Kratki test: Seat Leon ST 2.0 TDI (110 kW) DSG FR

15. 5. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Sonce imamo vsi radi, sploh zgodaj zjutraj, ko se v družbi dišeče kave pripravljamo na nove dogodivščine, in pozno zvečer, ko ob okusni večerji opazujemo zamenjavo sonca za luno, ali med vožnjo, ko občudujemo barvitost okolice.

Seat Leon ST (kot družinski Sports Tourer) je pravi avtomobil za opazovanja tega čudovitega naravnega pojava, sploh če si lahko privoščite dobro opremljenega turbodizla z dvosklopčnim menjalnikom DSG. Verjemite, če ni bilo ljubezni na prvi pogled, bo zelo verjetno zaljubljenost na drugi dotik.

Dilema, ki se pojavlja ob tem kombijevskem Leonu, je podobna kot pri tri- oziroma petvratni različici: ali je preveč podobna Golfu? Ali lahko torej govorimo o sončnem vzhodu, novem poglavju v bogati Seatovi zgodovini, ali o zatonu znamke, ki bo zaradi neizrazitosti padla v nemilost zgodovine?

Točnega odgovora seveda ne vemo, lahko pa potrdimo, da kljub manj oblikovno samosvoji notranjosti tehniki in zunanjosti nimamo kaj očitati. Nekateri celo trdijo, da je Leon lepši Golf, kar ni daleč od resnice. Toda občutka samosvojosti, ki ga je dajal prejšnji Leon, novinec vseeno ne ponuja. Zato se ne čudite zmedenosti, če bi vas zvezanih oči postavili v Seata ali podobnega Volkswagna: tudi mi ne bi vedeli, v katerem avtomobilu sedimo.

Leon ST je seveda prostorsko radodarnejši kot klasični brat z manjšim zadkom. Dolžinski prirastek 27 centimetrov gre samo na račun daljšega zadka, zato lahko o prtljažniku govorimo le v presežnikih. Nad osnovno prostornino 587 litrov ne boste razočarani, še manj nad povečano, ki jo dobimo s preklopljenimi zadnjimi sedeži, saj znaša kar 1.470 litrov. Toda suhoparni podatki ne povedo, da je nakladalni prag nizek (0,65 metra), da sta v prijetno tapeciranem prostoru svoje mesto dobili kljukici za vrečke, da se lahko zadnji sedeži preklopijo kar z vzvodoma iz prtljažnika, da ima prtljažnik dvojno dno in da je uporaba prtljažne navojnice zelo prijetno opravilo. Skratka, po nemško natančno in premišljeno.

Na zadnjih sedežih ni toliko prostora, da se odrasli otroci za starši z daljšimi nogami ne bi počutili malce utesnjeno. Škoda, da pri Seatu (Volkswagnu) niso izkoristili prilagodljive koncernske platforme MQB tudi za daljšo medosno razdaljo in posledično za malenkost več prostora na zadnji klopi. Drugače so sedeži odlični (sploh sprednji, ki imajo poleg izrazitejših bočnih opor še dodatno gretje), ergonomija voznikovega delovnega okolja je lahko za zgled, opremljenost testnega avtomobila pa tako in tako navdušuje.

Najprej bomo omenili LED-žaromete, čeprav se z najnovejšo tehnologijo pri svetilih bahajo tudi zadnje luči. Svetloba je ne glede na to, ali uporabljate zasenčene ali dolge luči, vselej do oči prijazno bela, osvetlitev ceste pa vrhunska. Navduši tudi sistem High Beam Assist, kar bi po naše prevedli v samodejno uravnavanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi. Pomagalo deluje zelo dobro, saj je med testom le nekajkrat zmotilo nasproti vozeče. Potem moramo omeniti sistem za pomoč pri ohranjanju avtomobila na voznem pasu (Lane Assist), parkirna tipala spredaj in zadaj, zimski paket (ogrevana prednja sedeža, pranje žarometov, ogrevana voda za pranje vetrobranskega stekla, dodatno ogrevani zunanji ogledali), aktivni tempomat s samodejnim uravnavanjem razdalje ACC in sistem za nadzor prometa Front Assist. Če k temu prištejemo še intuitivni 5,8-palčni barvni zaslon, ki je seveda občutljiv za dotik, glasovno upravljanje z navigacijo, radio z osmimi zvočniki, sistem prostoročnega telefoniranja itd., se zdijo dobri štirje tisočaki za omenjeno dodatno opremo dobro in pametno vložen denar.

S 150-'konjskim' turbodizlom ne morete zgrešiti, čeprav se ljubitelji bencinskih motorjev s tem ne strinjajo. Prav tako je zadetek v polno dvosklopčni šeststopenjski menjalnik DSG, saj deluje hitro in tako učinkovito, da mu tudi izkušeni voznik težko sledi. Nekaj pripomb smo imeli le k zagonu v mrzlih jutrih, ko je kombinacija turbodizel in neogret menjalnik počasna oziroma pri pohojeni stopalki za plin sunkovita. A to velja le za prve metre ... Spet bomo pohvalili serijski Seat Drive Profile, ki omogoča izbiro med programi Normal, Sport, Eco in Individual, saj se vpliv na delovanje motorja, volanskega sistema, klime in ACC-ja pozna.

Upoštevajoč napisano, nikakor ne bi mogli trditi, da je znamka Seat v zatonu, sploh če pogledamo podatke, da so v letu 2013 zaslužili 6,3 odstotka več kot v primerljivem predlanskem obdobju. Pa še SUV prihaja. Toda ostaja dejstvo, da bi novemu lahko Leonu privoščili nekaj več samosvojega oblikovanja v notranjosti, tako kot je posebna njegova zunanja oblika. Bi si zaslužil.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 14.990 €
Cena testnega modela: 28.365 €
Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s
Največja hitrost: 211 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/45 R 17 W (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – poraba goriva (ECE) 5,4/4,1/4,5 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.535 mm – širina 1.815 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.635 mm –prtljažnik 587–1.470 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 11 °C / p = 1.042 mbar / rel. vl. = 70 % / stanje kilometrskega števca: 1.856 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,9s ( 130km/h)
Največja hitrost: 211km/h (VI.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Bogato opremljen, dovolj oblikovno samosvoj (vsaj zunanjost), uporaben, hiter in varčen. Zdaj verjamete, da ima Golf Variant resnično hudega tekmeca?

Hvalimo in grajamo
bogata oprema
LED-tehnologija pri žarometih in zadnjih lučeh
uporabnost prtljažnika
pregledni asimetrični merilnik hitrosti
delovanje DSG-ja med vožnjo
slabši materiali na vratih in armaturni plošči
delovanje DSG-ja takoj po zagonu v mrzlih jutrih
manj pregledni vzvratni ogledali
menjalnik nima obvolanskih ročic, obrnjena shema pri ročnem pretikanju