Kratki test: Seat Alhambra 2.0 TDI (130 kW) DSG Style

31. 5. 2015
Deli

Če morate na daljšo pot z več potniki, sta odločilni prostornost in udobje. Alhambra je najpomembnejša znamenitost Granade, s Seatovo pa bi do tja udobno pripotovali.

Enoprostorcev s toliko prostora je bilo še pred nekaj leti precej več. Potem je tudi Renault obupal in Seat nima več toliko tekmecev. Vsi so kar dobro znani in preizkušeni. Fordov dvojec je namenjen ali tistim, ki iščejo več športa, ali onim, ki jim več pomeni prostornost. V Volkswagnovi skupini pa ob Seatovi Alhambri ponujajo še brata dvojčka z imenom Sharan.

Vseh pogostih preizkusnih obiskov teh enoprostorcev smo v našem uredništvu veseli. Seveda je tudi jasno, zakaj! So predstavniki prostorskega gibanja! Na okoli 4,8 metra dolžine in 1,9 metra širine le redkokje dobite toliko prostora za potnike in tovor. Poznamo celo revijo (nemško), ki enemu od te dvojice vedno znova podeli najvišjo možno točkovno oceno.

Vsekakor pa pri preizkušanju Alhambre vedno znova ugotovimo, da je odlična izbira za tiste, ki se želijo voziti udobno, sedeti visoko na drugimi prometnimi udeleženci ter imeti res obilo prostora. A je marsikaj – če se odločimo še za nakup – skrito v podrobnostih. Te pa najdete v spisku opreme. Serijska je odvisna od tega, za katero opremsko različico se bomo odločili (Reference ali Syle). Mi smo dobili eno najbolje opremljenih (in najdražjih), pri kateri lahko kupec najde še daljši spisek dodatne opreme. A z nadaljnjim 'nalaganjem' opreme bi Alhambro lahko še podražili, saj bi lahko ob izbiri dodatkov, kot so dve različici navigacijske naprave, kamera za vzvratno vožnjo, Seat Media System z bluetoothom, odklepanje, zaklepanje ter zagon motorja brez ključa (Kessy), 18-palčna kolesa ali vlečna kljuka, z vsakim ceno dvignili še za tisočaka!

Vsega omenjenega ali tudi dodatkov, ki jih je preizkušena Alhambra imela (električno odpiranje bočnih drsnih vrat, avtomatsko krmiljenje dolgih žarometov, električno panoramsko strešno okno ali 17-palčna aluminijasta platišča skupaj s športnim podvozjem), morda niti ne potrebujete? Tudi gre, a potem se vam bo zdel avtomobil daleč od pravega udobja. Nas je pravzaprav motilo zgolj to, da so pri opremi preizkušenega modela prihranili slabih tisoč evrov, kolikor bi stala najcenejša možnost povezave bluetooth z voznikovim mobilnim telefonom. Je bilo razumljivo, da je niso dodali? Če pogledamo na ceno, vsekakor! Če se ozremo na nevarnost, ki jo vozniki s telefonom v eni roki in volanskim obročem v drugi povzročajo na cestah, je odgovor seveda drugačen!

Glede motorizacije in menjalnika ni kakšnih posebnih presenečenj. Najmočnejši dvolitrski TDI v povezavi z dvosklopčnim menjalnikom deluje odlično (pri čemer se voznik skoraj nikoli ne odloči za ročni način prestavljanja, čeprav ima za lažje upravljanje celo vzvode pod volanskim obročem). Moči je v izobilju in prednji pogonski kolesi radi zdrsneta. A se je avto tudi na zasneženih avstrijskih in nemških avtocestah kljub temu odlično obnesel, celo bolje kot bi glede na širino teh gum v takšnih razmerah pričakovali. Nekaj so k temu prispevale tudi odlične zimske gume znamke Nokian.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 26.523 €
Cena testnega modela: 40.353 €
Moč: 130kW (177 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 702 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.801 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 4.200/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/50 R 17 V (Nokian WR A3).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 6,7/5,4/5,9 l/100 km, izpust CO2 154 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.804 kg – dovoljena skupna masa 2.370 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.854 mm – širina 1.904 mm – višina 1.753 mm – medosna razdalja 2.920 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 267–2.297 l.
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.019 mbar / rel. vl. = 70 % / stanje kilometrskega števca: 11.472 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,4s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • V Alhambri lahko zares dobro prevažate pet potnikov in zvrhan prtljažnik kovčkov in vrečk, kljub športnemu podvozju pa je tudi udobje še na meji sprejemljivega, saj marsikaj odtehta zmogljiv motor.

Hvalimo in grajamo
uporabnost (7 sedežev)
ergonomija
zmogljiv motor
električno odpiranje bočnih in prtljažnih vrat
lega na cesti
zmerna poraba
v tretji vrsti je zelo malo prostora za noge otrok v dodatnih sedežih
majhen prtljažnik ob uporabi tretje vrste sedežev
širina avtomobila
črna plastika notranjosti je malo dolgočasna
nima lučke za delujoče žaromete
cena