Kratki test: Renault Kangoo Express Maxi 1.5 dCi 110

5. 1. 2014
Deli

Kangoo je dobri stari znanec v svojem razredu, v povsem najnovejši izvedbi pa predstavlja novosti, ki so na področju lahkih dostavnikov precej izvirne.

Ob besedi dostavnik nas večina najprej pomisli na belo, oskubljeno, dvosedežno kovinsko škatlo na kolesih, ki ima osnovni namen, da čim ceneje prepelje mojstra in njegovo opremo od točke A do točke B. Udobje, oprema in take reči pa niso kaj dosti pomembne.

Kangoo Maxi to nekoliko postavlja na glavo. Najprej moramo opozoriti, da je na voljo v treh karoserijskih različicah oziroma treh različnih dolžinah. Kompaktni, ki je pomanjšana različica standardnega Kangooja Express, in Maxi, ki je podaljšana izvedba. Ti v dolžino merijo 3,89 metra, 4,28 metra in 4,66 metra. Maxi, ki smo ga vozili na testu, je bil opremljen tudi z inovativno zadnjo klopjo, ki prinaša svežino v ta razred avtomobilov. Zložljiva klop je manj udobna kot pri običajnem Kangooju, ki je namenjen prevažanju potnikov.

Največja razlika pa je v odmerjenem prostoru za noge, ki ga je dovolj za recimo prevažanje otrok, povprečno visok odrasli delavec na gradbišču pa se bo moral kar malce stisniti, sploh če se bodo zadaj peljali trije. Čeprav udobja ni toliko, kot smo ga sicer vajeni pri Kangooju, prav ta zadnja klop reši zagato, ko je treba prepeljati dodatne tri ljudi do objekta, kjer na primer opravljajo zaključna dela. Všeč nam je bila tudi duhovita rešitev, ki naslonjala za glavo namešča kar na zaščitno mrežo. Ta pregrajuje tovorni prostor in potniški prostor tako, da je nameščena kar na naslon zadnje klopi in sega vse do stropa. Ob podrti klopi, ki se zloži v točno dveh sekundah s potegom ročice vzvoda in močno poveča prostornino tovornega prostora, ki ima ob zloženi klopi tudi ravno dno, se uporabna prostornina prtljažnika poveča na kar 4,6 kubičnega metra. Tako je mogoč prevoz tovora, ki v dolžino meri do 2.043 milimetrov, če pa gre za prevoz daljše stvari, pridejo še kako prav dvokrilna zadnja vrata.

Tovorni prostor v osnovi, torej s postavljeno klopjo, sicer meri 1.361 milimetrov v dolžino in 1.145 milimetrov v širino, ko upoštevamo razdaljo med notranjo širino zadnjih blatnikov. Z nosilnostjo do 800 kilogramov in prostornino ob podrti zadnji klopi tako Kangoo Maxi že kar nekoliko sili v višji razred dostavnih vozil.

Za konec pa le še nekaj besed o voznikovem prostoru. Lahko rečemo, da je za tip avtomobila dobro opremljen, vse je pregledno in logično postavljeno. Najbolj pa navdušijo prav namensko postavljeni predali oziroma odlagalna mesta. Na vrhu armature pred voznikom je tako priročno odlagalno mesto za dokumente v velikosti A4, ki bodo varno pospravljeni na enem mestu in ne raztreseni po celotnem avtomobilu. Ker je bila stopnja opreme najvišja, ima tudi odlično delujočo navigacijo in multimedijski sistem ter sistem prostoročnega telefoniranja prek bluetooth povezave.

Še nekaj besed o ekonomiji. Testnega Kangooja je poganjal najmočnejši dizel, in sicer 1.5dCi s 109 'konji', ki je na testu popil 6,5 litra na 100 kilometrov in se je izkazal z dobrim navorom. Pohvalimo pa lahko tudi dolg servisni interval. Menjava olja je namreč predvidena na vsakih 40.000 kilometrov.

Osnovni Kangooi Maxi, s katerim dobite v paketu klimatsko napravo, električni pomik šip, tempomat, sovoznikovo varnostno blazino, program za eko vožnjo (ki ga vklopite s pritiskom na gumb) in gumijasto talno oblogo v tovornem prostoru, stane 13.420 evrov. Testna izvedba, ki je bila bogato opremljena, pa stane drobiž prek 21.200 evrov. To so seveda redne cene brez popustov. Približevanje konca leta, ko knjigovodsko stanje morda pokaže, da bi bilo pametno nabaviti nov dostavnik, je najverjetneje tisti pravi čas, ko se lahko pogajate o ceni s popustom.

Besedilo: Slavko Petrovčič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.420 €
Cena testnega modela: 21.204 €
Pospešek (0-100 km/h): 13,3 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 6,4/5,0/5,5 l/100 km, izpust CO2 144 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.434 kg – dovoljena skupna masa 2.174 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.666 mm – širina 1.829 mm – višina 1.802 mm – medosna razdalja 3.081 mm –prtljažnik 1.300–3.400 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.025 mbar / rel. vl. = 64 % / stanje kilometrskega števca: 3.339 km
Pospešek 0-100km: 13,3s
402m z mesta: 19,0s ( 117km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,7/13,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,0/18,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 170km/h (VI.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
AM meja: 43m
Ocena
  • Kangoo Maxi močno sili v višji razred dostavnikov, a obenem ostaja znotraj mer, ki omogočajo dobro delovanje tudi, ko imamo opravke v mestu. Preklopna klop je odlična rešitev za zasilni prevoz delavcev, tako da mu tudi za inovativnost lahko izrečemo samo pohvale.

Hvalimo in grajamo
velik prtljažni prostor
nosilnost
prilagodljiva zadnja klop
posodobljen zunanji videz
poraba goriva
neudobna zadnja klop
volan ni vzdolžno nastavljiv