Grandcoupe je nenavadna oznaka za limuzinsko različico Mégana, a videz dokazuje, da so se Renaultovi oblikovalci potrudili in ponudili dobro alternativo klasični limuzinski različici.
Seveda je Grandcoupe le ena od treh karoserijskih različic nekoč zelo uspešnega Renaultovega modela nižjega srednjega razreda. A prav to je tisto, česar v prejšnji Méganovi generaciji ni bilo na voljo, takrat so namreč limuzino prekrstili v Fluence. Dobro je, da tega imena ne uporabljajo več, saj je oblikovalcem uspelo izdelati všečno obliko, ne le povečati prtljažnika in podaljšati zadka. Oznaka Grandcoupe kaže tudi na veliko pričakovanje Renaultovih tržnikov. Vsekakor velja, da je treba obliko pohvaliti, od okusa kupca pa bo odvisno, ali potrebuje triprostorsko karoserijo.
Grandcoupe ima zadaj velik prtljažnik, v katerega prtljago zlagamo skozi razmeroma majhno odprtino. Z opremo, ki je bila pri našem preizkušenem primerku, je mogoče pokrov prtljažnika odpirati tudi z gibom noge, a tu nismo našli pravila, kdaj in zakaj je senzor po nekaj poskusih le zaznal našo željo. Mogoče se kdo zaradi smešnega brcanja ob zadku počuti nerodno, a nič ne de, pokrov se odpre in lastnik s polno obloženimi rokami vendarle uspešno odloži tovor.
Mégane Grandcoupe ni edini model s takšnim dodatkom. Če pa smo z nekaterimi drugimi različicami Mégana že seznanjeni, se nam tudi na njegovo drugo opremo ne bo treba preveč navajati. Za potnika in sopotnika na sprednjih sedežih je vedno dovolj prostora, zadaj nekaj manj, če tisti spredaj preveč izrabijo pomik sedežev nazaj. Sicer je prostornost povsem v slogu razreda. Tudi sedežno udobje je solidno.
Že iz poročil drugih različic je znano, da uporabniki, člani uredništva Avto magazina, nismo preveč navdušeni nad dostopnostjo menijev pri info-zabavnem sistemu, posebej še ne glede R-Linka. Pohvalil pa bi število priključkov za različne zunanje naprave ter primeren odlagalni prostor za telefon.
Veliko pohvale pa je treba zapisati glede motorizacije. Turbodizelski stroj je dovolj zmogljiv in se tudi na nemških avtocestah dobro izkaže, posebej še, če zmogljivost povežemo z gospodarno porabo goriva – kljub velikim potovalnim hitrostim je ta na celotnem preizkusu znašala zelo solidnih 6,2 litra. Pri avtocestni vožnji se s hitrim odzivanjem dobro izkaže tudi aktivni tempomat.
Grandcoupe torej ima svoj smisel, sploh če si izberemo primerno motorizacijo in opremo, prvi odzivi kupcev tudi pri nas pa so dobri, odziv kupcev je večji kot pri že skoraj pozabljenem Fluencu.
besedilo: Tomaž Porekar · foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 20.490 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 22.610 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.012 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Bridgestone Blizzak LM001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 201 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,0 l/100 km, izpust CO2 106 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.401 kg – dovoljena skupna masa 1.927 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.632 mm – širina 1.814 mm – višina 1.443 mm – medosna razdalja 2.711 mm – prtljažnik 503–987 l – posoda za gorivo 49 l. |
Okoliščine meritev: T = 4 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 46 % / stanje kilometrskega števca: 9.447 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,6s ( 128km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,1/15,8 ss (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,6/15,0 ss (V./VI.) |
poraba na testu: | 6,2 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,7m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Čeprav Grandcoupe ponuja limuzinsko obliko, po kateri slovenski kupci množično ne povprašujejo, se zdi tak Mégane dobra izbira. Sploh z najmočnejšim turbodizelskim motorjem