Na dirkališču Raceland smo potrdili tisto, kar smo potihoma pričakovali: Megane R.S. je spet na prvem mestu v kategoriji, tokrat med testiranimi avtomobili z zimskimi gumami in prednjim pogonom.
S časom 57 sekund in 65 stotink (samo trije krogi, sicer bi profil zimskih gum izginil) se je Megane R.S. v obleki Red Bull Racinga zavihtel na trenutno 12. mesto v skupni razvrstitvi, hkrati pa je prepričljivo prvi med avtomobili, ki so bili obuti v zimske gume. Omenjena različica tako dela družbo še trem Meganom R.S., od katerih sta dva prav tako merilo v posameznih kategorijah (R.S. R26.R prvi med avtomobili na prednji pogon s poldirkaškimi gumami in RS Trophy prvi med avtomobili na prednji pogon in z letnimi gumami). Ali smo lahko sploh še bolj nazorni, da govorimo o pravem prvaku, saj so kar štirje Megani R.S. v prvi dvanajsterici?
Renault Megane R.S. s pripisom Red Bull RB8 je seveda nastal v počastitev vnovičnega konstruktorskega naslova v formuli 1. S posebno temno modro barvo karoserije in nalepkami Red Bull Racing je zares nekaj posebnega, čeprav lahko mirno potrdimo, da so pri Renaultu le vzeli najboljše stvari s police dodatne opreme in jih ponudili v prijetnem paketu. Za prave ljubitelje formule 1 so bili zato morda premalo drzni, saj bi lahko v počastitev veličastnih zmag in osvojitve naslova tudi Meganu namenili več časa in truda. Da, govorimo o močnejšem motorju, čeprav je 195 kilovatov ali bolj domačih 265 'konjev' pri pogumnem mladeniču v zimskih razmerah lahko že preveč.
Saj nima niti 200 kilovatov, so se režali nekateri v uredništvu, medtem ko sem razlagal, da prednji pogonski kolesi ob izklopljenem stabilizacijskem sistemu vrtita v prazno do vrha klanca ne glede na podlago. Motor je res poskočen, rad poprime za delo že pri nizkih vrtljajih in vselej prinese nasmeh vozniku, ko turbopuhalo zadiha s polnimi pljuči. Ob tem je treba dodati, da morda res ne navdušuje z zvočno kuliso kot Volkswagen Golf GTI z dvosklopčnim menjalnikom DSG in tudi ne ponuja možnosti družinske kombijevske različice, kot jo Ford s Focusom ST, vendar ni treba biti ljubitelj Renaultov, da tehniko tega kupeja vzljubiš. Kot klasični kupe ima seveda tudi vse pomanjkljivosti športnega avtomobila, od nepreglednosti do velikih in težkih vrat, od težko dosegljivih varnostnih pasov za prednja potnika do zadnje šipe, ki je vsaj pozimi ves čas umazana. Če temu dodamo še trdo podvozje in školjkaste sedeže znamke Recaro, ko se pri nepazljivem vstopu nabodeš na zunanji rob bočne ojačitve, bi si kdo mislil, da je avtomobil samo za klene (v mislih sem imel nore) voznike. Napaka.
Megane R.S. je lahko zelo prijeten avtomobil tudi za vsakodnevno vožnjo. Kartica za osrednjo ključavnico in zagon je že dolgo Renaultov velik adut, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji nekaj prej omenjenih pomanjkljivosti omili, ima celo multimedijsko napravo R-Link z navigacijo (za dotik občutljiv zaslon!), Recarovi sedeži pa so tako in tako nekaj najboljšega, kar te lahko v športnem avtomobilu pričaka. In vožnja z nežnim pospeševanjem in vklopljenim sistemom ESC sploh ni mučna ali težaško delo, saj Megane prav krotko prenaša vsakodnevno tlako.
Trd pa je, trd ... Ko potem zagrabiš volanski obroč, ki ima z belim šivom dirkaško označen vrh, poprimeš za aluminijasto ročico ročnega šeststopenjskega menjalnika in se z živordečim varnostnim pasom zliješ s poldirkaškim prednjim sedežem, si hitro v svetu hitrih. Pri podjetju Renault Sport Technologies vedo, kaj pomeni hitro premikanje, in pri tem stavku bom nalašč pozabil na najnovejšega Clia RS. Tudi oni so le ljudje, ki delajo napake, čeprav je verjetno ta napaka le želja vodilnih, da se svet R.S.-a razširi med širšo množico. Te napake pri Meganu R.S. najbrž ne bodo ponovili, celo več: po kuloarjih se že šušlja, da pripravljajo Radicala, torej še lažjo in poskočnejšo različico z novo (glej novice) podobo. Jupiiii!
Svet hitrih zahteva nekaj pogojev, recimo trezno glavo (pa sploh ne govorimo o alkoholu), izkušnje in zavedanje, da ni težava hitro voziti, ampak hitro ustaviti. Šestbatne zavorne čeljusti znamke Brembo, obarvane v strupeno rdečo barvo, pomagajo, prav tako vrhunsko podvozje, vendar nikar ne mislite, da delajo čudeže. Ob vklopu programa Sport mode (kar pomeni izklopljen stabilnostni ESC, bolj neposreden volanski obroč in občutljivejšo stopalko za plin) boste takoj vedeli, da ste zbudili hudiča v dvolitrskem turbomotorju. Motorni vrtljaji bodo v prostem teku takoj poskočili z 800 na 1.100 vrtljajev, ob pogumnem pospeševanju pa bosta prednji pogonski kolesi, odeti v zelo zmogljive 19-palčne zimske gume, hoteli skopati luknjo v mrzlem asfaltu.
Hvala bogu ima Megane R.S. Red Bull RB8 mehansko delno zaporo diferenciala, ki pa mora ob tako iskrem motorju pošteno zavihati rokave in poprijeti za delo. Nato pa pred prepovedanim območjem motornih vrtljajev doživite še opozorilni piiip, ki označuje idealen čas prestavljanja, in zabava se lahko začne. Pri lovu na rekordne čase pomaga serijski sistem R.S. Monitor, ki prikazuje čas kroga, delovanje prečnih ter vzdolžnih pospeškov in s katerim merite pospešek od 0 do 100 km/h, predvsem pa se boste navdušili nad podvozjem Cup, ki kljub zimskim gumam postavlja vodljivost in natančnost vodenja na novo raven. In če temu dodamo še klasično ročno zavoro, je lahko športen popoldan idealen. Malce nedolžnega pobalinstva nikoli ne škodi.
Poraba goriva med 9 in 12,5 litra je seveda glede na zmogljivosti pričakovana, toda naš normni krog dokazuje, da zmore prevoziti 100 kilometrov tudi s samo 7,5 litra. Čeprav je bil testni Megane R.S. Red Bull RB8 že precej utrujen, saj je 24 tisoč hitrih kilometrov primerljivih z vsaj 200 tisoč navadnimi, je pustil zelo prepričljiv vtis. Prosim, Renault, res prosim, nikar ne dovolite, da bi inženirji pri Renault Sport Technologies naredili naslednika bolj krotkega. Le kako naj bi se potem vsak voznik v tem avtomobilu počutil kot prvak, kot Vettel?
Besedilo: Aljoša Mrak
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.270 € |
Cena testnega modela: | 32.145 € | Pospešek (0-100 km/h): | 6,4 s |
Največja hitrost: | 254 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 12,0l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 195 kW (265 KM) pri 5.500/min – največji navor 360 Nm pri 3.000–5.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/35 R 19 V (Continental Winter Contact TS810 S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 254 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,0 s – poraba goriva (ECE) 11,3/6,5/8,2 l/100 km, izpust CO2 190 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.374 kg – dovoljena skupna masa 1.835 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.299 mm – širina 1.848 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.636 mm –prtljažnik 375–1.025 l – posoda za gorivo 60 l. |
T = 7 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 24.125 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,4s |
---|---|
402m z mesta: | 14,5s ( 158km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 5,6/9,3s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 6,8/9,6s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 254km/h (VI.) |
poraba na testu: | 12,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,4m |
AM meja: | 39m |
-
Presenetljivo krotek v mestni gneči in vrhunski na varnejšem poligonu, idealen za športne dneve na dirkališčih (track days). Vettel, a greva en popoldan?