleka naredi človeka, v podobnem slogu pa dodatna oprema izboljša avto.
Clia imamo Slovenci radi. Je del naše (avtomobilske) zgodovine in je avto, ki so ga izdelovali tudi pri nas. Skozi generacije je bil všečen, cenovno dostopen in na voljo v številnih različicah. V nasprotju z drugimi Renaultovimi modeli ni danes nič drugače. Motorjev sicer ni ravno veliko, a je z različnimi močmi posameznih poskrbljeno za širšo množico. Še več izbire je pri sestavljanju zunanje podobe avtomobila. Ob serijskih različicah in različnih paketih opreme jo je mogoče nadgraditi še z dodatnimi elementi, ki Clia naredijo bodisi bolj elegantnega, lahko pa tudi bolj športnega.
Pri zadnjem je najlažja rešitev nadgraditi osnovni paket opreme z dodatnim paketom GT Line, ki prinaša posebna GT-odbijača, drugače obarvane zunanji ogledali in okrasne letvice, 16-palčna aluminijasta platišča, kromiran zaključek izpušne cevi in dodatno zaščito prednjih pragov. Prav takšen je bil tudi testni Clio. Skupaj z glavnim paketom Dynamique (ki je najbogatejši od treh glavnih) je imel skoraj vse, kar si je v Cliu mogoče zamisliti. In rezultat? S podobo je zapeljeval, gledajo ga stari in mladi. Kako tudi ne, ko pa se mu živahna modra barva lepo poda in še poudari njegov športni karakter. Manj je navdušil z notranjostjo. Ta je skoraj v celoti plastična, skoraj takšna, kot bi jo gledali v kakšnem starejšem japonskem avtomobilu. Na račun najboljšega osnovnega paketa opreme Dynamique je še dodatno ozaljšana z okrasnimi elementi v črni barvi (!).
Za športnika je tako zagotovo preveč monotona, a okusi so različni in verjamem, da so tudi kupci, ki jim je to všeč. A je zato po drugi strani oprema bogata, saj se je Clio postavljal tudi s paketom R-Link, posledično pa z navigacijskim sistemom TomTom, radiem z vtičnico za USB in AUX, možnostjo spletne povezave in seveda povezavo bluetooth. Dobro, le preveč plastično. Vtis pa je močno izboljšal 1,5-litrski turbodizelski motor. Okej, v nasprotju z obliko in opremo bi mu težko rekli športni stroj, a njegove zmogljivosti spet niso tako slabe, predvsem pa navduši z varčnostjo. Na našem normnem krogu je za 100 prevoženih kilometrov zahteval le 3,7 litra plinskega olja, pa tudi sicer se je povprečna poraba sukala med petimi in šestimi litri.
besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.290 € |
Cena testnega modela: | 16.810 € |
Moč: | 66kW (99 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,6 s |
Največja hitrost: | 178 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 3,4l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 3.750/min – največji navor 220 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 W (Michelin Primacy 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,6 s – poraba goriva (ECE) 4,0/3,2/3,4 l/100 km, izpust CO2 90 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.071 kg – dovoljena skupna masa 1.658 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.062 mm – širina 1.732 mm – višina 1.448 mm – medosna razdalja 2.589 mm –prtljažnik 300–1.146 l – posoda za gorivo 45 l. |
T = 17 °C / p = 1.014 mbar / rel. vl. = 76 % / stanje kilometrskega števca: 11.359 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 125km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,7s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,7s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 178km/h (V.) |
poraba na testu: | 5,7 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 3,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,7m |
AM meja: | 40m |
-
Renault Clio GT Line Dynamique Energy dCi 90 Stop&Start (ja, takšno je njegovo polno ime) je zanimiva kombinacija športne podobe in racionalnega motorja, je pa ob tem treba vedeti, da takšen avtomobil ni poceni. Sploh za avtomobilski razred, v katerem se Clio vozi. A izstopanje iz povprečja pač stane, in to ne glede na velikost avtomobila.