Kratki test: Seat Alhambra 2.0 TDI (103 kW) Style

18. 6. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Ko sta otroka že desetič zapovrstjo pritisnila stikalo za električni pomik bočnih drsnih vrat, nisem bil več prepričan, ali bi v svojem avtomobilu imel to dodatno opremo.

Električni pomik bočnih drsnih vrat na obeh straneh avtomobila je seveda zelo dobrodošel pripomoček, če seveda odštejemo doplačilo (tisočaka) in razdražene živce, ko se otroci igrajo tudi s stvarmi, ki niso namenjene igri. Toda bodimo pošteni: povečano elektrifikacijo voznikovih živcev moramo pripisati otroški razigranosti, želji po učenju ali pa ... ha, nevzgojenosti, nikakor pa ne slabosti avtomobila. Igri pa lahko po drugi strani pripišemo tudi dober namen pri testu: če je tehnika zdržala otroško trpinčenje, bo še veliko let služila svojemu namenu. Verjemite mi.

Presenetilo me je, da je Alhambra večji avtomobil, kot sem imel v spominu. Ženino koleno je bilo naenkrat nedosegljivo, otroški živžav bolj oddaljen, parkirni prostori pa kljub pomoči polsamodejnega sistema Park Assist (doplačilo 375 evrov) zoprno majhni. Vse to seveda ni kritika, ampak dejstvo, da je prostora v notranjosti res veliko. Pohvaliti moramo tudi tri samostojne in lahko prilagodljive sedeže v drugi vrsti in velikost prtljažnika pri petsedežniku, pri nameščenih sedmih sedežih pa ne računajte na prevoz koles, vozičkov in skirojev ...

Kamero za vzvratno vožnjo, ki skupaj z barvnim zaslonom (občutljivim za dotik), izmenjevalnikom šestih CD-jev in možnostjo poslušanja datotek MP3 spada pod oznako Seat Sound System 3.0, toplo priporočamo, saj tistih 482 evrov za to dodatno opremo ni pretirana vsota. Prav tako smo bili navdušeni nad razširjenim paketom Style (tako temu pravijo pri Seatu), saj vključuje 17-palčna aluminijasta platišča, bolj športne sedeže, bolj togo podvozje, zatemnjena stekla in posebno oblazinjenje notranjosti.

Pravite, da je pri takem avtomobilu bolj športno podvozje nesmisel? Načelno se zelo strinjamo z vami, le da je Alhambri pisano na kožo. S tako konfiguracijo ima Seatov družinski avtomobil večjo odzivnost volanskega obroča in boljšolego na cesti, po drugi strani pa se noben družinski član ni pritoževal nad pretrdimi vzmetmi in blažilniki. Pa še lepše je videti.

Tehnika testnega avtomobila je bila tako preverjena, da bolj preverjena ne bi mogla biti. Dvolitrski turbodizelski TDI s 103 kilovati in ročni šeststopenjski menjalnik verjetno prav zdaj, ko berete te vrstice, vdano služita v številnih Volkswagnih, Audijih, Seatih in Škodah po naših cestah. Kombinacija se je izkazala tudi pri večji Alhambri, saj motor zadiha s polnimi pljuči že pri nizkih vrtljajih, navdušuje z navorom in zadovolji s porabo goriva, menjalnik pa natančno in predvidljivo sledi ukazom voznikove desnice. Ah, kako lahko se je navaditi na dobre stvari, pa čeprav v dnu duše niste pristaš turbodizlov ali ročnega pretikanja!

Na koncu še tolažba: otroci bodo kmalu zrasli, zato bo električni dostop do zadnjega dela avtomobila bolj namenjen prijateljem, kolesom, spalnim vrečam, šotoru in žaru. Mikavno, kajne?

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 33.377 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,9 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 H (Continental ContiPremiumContact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,8/5,3 l/100 km, izpust CO2 143 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.803 kg – dovoljena skupna masa 2.370 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.854 mm – širina 1.904 mm – višina 1.753 mm – medosna razdalja 2.920 mm –prtljažnik 265–2.430 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
T = 15 °C / p = 1.024 mbar / rel. vl. = 64 % / stanje kilometrskega števca: 7.841 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 18,3s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,1/16,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,9/19,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 194km/h (VI.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Alhambra je tako velik avtomobil, da sedem sedežev zlahka gosti prav toliko odraslih potnikov.

Hvalimo in grajamo
uporabnost
udobje
prtljažnik pri petsedežniku
trije posamezni sedeži v drugi vrsti
električni pomik bočnih drsnih vrat
sistem Seat Sound System 3.0
prtljažnik pri sedemsedežniku
parkiranje na (pre)ozkih parkirnih prostorih
cena električnega pomika bočnih drsnih vrat (1.017 evrov)