»Tu imate Golfa pa ga naredite po svoje.« Tako nekako si predstavljamo dialog med Volkswagnom in Seatom.
Uvod je nekoliko šaljiv, vendar ni daleč od resnice. Lahko si karikiramo tudi drugače: predstavljajte si Seatove može, kako se z vozički zapodijo med police z razpoložljivo tehnologijo koncerna Volkswagen in vse, kar naberejo, nataknejo na univerzalno šasijo MQB, ki ji nato dodajo poljubno oblikovano karoserijo. Glede tega je Seat malce neodločen. Medtem ko smo za Golfa vajeni, da vleče oblikovno nit skozi vse generacije, pri Leonu tega ni zaznati. Toda priznati je treba, da je tale zadnji kar všečen.
Ledeniško modra barva vam je všeč?
V živo je še lepša kot na fotografijah (če je avtomobil sveže opran). Tudi zaradi luči, v celoti narejenih v tehnologiji LED (1.000 evrov za doplačilo), se bo marsikateri pogled ustavil na Leonu. In če se spredaj zriše sij po robu žarometov, je prav žalostno, da tudi zadaj ne zasvetijo dnevne luči. Čeprav je podnevi dovolj svetlobe, da senzorji ne prižgejo kratkih luči, je v dežju kar nevarno voziti po avtocesti z neosvetljenim zadkom.
Sicer smo Leona dobro spoznali že na našem podaljšanem testu. Čeprav smo pričakovali nekoliko slabšo izdelavo in bolj skop izbor materialov kot v Golfu, smo bili pozitivno presenečeni nad nasprotnim. Notranjost je zagotovo malce bolj suhoparna, kot narekuje zunanja oblika. A kljub temu je vse na svojem mestu. Športno oblikovani sedeži, ki pri vijuganju zagotavljajo veliko bočno oprijemljivost, se tudi pri bolj dolgočasni vožnji izkažejo za zelo udobne.
V nasprotju z 'dolgotestnim' dizelskim Leonom je tokratnega poganjal turbobencinski motor. In avtomagazinovci smo vsi po vrsti dobili najširše nasmeške ... Motor s 132 kilovati, ki jih je užitek slišati in občutiti v širokem spektru motornih vrtljajev, je kot nalašč za avtomobil s tako dinamičnim pedigrejem. Motorna žeja ob stroškovno neobremenjeni uporabi ne bi smela preseči devet litrov na 100 kilometrov, medtem ko je ob preudarni vožnji mogoče to porabo precej zmanjšati. Tudi to je prednost turbomotorjev z zadostno zalogo moči in navora.
V skladu z dosedanjim potekom zgodbe je tudi podvozje precej športno. Še vedno je dovolj mehko, da potnikov ne pretrese na vsaki luknji, vendar pa se zato Leon v ovinkih nagne malenkost bolj, kot bi pričakovali glede na njegovo siceršnjo športnost. Toda lega na cesti je vselej zanesljiva, podvozje pa nastavljeno tako, da je po potrebi mogoče izzvati tudi zadek. A vse dokler vmes ne poseže elektronika, ki pa je ni možno izklopiti.
Zdaj smo tam. Če govori razum, je najbolj smiselno vzeti Golfa TDI. Če igra srce, pa dobite Golfa v krasni preobleki z odličnim turbobencinskim motorjem.
Saša Kapetanović
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 13.990 € |
Cena testnega modela: | 25.002 € |
Moč: | 132kW (180 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,1 s |
Največja hitrost: | 226 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,4l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.798 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 6.200/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.900/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Dunlop Winter Sport 4D). |
Zmogljivost: | največja hitrost 226 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,4 s – poraba goriva (ECE) 7,5/4,9/5,9 l/100 km, izpust CO2 137 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.350 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.228 mm – širina 1.810 mm – višina 1.446 mm – medosna razdalja 2.599 mm –prtljažnik 380–1.150 l – posoda za gorivo 50 l. |
-
Pričakovali bi, da je cenovno precej ugodnejši od Golfa. Takrat bi bila izbira zagotovo precej lažja. Ker dober je prav tako kot Golf.